Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnostyka ...niby wszystko jasne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Powiedzcie mi jak to jest z tą diagnostyką... Od wczoraj zainteresowałem sie tematem kupna kabla jak i dowiedzeniem się jakie oprogramowanie bedzie pasowało do mojego samochodu i jedyne czego się dowiedziałem to pisanie przez administratorów " TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY - ZAMYKAM" .Nie wiem może ja głupi jestem ale w dziale diagnostyka jest 9 podstron , i w żadnym z tematów nie ma jasno wyjaśnione ze do phI pasuje taki kabel i takie oprogramowanie , do phII takie i takie do disli takie i takie . Jedyne co widać to wielki chaos i niewiedza użytkowników do czego jest ddt , elm a do czego clip , bo najlepiej napisać TEMAT WIELOKROTNIE POWTARZANY ZAMYKAM. I co z tego ze powtarzany jak nic z tego nie wynika. Sam mam meganke coupe 2.0 8v i po lekturze 9 stron są interfejsy obdI obdII zresztą podobno różnopinowe , jednym mogę kasować błedy ale już nie diagnozować silnik. Istna paranoja. No dobra może ja głupi jestem , może czytam z brakiem zrozumienia ale najważniejsze jest napisać TEMAT WIELOKROTNIE PORUSZANY ZAMYKAM.I jeszcze jedna uwaga , z ilości 9 stron nic nie wynika. Nie ilość a jakość postów powinna się liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać ten dział i niektóre tematy w dziale elektrycznym.

Wynika z tego jedno

Wszystkie wersje nadwoziowe i modelowe obsłuży CLIP

Dla wersji M/S I możesz kupić interfejs VAG KKL do tego DDT2000 lub XR-25(opis znajdziesz w serwisówkach), Opisu dla DDT2000 musisz poszukać na forach Daci i Laguny.

DDT2000 ma problem z łącznością z ECU FENIX czyli tymi które obsługują silniki diesla.

Do M/S II ma już magistralę CAN, powyższy interfejs obsługuje tylko część elementów, bo nie ma CAN.

Można też zaopatrzyć się w ELM327 + MAXIECU - co potrafi poczytaj sobie w odpowiednich watkach.

Przypuszczam, że jest jeszcze kilka innych interfejsów i programów, które mogą coś tam odczytać, ale zwykle pokazują bzdury i niepełne informacje, a czasem wprowadzają w błąd.

 

Do M/S III nie będę się wypowiadał bo nie wiem, na pewno CLIP, ale ponoć potrzebne są tam jakieś klucze(??) oraz łączność online z serwerem Renault, ale nie mam 100% pewności. Może to plotka. Są na forum osoby które miały do czynienia z takimi podłączeniami to się pewnie wypowiedzą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby jeszcze kogoś interesowało to może sobie poczytać o standardach komunikacji z samochodami: http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/?go=diag&section=dz_std, i z tego wynika że większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?) Bo wynika z tego że np Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault (i wiele innych opisanych na podanej stronie) mają taki sam standard komunikowania się z interfejsem, złącza obd2 też są wszystkie takie same, a więc wystarczy tylko zmienić program diagnostyczny(ddt2000) i tym interfejsem VAG KKL co jest niby proponowany do renówek połączę z innymi samochodami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

większość takich auto co jeździ po naszych drogach można obsłużyć np tym kablem VAG KKL?(czy źle mi się wydaje?)

Jeżeli jakiś podzespół samochodu komunikuje się po CAN, a interfejs + oprogramowanie nie obsługuje tego protokołu to nic nie zrobisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. jestem tutaj nowy i tak jak autor tego postu, ciężko było mi się połapać o co chodzi w diagnostyce Renault. Przesiadłem się z Golfa 4, gdzie tam sprawa była prosta: VAG KKl + VAG.COm/VCDS i koniec tematu. Może mi ktoś jeszcze wyjaśnić o co chodzi z tym CLIPem? Gdzieś ktoś straszył, że to kosztuje grube pieniądze, a na allegro widzę np. RENAULT CAN CLIP Interfejs Sonda NAJNOWSZA za 500zł. Maxiecu z kolei kosztuje 450zł gdzie miał być tani? Jak to jest w końcu? Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, janou napisał:

Jak to jest w końcu? Co wybrać?

 

Dnia 27.07.2014 o 10:35, P_r_z_e_m_o napisał:

Dla wersji M/S I możesz kupić interfejs VAG KKL do tego DDT2000 lub XR-25(opis znajdziesz w serwisówkach), Opisu dla DDT2000 musisz poszukać na forach Daci i Laguny.

DDT2000 ma problem z łącznością z ECU FENIX czyli tymi które obsługują silniki diesla.

Do M/S II ma już magistralę CAN, powyższy interfejs obsługuje tylko część elementów, bo nie ma CAN.

Ale za to  elm327 i darmowy ddt4all i łączysz się po can , robisz to samo co clipem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!