Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic - UCBIC wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaznaczę, że od dłuższego czasu przeglądam posty w tym temacie bo niedomagania auta trwają od dawna.

Auto Megane Scenic 1.6 BG 8V 1997 automat.

Dolegliwości to, powtarzające się okresowo awarie ucbic -a.

Usuwane czasowo poprzez wymontowanie, suszenie czyszczenie itp. aż przestało współpracować.

Zakupiłem używkę o dokładnie tych samych numerach, zamontowałem.

Elementy elektr. działają, jest imo.

Jednak central jak i odbezpieczenie imo z kluczyka nie działa.

Kodu awaryjnego uruchamiania (z kluczyka) nie przyjmuje, kluczyków dopisać nie można.

Z przeczytanych wcześniej postów rozumie, że można to zrobić tylko clipem.

Jeżeli można inaczej, prościej proszę o info.

 

A teraz to co pozytywnie odróżnia moją awarię od wcześniej opisanych.

U mnie po wyjęciu bezpiecznika ALI osprzęt elektryczny gaśnie, jednak silnik wtedy się uruchamia i chodzi bez problemu .

Następnie wkładam z powrotem bezpiecznik osprzęt działa, silnik chodzi, autem można jechać.

 

Może ktoś wie jak to wyjaśnić i ewentualnie wykorzystać?

Z pozdrowieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ewentualnie wykorzystać?

Podłącz pod bezpiecznik przekaźnik (złącze NC), zasilanie cewki przekaźnika spod stacyjki (pozycja rozruchu). Od teraz, podczas uruchamiania silnika, bezpiecznik będzie rozłączany i załączany natychmiast po jego uruchomieniu. Cewka oczywiście 12V, a obciążalność styków co najmniej tyle, ile ma bezpiecznik.

Co do centralnego, zamontuj centralkę i ciesz się dużo większym zasięgiem pilota. Wada - dodatkowy "breloczek" przy kluczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie .Dobry pomysł .

Podobny sposób przyszedł mnie do głowy ,to prowizorka bez przekaźnika .

W gniazdo bezpiecznika ALI wetknąłem kabelki, na kabelkach (zabezpieczone bezpiecznikiem) przełącznik włącz/wyłącz . Tymczasem to działa, nie trzeba już wyciągać i wtykać bezpiecznika.

Interesuje mnie jednak dlaczego tak się dzieje , że po wyłączeniu ALI zasilanie urządzeń znika a komp. nie blokuje zapłonu silnika. Mam w końcu to imo czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak, i nie. Masz Immo w module komfortu (UCBIC, UHC, BSI, jak zwał, tak zwał), ale nie masz go w komputerze silnika. Moduł próbuje się komunikować z komputerem silnika, ale nie może. Po wyjęciu bezpiecznika, tego problemu nie ma i silnik się uruchamia.

Twój sposób obejścia problemu jest, można powiedzieć, identyczny z moim. Z tą różnicą tylko, że mój jest całkowicie bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie z czasem spróbuje rozgryźć temat przekaźnika ( rozumie że podłączyć pod kabelek który idzie na włącznik elektromagnetyczny rozrusznika ).

Ciekawe jest to że na starym ucbicu wyjęcie ali nic nie dawało silnik nie dawał się uruchomić . Nie wiem w końcu czy mam imo w kompie czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!