Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochodem po wyspach;)


lukwisz

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno temu byłem tam z rodzicami naszym autem. Ojcu tylko raz się pomyliło na skrzyżowaniu i pojechał pod prąd. Z tego co pamiętam to najbardziej stresujący był prawoskręt;) Myślę że jak się siedzi z drugiej strony to trudniej się zapomnieć i pojechać źle;)

To jest to co ci napisałem, że trzeba uważać na rondach, bo nawet dwa auta mogą wjechać na rondo koło siebie i ob zjechać z niego na następnym skręcie. Więc musisz wiedzieć czy chcesz objechać prawie całe rondo czy zaraz zjechać,bo oni nawet z wewnętrznego pasa zjeżdżają. Trzeba się przyzwyczaić. No i musisz zwracać uwagę na napisy na jezdni, który pas gdzie prowadzi. Czasami koło przystanków metra czy kolejki są darmowe parkingi. Po to abyś nie wjeżdżał autem do centrum a mógł je zostawić poza i kolejką wjechać. Generalnie jeśli jeźdźić będziesz z nawigacją nie powinieneś mieć problemów. A faktycznie łatwiej się jeździ z kierownicą po prawej stronie. Ja byłem naszym autem i jeździłem też ich, no jest różnica. A biegi to moment się nauczysz lewą ręką.

Edytowane przez ManOfSteel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak się siedzi z drugiej strony to trudniej się zapomnieć i pojechać źle;)

A to jest akurat bardzo często powtarzana bzdura, która zupełnie nie ma przełożenia na stan faktyczny.

Nie ma znaczenia po której stronie się się siedzi, jedynie z początku ręka się myli jak do biegów wyskakuje.

Mam dwa wozy, scenika automata z kierą po prawej i ruskiego uaza z kierownicą "normalną", więc czasem jak wsiadam do firmowego auta (manuala) to biegów prawą ręką szukam.

 

Co do przyzwyczajenia się - nie jest źle. Zdarzają się pomyłki kiedy się jest samemu na drodze. I bardzo łatwo się przerzucić "z powrotem" po powrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc jestem już po. Moje wrażenia: W pierwszej chwili po wejściu do auta; "o matko!" ale już po kilkunastu milach nie jest źle. Ręka ani razu nie próbowała drzwi otwierać;) Zauważyłem że jedyne z czym jest problem to ścigało mnie na lewo (dwa razy otarłem się o krawężnik) - małżonkę też lewe pobocze mocno przyciągało. Druga rzecz to lusterka. Głową się szuka 3ciego po prawej stronie a go tam nie ma. Generalnie zrobiliśmy 1200 mil prawie. Jedyny problem jaki zauważyłem to: siedząc w "angliku" na prawo od pedału gazu ma się nadkole, które czasami próbuje się naciskać zamiast gazu;) Druga rzecz to wsteczny - w tym aucie miałem "wciskany" na lewo od jedynki. Parę razy zdarzyło się pod światłami wrzucić wsteczny;)

 

PS

Wyrobiłem sobie trochę zdanie o stajni VAG (czyt. nie zmieniłem go). Dostaliśmy trochę lepsze auto niż miało być - Seata Ibizę 1.2 3 cylindry PB. Auto wygląda fajnie z zewnątrz ale w środku plastiki takie udające tapicerkę że można sobie skórę zedrzeć w rąk. Hamulce przeciętne (z tyłu bębny! nie wiedziałem że jeszcze ktoś tak robi) Jak macałem golasa Clio IV (kolega kupił prawie najtańszą wersję) to wyglądało o niebo lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce przeciętne (z tyłu bębny! nie wiedziałem że jeszcze ktoś tak robi)

Każdy producent tak robi dla obniżenia kosztów w najskromniejszych wersjach swoich samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!