Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

BRC dławi, smart ??


DziQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam gaż BRC w mojej Megi 1.4 16V podobno to pełny sequent ( sie nei znam zabardzo, zakupilem zamochod juz z instalacja ) Objawy są takie czase jak sie przelaczy z Pb->LPG to szarpnie ale to zadko, gorzej jest dalej po kilku kilometrach ( tutaj nei jest to zawsze tyle samo ) zaczyna sie dlawic ja mu daje gazu a oborty spadaja popuszcze noge z gazu dodam znowu i jedzie dalej przez chwile wporzadku, jak wcisnę gaz do dechy to przerwania ustaja ale pedal jest w podlodze. Jak auto stoi na jałowym i jak mu zacznie dusic to zdarza sie ze zgasnie, a jak nie to strasznie nim szarpie. W mojej okolicy jest tylko jeden serwis zajmujacy sie takim gazem, powiedzieli ze ustawienia OK ( podobno wgrywa sie caly program przy instalacji i tam nie ma zadnych ustawien ) najprawodpodbniej taka kostka doktóej whcodzi gaz i rozhcodzi się na kazdy cylinder ( rozdzielacz ? ) SMART BRC jest juz do wymiany ale koszt u nich naprawy tego to ponad 700zł czy cos takiego da sie moze zregenerować ?albo inaczej moze ktoś coś takiego już miał i co nawalalo. Dodam że instalacja byla montowana ponad 5 lat temu.

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi

Pozdrawiam

Mateusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Polecam warsztat Autogaz w Jastrzębiu p. Pszenniak tel. 606685415.

w tym warsztacie miałem montowanyOMVL sekwencyjny i ustawiany oraz korygowany po chyba 1500km (już nie pamiętam). Dotąd nie mam żadnych kłopotów z gazem (70000km).

Nie wiem czy się komuś nie narażam przez to, że kogoś chwalę i polecam.

 

gimak ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wąłśnie filtr mi juz wymieniono ale tylko jeden, powidzcie mogą tam być jeszcze jakies inne ? ten jeden wygladał jak taki filtr od oleju tylko mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakby cewka nawalała to byś miał takie szarpanie na benzynie i na gazie.

Ja słyszałem, ze w takich przypadkach to wina wtryskiwaczy albo gazowych albo beznynowych ( gazowe padają a benzynowe podczas jazdy na gazie przepuszczają benzynę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zwykła instalacja dobrej firmy ...wciąż przy tym ustaje .....kiedyś sprawdzałem co mam ,,wiem ze jakąś zwykłą ale dobrej marki.. minęło 8 lat i nic ..raz wymieniłem filtr. idzie jak kuna :?:

 

dla zainteresowanych mogę podać dokładne dane instalacji ..koszt u mnie tzn u wuja 1.200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba i ja dołączę niedługo do listy krytyków BRC. mam od niedawna BRC SQ24 i przy przełączaniu z Pb na LPG (przy zimnym silniku) coś źle działa i pojawia się SERVICE z komunikatem "sprawdź wtrysk". zasilanie nie zmienia się na LPG, a przepustnica jest ustawiona chyba w jakieś domyślne ustawienie, bo wzrastają lekko obroty i po dotknięciu pedału gazu auto bardzo szybko przyspiesza (jakiś uśredniony skład mieszanki???). wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i jest OK ... nie zawsze tak się dzieje, ale jeśli już to tylko gdy uruchamiam z zimnego silnika ... potem jest już dobrze. instalacja jest nowa, więc mechanicy będą mieli się czym wykazać, ale sam objaw jest niepokojący... no i nie mogę zatankować butli "do pełna", tzn. w zbiornik 40l najwięcej zatankowałem 29 l (do pustego) ... przełącza się z LPG na Pb za wcześnie, pokazując brak gazu (jest jeszcze gazu na ok. 120 km - można go zużyć przełączając palcem znowu na LPG) ... coś mi się wydaje, że to BRC to niewypał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przepraszam forumowiczów, wprowadzając Was nieświadomie w błąd, w megance mam zamontowaną nie sekwencję BRC ale sekwencję OMVL i ta chodzi od początku bez żadnych problemów.

Natomiast objawy podobne do Twoich z przechodzenie z benzyny na gaz przy "zimnym silniku" wystąpiły w corolli z instalacją Prins po przebiegu ok.50 tys. na gazie, po wymianie wtryskiwacza benzynowego (zbieg okoliczności?).

Kontrolka check engine zapalała się, a i teraz zapala się od czasu do czasu.

Sprawdziłem, że występuje to tylko wtedy (ale nie zawsze), gdy po długim postoju ciśnienie gazu w fazie lotnej (przed wtryskiwaczami gazowymi) spadnie do zera. Wtedy w czasie jazdy przy przejściu z benzyny na gaz silnik traci ducha i po chwili zapala się kontrolka check engine. Na biegu luzem przy przejściu z benzyny na gaz silnik gaśnie i nie da się uruchomić na gazie. Na podstawie moich doświadczeń z gazem w polonezie uważam, że powyższe objawy wskazują, że silnik w tym przypadku idzie na dwóch gazach: benzynie i gazie (za bogata mieszanka). Ja nie mam możliwości jak to sprawdzić. Jak sugerowałem to gaziarzom to patrzyli na mnie tak jakbym mówił i innym języku. Później na jakimś forum zagazowanych przeczytałem, że taka sytuacja może się zdarzyć przy instalacjach gazowych z silnikiem krokowym, gdy jest nastawiony za długi czas do odcięcia benzyny po puszczeniu gazu. Jest to podyktowane tym by gaz miał czas dojść do kolektora ssącego i przejście benzyna – gaz było płynne. W zasadzie logiczne. Przypuszczam, że u Ciebie występuje podobna sytuacja.

A gaziarzami to jest tak: instalacje gazowe montują (to żadna sztuka – wg instrukcji), nie wszyscy się do tego przykładają i później są problemy. Natomiast mało jest gaziarzy, którzy je czują, umieją z objawów wyciągać wnioski i usuwać przyczyny niedomagań. To są moje spostrzeżenia z lektury wpisów na różnych forach zagazowanych i moich osobistych doświadczeń z gaziarzami.

Na tym kończę ten przydługi wywód i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SQ24 BRC sama przełącza się po osiągnięciu temp 25-30 C nawet na postoju bez zmiany obrotów silnika ... wg mnie jeśli masz Pb+LPG na raz to silnik się zadławi ... u mnie nie przechodzi na LPG przy zapaleniu SERVICE ... dopiero po chiwli :P i ma dziwną moc ... zakładałem instalkę w Energy Gaz Polska i nie są to chyba podrzędni fachmani, więc liczę że sobie poradzą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że obecnie wszystkie instalacje IV generacji (sekwencje) przechodzą automatycznie z benzyny na gaz po osiągnięciu przez reduktor-parownik zaprogramowanie temperatury (z reguły ok.30st.C) bez potrzeby zmiany obrotów. Tak jest w OMVL i PRINSie. A co do zadławienia się silnika to tak jest, na wolnych obrotach gaśnie i nie da się uruchomić w opcji "gaz", a w trakcie jazdy traci moc (przymulony) i po 5-8sek zapala się kontrolka "check engine" najpierw miga z 10sek. i później świeci ciągle. Jak pozwolę mu przestygnąć na tyle że zapali na benzynie to póżniej hula cały dzien bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wyciął mi numer z SERVICE nawet po krótkiej przerwie w jeździe (w miarę ciepły silnik = krótka jazda na Pb) i jeszcze bardziej się to wszystko mota.... słabe pocieszenie, że po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu można już jeździć bez problemu :P ... to ma działać i koniec, a jak nie to demontaż instalacji i zmiana na inną ... nie widzę innego wyjścia :P, bo to nie wina samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!