Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z elektryką w Megane Coupe 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z moją Meganką w Coupe 1.6 16v. Problem wygląda następująco:

Prawa przednia szyba nie opuszcza się, ale można ją zasunąć. Lewa szyba działa ok.

Boczne tyle szybki czasami chcą się uchylić czasami nie.

Tylna wycieraczka czasami działa czasami nie.

Czasami pomimo, że wszystkie drzwi są otwarte, nie zapala się czerwona kontrolka otwartych drzwi.

 

Czytałem o jakimś module UCH czy BSI, ale ja sie na tym kompletnie nie znam. To moje pierwsze Reno i takie problemy. Prosiłbym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że wtyczki powypadały z modułu o od tego takie problemy. Ja z szybą miałem coś podobnego, wymontowałem przełączniki, rozłożyłem na czynniki pierwsze, przesmarowałem, oczyściłem i działa jak należy. Moduł UCH znajduję się za bezpiecznikami w przedziale kabiny kierowcy, odkręcasz 3śruby torx, i wpychasz wszystko w stronę silnika, trzyma się na zaczepach. Później wystarczy odpowiednio wymanewrować skrzynką aby wyszła bo na pewno będą Ci przeszkadzały kable/wtyczki wychodzące od skrzynki. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejscowienie:

 

thumb_hosting_zdjec_1409002213__bsi.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1409002325__uch_megane.jpg

 

 

Demontaż:

 

1. Zdejmujesz maskownice bezpieczników z lewej strony kierownicy, pod regulacją wysokości świateł i regulacji natężenia podświetlenia zegarów

2. Odkręcasz 2śryby torx trzymające maskownicę (nie wiem czy tak się to nazywa) od pokręteł wymienionych w pk1.

3. Odkręcasz trzecią śrubę torx trzymającą/chroniącą moduł UCH/BSI przed nadmiernym przesuwaniem.

4. Od spodu będziesz miał niebieską wtyczkę i gniazdo, rozłącz to przed kolejnym etapem

5. Zapierasz się mocno, otwartą dłonią wciskasz skrzynkę (jak odkręcisz te śruby wyczujesz że się kołysze wszystko) do środka, trzyma się na zatrzaskach których nie połamiesz, spokojnie

6. Pewnie gumowa osłona przeciw zalaniu skrzynki będzie przysparzała Ci problemy ale to już musisz samemu wykombinować jak to wyjąć.

7. Wszystko starasz się wepchnąć w stronę silnika i lekko wpychać w dół abyś całość wyjął.

 

Dalej dasz radę. Będzie problem z założeniem ten gumowej osłony ale na to nie podam Ci sposobu, ciężko jest a ja ją po prostu wywaliłem ;)

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem UCH i nadal nic. Tzn. wycieraczka z tyłu działa, ale prawa szyba nadal sie nie chce odsuwać, a tylne uchylne szybki działają też jak im się podoba (raz działają a raz nie). :(

Chyba będę zmuszony podjechać do znajomego magika, no chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Posiadacze Coupe z tylnimi szybami w pradzie dziela sie na tych u ktorych nie dzialaja i tych u ktorych przestana dzialac hehe :-) Problem lezy w silniczkach. Trzeba rozebrac silniczek i polutowac tam styki.

Kontrolka od otwartych drzwi nie zapala sie bo masz nie dziajace krancowki w drzwiach. Wyjmij, rozbierz, przeczysc i podegnij blaszki :-)

Tylna wycieraczka to wina slabej masy w silniczku. Trzeba rozebrac silniczek i przeczyscic (silniczek zbiera mase ze swojej metalowej obudowy) :-)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!