Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Laguna II 3.0 v6 problemy z odpalaniem


Greencafe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów otóż mam problem ze swoją Lagą II 3.0 v6 (207 km) a problem jest taki iż codziennie przy "pierwszym" odpaleniu samochód od razu gaśnie lub (nie wiem od czego to zależy) wchodzi na około 2tyś obrotów i po chwili schodzi do 0.9tyś i po następnej chwili strasznie przerywa i prycha w wydech po około minucie kiedy już się troszkę rozgrzeje obroty stabilizują się i jest ok. Dzieje się tak tylko na zupełnie zimnym silniku, już wymieniłem przepustnicę, wszystkie cewki, świece, filtr powietrza, filtr paliwa i nadal nie wiem co jest grane. Może spotkał się już ktoś kiedyś z takim problemem? Proszę o pomoc :)

Pozdrawiam Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czujnik temp silnika (jego rezystancję) w momencie kiedy jest zimny silnik - czyli przed pierwszym odpaleniem.

Porównaj zmierzona rezystancję z podaną w tabeli na necie.

 

Druga opcja to czujnik położenia wału lub wałka rozrządu. To sprawdzisz podłaczając się do kompa i sprawdzając błędy, ewentualnie sprawdzajac kąt zapłonu w danym momencie. Ale w tym przypadku auto kulało by i na ciepłym.

Edytowane przez GH_Stargard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mam sprawdzić tą jego "rezystencje"?

podłączając miernik bezpośrednio pod piny czujnika temp silnika.

Multimetr przestawisz na pomiar oporu i odczytujesz wartości.

 

i gdzie on się znajduje?

A tego już nie wiem gdzie jest w twoim silniku. Szukaj koło głowic - termostatu.

Zlokalizuj go i powiedz ile pinów masz w nim. 3 czy 2 piny. Jak będą 2 piny to niestety są 2 czujniki obok siebie, jak 3 piny to dwa w jednym. Podaj też kolor czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odpowiem Ci dopiero po weekendzie ponieważ teraz tak spróbowałem odszukać termostat i jeśli dobrze go tam zauważyłem to będę musiał "pół" samochodu rozebrać żeby się dostać do niego i mieć swobodnie miejsca. Tylko moje pytanie co ma ten czujnik do tych jego wariacji na zimnym? :)

edit

okej zmiana planów mam auto zastępcze, zdjąłem już kolektor dolotowy wykręciłem rure od filtra powietrza i nadal mi przeszkadzają kable, ale z tego co widzę jest koloru zielonego(??) i jest na dwa piny żadnego innego czujnika nie widzę w tym termostacie ponieważ nie ma miejsca żeby z innej strony spojrzeć.

Edytowane przez Greencafe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz oporność jego na zimnym i sprawdź wg tego:

20st C = 3080~~4045 ohm

40st C = 1315~~1600 ohm

80st C = 300~~370 ohm

90st C = 210~~270 ohm

 

Jak czujnik bedzie wskazywał sterownikowi że silnik jest ciepły, to nie bedzie ten sterownik wzbogacał mieszanki przez co podnosił obroty itd...

Pomiar rezystancji czujnika robisz odłączając kostkę.

 

Dodano: 24 wrz 2014 - 07:33

taki masz?

http://archiwum.allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-renault-laguna-ii-clio-3-0-i4154668363.html

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117191633130-0_986_280_404-O15475-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimetrem, do kupienia w marketach, sklepach wielobranżowych i elektrycznych. Przedział cenowy od 30zł w górę, im tańszy tym prawdopodobnie mniej dokładny będzie.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!