Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy wymieniać obudowę termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu cieknie mi płyn z obudowy termostatu. Na początku było mało, ale opstatnio muszę dolwać więcej. W jednym z warsztatów powiedzieli mi że trzeba wymienić całą obudowę.

 

No i w tym momencie nasuwają się dwa pytania:

 

1. Czy to prawda? Czy nie da się tego uszczelnić.

2. Jezeli trzeba zmienić, to brać obudowę za 85 no-name czy za 220 Gates.

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Niestety raczej będziesz musiał wymienić całość i dobrze patrzeć mechanikowi na ręce. U mnie wszystkie problemy były spowodowane przez zbyt silne dociągnięcie śrub obudowy (tych co łączą jej dwie części). Są to dwie śruby, dobrze widoczne z góry. Zbyt silne dociągnięcie powoduje wyrwanie gwintowanych tulei z plastikowej obudowy i w konsekwencji rozszczelnienie. W IC kupiłem ostatecznie obudowę z termostatem za kilkadziesiąt PLN, od razu skręconą i wymieniłem sam (potrzebna grzechotka i 40 minut czasu). Problem zniknął i narazie ponad dwa lata mam z głowy.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem bo też ciekło. Kupiłem podróbkę ale już na śruby a nie zgrzewaną. Plus tego taki, że jak siądzie termostat to odkręcasz 2 śrubki i wymieniasz. Koszt samego termostatu jest dużo niższy niż całej obudowy. U mnie przy odkręceniu termostatu okazało się, że ktoś go wklejał na silikon i podwinęła się uszczelka dlatego ciekło. Ja polecam zakupić na alledrogo podróbkę. Koszt z przesyłką to jakieś 80 zł i wymienić samemu. Tu masz przykładowy link http://moto.allegro.pl/termostat-arena-ren...1201512060.html

To jest obudowa na 2 czujniki ale w komplecie jest zaślepka na ten dolny. Masz taki silnik jak u mnie więc na pewno będzie pasowało. Z wymianą nie ma żadnego problemu. Nawet potem łatwo odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wymieniłem termostat i teraz mam problem-przy przegazówce "tryska" mocno płyn z pod tej plastikowej obudowy termostatu.

Termostaty na oko takie same.

Już drugi raz odkręcałem wszystko bo myślałem, że coś nie tak z uszczelką ale nie.

Jedyne co zauważyłem to pomiędzy lewą górną i prawą górna śrubą które przykręcają termostat robi się minimalna szczelina ale ledwo na włos i tą właśnie szczeliną leci płyn.

Czy ta plastikową obudowę wymienia się jednocześnie z termostatem?

Czy składa się to na jakiejś paście uszczelniającej?

Bo niby za uszczelnienie robi uszczelka termostatu.

Obudowa na trzy śruby jak na foto http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws...&lang_id=PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie zrobiłem kilka dni temu.

Papier ścierny 600 potem 1000 położyłem na płaskiej, szklanej powierzchni i kolistymi ruchami wyrównałem powierzchnię obudowy.

Zmieniłem też uszczelką na ciut większą.

I teraz wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!