Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po deszczu nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj po 20 minutach deszczu wsiadam do samochodu, odpalam - odpalił, gdzie po 5 sekundach zgasł zanim zdążyłem jeszcze ruszyć. Próbuję odpalić z jeszcze raz - niet.

Rozrusznik kręci, ale nie odpala, tak jak by był odcięty zapłon - dioda od IMMO gaśnie normalnie po przekręceniu kluczyka więc raczej IMMO nie trzyma. Próbowałem uruchomić samochód awaryjnie z LPG - również bez żadnego efektu.

Dodatkowym zjawiskiem jest to iż miga kontrolka od poduszek powietrznych - miga bardzo szybko, z 5 mignięć na sekundę i miga non stop. Kolejną ciekawostką jest wskazówka obrotomierza, raz jest na zero (czyli prawidłowo przed odpaleniem samochodu) a po chwili skacze do 1000, po chwili 500, raz 1200... i z powrotem do zera... i znowu po chwili wariuje...

Pod maską wydaje się być sucho, odłączyłem bezpieczniki od LPG, bo myślałem, że to może on robi jakieś zwarcie, ale problem pozostał.

Ktoś może miał coś podobnego? Albo ma jakiś pomysł? Gdzie woda mogła się dostać i gdzie może być zwarcie?

Dodam, że jakieś 2 miesiące temu, trochę chorowałem, i samochód stał pod chmurką 2 tygodnie w duże deszcze i po tych deszczach miałem mokro w samochodzie, na dywanikach i kierowcy i pasażera... wody było parę litrów, winowajcą okazał się odpływ obok akumulatora który był zatkany liśćmi - przeczyściłem , zdarłem całą tapicerkę wysuszyłem wszytko i było wszytko dobrze. Do wczoraj kiedy to całkiem samochód odmówił posłuszeństwa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę coś próbował dzisiaj po pracy.. Bo samochód został wczoraj pod marketem. Najgorzej jak będzie znowu padało - nic dalej nie zrobię.

Mam małą nadzieję, że jak podeschnie trochę i podjadę po niego po pracy, to odpali normalnie i dojadę pod dom.. Tylko czego szukać potem żeby to się nie powtórzyło.. Jak zacznie działać.

 

Dodano: 02 sie 2014 - 14:00

Witam.

Problem połowicznie rozwiązany.

Ogólnie po deszczu nic nie pomogło i cały dzień na słońcu nie zmienił nic.

Natomiast okazało się, że przepalony jest jeden bezpiecznik znajdujący się pod maską od strony kierowcy. Wymieniłem i nagle wszytko zaczęło pięknie działać. Stwierdziłem, że super. Wczoraj jeździłem było ok. Ale dzisiaj znowu nagle się przepalił.

Czy może ktoś pomóc zidentyfikować od czego jest ten bezpiecznik? (Foto w załączniku)

post-51522-0-09130000-1406980826_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik K7M 1.6e 8V, rocznik 1997.

 

Wydaje mi się, że to może mieć coś wspólnego z pompą wtrysków czy coś, ale to tylko gdybania.

No i przepala się bezpiecznik przy wrzuceniu wstecznego.

Za pierwszym i drugim razem przepalił się jak wrzucałem wsteczny, tylko że w między czasie kilka razy wrzucałem wsteczny i go nie przepaliło.

Ale jakaś zależność jest, tylko co ma bieg wsteczny do tego bezpiecznika (który odcina zapłon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manualna. Światła się zapalają bez problemu.

Czyli ten bezpiecznik jest od czujnika cofania? I to przez niego nie da się odpalić samochodu?

Trochę to dziwne mi się wydaje.

Jak możną się upewnić, że bezpiecznik od czujnika cofania i coś tam jest nie tak, że przepala go i nie da się odpalić?

 

Dodam, że jak ten bezpiecznik jest przepalony, to kontrolka od poduszek miga jak szalona, i lata wskazówka od obrotów 0-1300 (bez odpalonego silnika, kluczyk w pozycji zapłon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik położenia wału. Strasznie okrojona ta "płytka" bezpieczników/przekaźników jest. Z danych co posiadam ta płytka powinna być większa, coś takiego powinno być jak wyszukałem według rocznika i kodu silnika:

 

thumb_hosting_zdjec_1407079631__ddddddd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w bogatszych wersjach jest większa, moja jest dosyć uboga.

ABS, centralny zamek z pilota, wspomaganie kierownicy, 2 poduchy (kierowcy i pasażera) oraz przednie przeciwmgłowe.

Do tej pory myślałem, że to wina biegu wstecznego, dzisiaj przekonałem się, że NIE.

Problemem jest instalacja gazowa. Bo dzisiaj gdy odpaliłem, przerzuciłem na gaz ruszyłem i po 5m zgasł mi na środku (szybka podmianka bezpiecznika i jechać można dalej). Na samej benzynie jeździ i nic nie przepala.

Najciekawsze jest to, że przepala się ten 'dziwny - nieznany' bezpiecznik, a bezpieczniki od gazu (2szt po 7.5A) zostają całe.

Także dalej trzeba by jakoś zdiagnozować co do za bezpiecznik, i szukać przyczyna obok tego 'czegoś' a instalacją gazową.

 

Dodano: 03 sie 2014 - 20:37

Dodam, że oznaczenie tej małej płytki z 2 bezpiecznikami i 1 przekaźnikiem ma oznaczenie 7703297195 - próbowałem googlować, ale google zgłupiało :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zjara mi się samochód jak dam większy? Teoretycznie jest 7.5A no i tyle powinno być, żeby nie wyszło, że jak dam 10A to sie nie przepali, tylko się instalacja w samochodzie zapali (najbardziej pesymistyczna opcja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!