Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II 1.9dCi F9Q 812]Głośniejsza praca po wymienie roz.


maniio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam pewien dylemat. Otóż w styczniu kupilem Renault Scenic II 1.9dCi 2004, 8 lutego wymieniłem pasek rozrządu z pompą wody(pasek bosch, pompa jakis zamiennik) pasek wielorowkowy, olej silnikowy wlalem 0W40 Mobil1 dodatkowo wyminiłem filtry powietrza, oleju, paliwa i kabinowy.

Problem w tym, iż mam wrażenie że auto chodzi głośniej i jakby gorzej przyspieszało. Dodatkowo po otwarciu maski dochodzi dziwny dzwięk czy szelest (wu...wu...wu) od strony paska znajdującego sie po lewej stronie silnika(chyba to jest ten wielorowkowy).

Pytanie: Czy takim czymś należy się przyjmować?

Mechanik w serwisie Bosch Dingar w Piekarach Śląskich mówi ze to tylko mi sie wydaje i ze silnik chodzi dobrze. Ale jestem pewny ze chodzi glośniej, dodatkowo to samo zauważył mój ojciec. Sam nie wiem co zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniio,

Mam podobnie u siebie. Kompletny rozrząd był wymiany w ostatnich dniach grudnia 2007. (wu...wu...wu) też występuje u mnie, a nie było go wcześniej. I tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym nie. Słychać go bardzo wyraźnie w kabinie. Nie zauważyłem głośniejszej pracy ani w przyśpieszaniu auta. Wcześniej, na początku grudnia 2007 wymieniłem w ASO olej na 5W40.

 

Na razie jeżdżę, ale tak naprawdę to mnie to trochę niepokoi....chyba wybiorę się do warsztatu gdzie wymieniali mi rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes,

 

Wszystko jest możliwe.....Ponieważ słyszałem o podobnych historiach starałem się jakoś zabezpieczyć:

 

1. z usług tego serwisu korzystam już od wielu lat...nie mieli grubszej wpadki,

2. pracuje tam mój znajomy.....

3. poprosiłem i dostałem fakturę z wyszczególnionymi wszystkimi elementami które zostały wymienione na nowe.....

4. zapowiedziałem, że jak coś sfuszerowali to "idę na całość"..:(

 

mam nadzieję że zrobili dobrze to co powinni.....ale okaże się w "praniu".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius,

 

"....trzeba było poprosić by Ci oddali stare części...To najlepsza metoda....."

 

Czyżby ?

 

A jak mi oddadzą wymienione elementy to skąd mam wiedzieć, że to akurat z mojego silnika, może z innego w którym robili to miesiąc temu...... A może zupełnie z innego modelu...nie jestem ekspertem i nie sprawdzę. Ma siedzieć na katalogami i sprawdzać czy rolka którą mi oddali to na pewno jest z mojego samochodu ?

 

"......na stacji paliwowej....trzeba było poprosić by pokazali certyfikat na paliwo a najlepiej nalali do menzurki jego próbkę...."

"......na myjni samochodowej...trzeba było poprosić o dokument z badania szamponu na wypadek czy nie uszkadza powłoki lakierniczej..."

"......a w supermarkecie...trzeba by poprosić o atest na płyn do spryskiwaczy.....czy nie zostawia plam na lakierze....."

 

Nie dajmy się zwariować...Jeśli jadąc do serwisu zakładam, że mnie oszukają, to albo wybrałem zły serwis albo mam manię prześladowczą.....

 

 

 

Wiem, znajdą się tacy, którzy jakby mogli to zainstalowali by kamerkę ( a najlepiej kilka), które filmowałyby każdą czynność wykonywaną przy ich samochodzie. Tylko nie wiem, czy później nie podejrzewali by, że jednak ktoś manipulował przy zarejestrowanym materiale....

 

 

Tak ja pisałem.......okaże się w "praniu".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diodak, części łatwo jest zweryfikować bo jest na nich numer, wrzucasz na forum i ktoś zawsze Ci powie co to jest.

 

Piszesz "nie dajmy się zwariować", a sam wymieniasz listę czynności mających na celu zwiększyć prawdopodobieństwo dobrze wykonanej roboty...

 

Ja mam takie coś, że nie zostawiam swojego auta mechanikom. Zawsze jestem przy aucie i patrzę im na ręce. Jak nie chcą bym patrzył to jadę gdzie indziej. To dobra metoda, bo widzisz, że Ci je wkładają. Tak samo w ASO, jesteś klient to masz prawo być na hali i patrzeć na mechaników. A jak im nie pasuje to robisz papa...

 

KONIEC OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo w ASO, jesteś klient to masz prawo być na hali i patrzeć na mechaników. A jak im nie pasuje to robisz papa...

nie do końca tak jest, bo są też zasady BHP :( i jak jest jakiś upierdliwy majster to będzie gnał z hali...

btw. ja też zawsze patrze co mi wymieniają i jak to robią hehe

 

Diodak po tym Twoim wywodzie ja ja się teraz boje zmieniać rozrząd w moim dci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje tą samą metodę co bronius, za dużo u nas oszustów - jeśli ktoś oglądał 'usterkę' to wie o co chodzi. Jak bym im ufał to bym oddał auto do warsztatu i pojechał tylko po odbiór z kasą. Ale w Polsce to nie przechodzi. Trzeba samemu kupić zamienniki, powiedzieć co mają zrobić i patrzyć im na ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis u innego mechanika uslyszalem ze to jakies kolo jest wychodzone i jak sie zmieni na nowy pasek to tak sie dzieje. Tym bardziej ze ponoc bosch ma twardsze paski.

Kola nie musze robic, a pasek powinien sie ulozyci za jakis czas nie bedzie go slychac.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam!

Mam pewien dylemat. Otóż w styczniu kupilem Renault Scenic II 1.9dCi 2004, 8 lutego wymieniłem pasek rozrządu z pompą wody(pasek bosch, pompa jakis zamiennik) pasek wielorowkowy, olej silnikowy wlalem 0W40 Mobil1 dodatkowo wyminiłem filtry powietrza, oleju, paliwa i kabinowy.

Problem w tym, iż mam wrażenie że auto chodzi głośniej i jakby gorzej przyspieszało. Dodatkowo po otwarciu maski dochodzi dziwny dzwięk czy szelest (wu...wu...wu) od strony paska znajdującego sie po lewej stronie silnika(chyba to jest ten wielorowkowy).

Pytanie: Czy takim czymś należy się przyjmować?

Mechanik w serwisie Bosch Dingar w Piekarach Śląskich mówi ze to tylko mi sie wydaje i ze silnik chodzi dobrze. Ale jestem pewny ze chodzi glośniej, dodatkowo to samo zauważył mój ojciec. Sam nie wiem co zrobic.

 

Mam dokładnie tak samo. Po wymianie "rozrządu" auto chodzi głośno, uczucie jak by chodziło "na sucho" (całe jakby wibrowało) odgłos tylko w kabinie. Podpiołem do komputera - nie wykazał błędów, niepokojące jest, że korekta na wtryskiwaczu (mog sie mylić co tam pisało) w cylindrze 1 i 2 wynosi ponad 650mg/l natomiast na 3 i 4 około 0,8 i 1,8 mg/l

Co sie dzieje ?????

 

Z regulaminem forum należało się zapoznać a nie na odczepnego kliknąć AKCEPTUJĘ :!:

W nagrodę za lekceważące podejście, przydzielam upomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!