Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic - UCBIC wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaznaczę, że od dłuższego czasu przeglądam posty w tym temacie bo niedomagania auta trwają od dawna.

Auto Megane Scenic 1.6 BG 8V 1997 automat.

Dolegliwości to, powtarzające się okresowo awarie ucbic -a.

Usuwane czasowo poprzez wymontowanie, suszenie czyszczenie itp. aż przestało współpracować.

Zakupiłem używkę o dokładnie tych samych numerach, zamontowałem.

Elementy elektr. działają, jest imo.

Jednak central jak i odbezpieczenie imo z kluczyka nie działa.

Kodu awaryjnego uruchamiania (z kluczyka) nie przyjmuje, kluczyków dopisać nie można.

Z przeczytanych wcześniej postów rozumie, że można to zrobić tylko clipem.

Jeżeli można inaczej, prościej proszę o info.

 

A teraz to co pozytywnie odróżnia moją awarię od wcześniej opisanych.

U mnie po wyjęciu bezpiecznika ALI osprzęt elektryczny gaśnie, jednak silnik wtedy się uruchamia i chodzi bez problemu .

Następnie wkładam z powrotem bezpiecznik osprzęt działa, silnik chodzi, autem można jechać.

 

Może ktoś wie jak to wyjaśnić i ewentualnie wykorzystać?

Z pozdrowieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ewentualnie wykorzystać?

Podłącz pod bezpiecznik przekaźnik (złącze NC), zasilanie cewki przekaźnika spod stacyjki (pozycja rozruchu). Od teraz, podczas uruchamiania silnika, bezpiecznik będzie rozłączany i załączany natychmiast po jego uruchomieniu. Cewka oczywiście 12V, a obciążalność styków co najmniej tyle, ile ma bezpiecznik.

Co do centralnego, zamontuj centralkę i ciesz się dużo większym zasięgiem pilota. Wada - dodatkowy "breloczek" przy kluczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie .Dobry pomysł .

Podobny sposób przyszedł mnie do głowy ,to prowizorka bez przekaźnika .

W gniazdo bezpiecznika ALI wetknąłem kabelki, na kabelkach (zabezpieczone bezpiecznikiem) przełącznik włącz/wyłącz . Tymczasem to działa, nie trzeba już wyciągać i wtykać bezpiecznika.

Interesuje mnie jednak dlaczego tak się dzieje , że po wyłączeniu ALI zasilanie urządzeń znika a komp. nie blokuje zapłonu silnika. Mam w końcu to imo czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak, i nie. Masz Immo w module komfortu (UCBIC, UHC, BSI, jak zwał, tak zwał), ale nie masz go w komputerze silnika. Moduł próbuje się komunikować z komputerem silnika, ale nie może. Po wyjęciu bezpiecznika, tego problemu nie ma i silnik się uruchamia.

Twój sposób obejścia problemu jest, można powiedzieć, identyczny z moim. Z tą różnicą tylko, że mój jest całkowicie bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie z czasem spróbuje rozgryźć temat przekaźnika ( rozumie że podłączyć pod kabelek który idzie na włącznik elektromagnetyczny rozrusznika ).

Ciekawe jest to że na starym ucbicu wyjęcie ali nic nie dawało silnik nie dawał się uruchomić . Nie wiem w końcu czy mam imo w kompie czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!