Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnostyka ...niby wszystko jasne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Powiedzcie mi jak to jest z tą diagnostyką... Od wczoraj zainteresowałem sie tematem kupna kabla jak i dowiedzeniem się jakie oprogramowanie bedzie pasowało do mojego samochodu i jedyne czego się dowiedziałem to pisanie przez administratorów " TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY - ZAMYKAM" .Nie wiem może ja głupi jestem ale w dziale diagnostyka jest 9 podstron , i w żadnym z tematów nie ma jasno wyjaśnione ze do phI pasuje taki kabel i takie oprogramowanie , do phII takie i takie do disli takie i takie . Jedyne co widać to wielki chaos i niewiedza użytkowników do czego jest ddt , elm a do czego clip , bo najlepiej napisać TEMAT WIELOKROTNIE POWTARZANY ZAMYKAM. I co z tego ze powtarzany jak nic z tego nie wynika. Sam mam meganke coupe 2.0 8v i po lekturze 9 stron są interfejsy obdI obdII zresztą podobno różnopinowe , jednym mogę kasować błedy ale już nie diagnozować silnik. Istna paranoja. No dobra może ja głupi jestem , może czytam z brakiem zrozumienia ale najważniejsze jest napisać TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY ZAMYKAM.I jeszcze jedna uwaga , z ilości 9 stron nic nie wynika. Nie ilość a jakość postów powinna się liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać ten dział i niektóre tematy w dziale elektrycznym.

Wynika z tego jedno

Wszystkie wersje nadwoziowe i modelowe obsłuży CLIP

Dla wersji M/S I możesz kupić interfejs VAG KKL do tego DDT2000 lub XR-25(opis znajdziesz w serwisówkach), Opisu dla DDT2000 musisz poszukać na forach Daci i Laguny.

DDT2000 ma problem z łącznością z ECU FENIX czyli tymi które obsługują silniki diesla.

Do M/S II ma już magistralę CAN, powyższy interfejs obsługuje tylko część elementów, bo nie ma CAN.

Można też zaopatrzyć się w ELM327 + MAXIECU - co potrafi poczytaj sobie w odpowiednich watkach.

Przypuszczam, że jest jeszcze kilka innych interfejsów i programów, które mogą coś tam odczytać, ale zwykle pokazują bzdury i niepełne informacje, a czasem wprowadzają w błąd.

 

Do M/S III nie będę się wypowiadał bo nie wiem, na pewno CLIP, ale ponoć potrzebne są tam jakieś klucze(??) oraz łączność online z serwerem Renault, ale nie mam 100% pewności. Może to plotka. Są na forum osoby które miały do czynienia z takimi podłączeniami to się pewnie wypowiedzą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby jeszcze kogoś interesowało to może sobie poczytać o standardach komunikacji z samochodami: http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/?go=diag&section=dz_std, i z tego wynika że większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?) Bo wynika z tego że np Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault (i wiele innych opisanych na podanej stronie) mają taki sam standard komunikowania się z interfejsem, złącza obd2 też są wszystkie takie same, a więc wystarczy tylko zmienić program diagnostyczny(ddt2000) i tym interfejsem VAG KKL co jest niby proponowany do renówek połączę z innymi samochodami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?)

Jeżeli jakiś podzespół samochodu komunikuje się po CAN, a interfejs + oprogramowanie nie obsługuje tego protokołu to nic nie zrobisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. jestem tutaj nowy i tak jak autor tego postu, ciężko było mi się połapać o co chodzi w diagnostyce Renault. Przesiadłem się z Golfa 4, gdzie tam sprawa była prosta: VAG KKl + VAG.COm/VCDS i koniec tematu. Może mi ktoś jeszcze wyjaśnić o co chodzi z tym CLIPem? Gdzieś ktoś straszył, że to kosztuje grube pieniądze, a na allegro widzę np. RENAULT CAN CLIP Interfejs Sonda NAJNOWSZA za 500zł. Maxiecu z kolei kosztuje 450zł gdzie miał być tani? Jak to jest w końcu? Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, janou napisał:

Jak to jest w końcu? Co wybrać?

 

Dnia 27.07.2014 o 10:35, P_r_z_e_m_o napisał:

Dla wersji M/S I możesz kupić interfejs VAG KKL do tego DDT2000 lub XR-25(opis znajdziesz w serwisówkach), Opisu dla DDT2000 musisz poszukać na forach Daci i Laguny.

DDT2000 ma problem z łącznością z ECU FENIX czyli tymi które obsługują silniki diesla.

Do M/S II ma już magistralę CAN, powyższy interfejs obsługuje tylko część elementów, bo nie ma CAN.

Ale za to  elm327 i darmowy ddt4all i łączysz się po can , robisz to samo co clipem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!