Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepustnica 1.4 Tce ( czyszczenie ?)


MilanNL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Czy przerabial juz ktos ten temat w MIII 1.4 Tce?

 

Kupilem auto w holenderskim salonie Renault , 3 letnie MIII coupe 1,4 TCe GT-Line z przebiegiem 27 tysiecy kilometow( wrotce trafi temat do dzialu nasze auto ) Serwisowany itp, stan jak nowka,uzytkowany przez kobiete i to "od swieta"

 

Dzieki temu auto jest w stanie przyjanmniej optycznym - idealnym , jednak uwazam ze takie uzytowanie auta przez poprzednia wlascicielke, mogla miec wyplyw np na przepustnice..

 

Objawy ktore nakierunkowaly mnie na przepustnice to falujace obroty na biegu jalowym . Cale auto sie trzesie, delikatnie, ale jest to strasznie dla mnie irytujace w takim nowym i drogim aucie...( w wolnej chwili wrzuce filmik na YT)

 

Dodam ze w przypadku wlaczonej klimy auto na biegu jalowym ma obroty idealne, nic nie trzesie. Kolejnym obiawem ( ktory byc moze juz mi sie uroil ) ktory tez moze dotyczyc przepustnicy jest jakby duszacy sie silnik przy zmianie biegu i dodaniu gazu, trwa to bardzo krotko, milisekundy ale czuje cos w rodzaju.. "turbodziury". Dodac jeszcze musze ze uzytkowalem wiele aut, w tym glownie Renault, prawie kazdy obecnie dostepny model na rynku i akurat w moim podczas zmiany biegow auto zachowuje sie jakbym puszczal zle sprzeglo , moja kobieta smieje sie ze niepotrafie tym autem jezdzic i "szarpie" przy zmianie biegow, jednak to okolo 50 samochod w moim zyciu ktorego mialem okazje uzytkowa i jakos w przypadku innych aut, tego problemu nie mialem..

 

Wracajac do glownego tematu - PRZEPUSTNICY czy ktos przerabial temat jej czyszczenia w M3 1.4Tce? Wyczytalem gdzies ze podobno powinno sie w nim czyscic przepustnice co 15000 km.. czy to prawda? No i kolejne pytanie czy jesli jednak zabralbym sie za jej czyszczenie czy konieczna jest wymiana uszczelek i adaptacja?

 

Bede wdzieczny za podpowiedzi zanim zdecyduje sie oddac auto holenderskiemu serwisowi w ktorym koszta wszelakich napraw sa ogromne..

 

Pozdrawiam!

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, proponuję wrócić do lektury regulaminu. Przypominam, że na tym forum istnieje obowiązek pisania po polsku. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w dzisiejszych czasach, czyli w dobie mody na oszczędzanie paliwa producenci obniżają obroty biegu jałowego aby owo spalanie było niższe. Często objawia się to tym, że praca na biegu jałowym przy wyłączonej klimie jest nierówna. Sprawdziłem to już w kilku przypadkach. Np. w clio mojej żony obroty przy wyłączonej klimie to ok 500 i odczuwalna jest ciut nierówna praca. Po włączeniu klimy obroty wzrastają do ok 750-800 i problem znika. W mojej megane natomiast nierówną pracę zauważyłem po zatankowaniu gorszego paliwa. Kwestii klimy nie sprawdzałem bo skoro mam automat to niech jest włączony cały czas. Żona pomimo manualnej klimy ma ją włączoną też cały czas. Zaznaczam, że oba auta były kupowane jako fabrycznie nowe i taka sytuacja była od początku. W mojej opinii rozwiązaniem jest włączenie klimy i niech pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szarpania przy zmianie biegów, to trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem pod sam koniec. Mam dwa samochody z tym silnikiem i brat, jak ze mną jeździ, też narzeka że szarpię jak zmieniam biegi. Co do falujących obrotów to u mnie czegoś takiego nie ma. Objaw podobny do "turbodziury", nie wiem jak to dobrze nazwać (dajesz gazu a silnik jakby przez chwilę nie ciągnął mocniej- coś jakby ślizganie sprzęgła bez widocznego wzrostu obrotów), występuje w jednym z samochodów na 2 i 3 biegu, jeśli silnik jest zimny. W samochodzie z tą "turbodziurą" była wymieniana na gwarancji skrzynia biegów (jakieś 4 tys. km temu).

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam Fluence z silnikiem 1.6, ale u mnie czyszczenie przepustnicy wypada co 10k km....może Twój też tak ma. To likwiduje falujące obroty.

Co do szarpania przy zmienie biegów (mamy inne skrzynie bo ty 6b na 5b) ale też to mam i po prostu się przyzwyczaiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!