Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty przy wciśnięciu sprzęgła i na luzie


siwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam instalację firmy KME - sekwencja. Problem mam taki, że od pewnego czasu po wciśnięciu sprzęgła obroty zaczęły mi "falować", tzn. na początku działo się to tylko na biegu jałowym i to tylko czasem, potem doszło po wciśnięciu sprzęgła i było między 750 a 1000, teraz waha się nawet od 500 i nawet dwa razy mi zgasł. Ale nie ma reguły. Raz zgasł mi przy dojeżdżaniu do ronda, gdy redukowałam na 2. A na światłach nie mogę włączać biegu jałowego, bo już całkiem się zachowuje jakby miał zgasnąć, muszę mieć wrzuconą jedynkę i trzymać sprzęgło, wtedy jeszcze w miarę daje radę. Przy zmianie biegu czuć wyraźne "wibracje" chociażby w na drążku do zmiany biegów. :unsure: Przegląd gazu robiony był w styczniu i wymieniany był filtr gazu, od tamtej pory jest przejechane niecałe 7 000km. Dodam, że na benzynie jeździ idealnie. I obrotomierz nawet nie drgnie.

 

Chcę, by ktoś kto się zna, orientacyjnie mógł podsunąć co to i czy to drogi interes, bo nie wiem, czy czekać do wypłaty, czy moja reszta gotówki mi wystarczy :bash:

Wiem, że muszę pojechać do gazownika, ale nie chcę, żeby mi wcisnął ciemnotę i żebym na darmo nie wywaliła kasy...

 

Dodano: 08 sty 2015 - 12:01

Jakby ktoś miał podobny problem, to wyjaśniam, że sprawa się rozwiązała (do falowania doszło jeszcze szarpanie przy zdjęciu nogi z gazu). Zaryzykowałam wymianę silniczka krokowego i jest wszystko w porządku ;)

 

Jest to tania rzecz i każdy sobie z wymianą na pewno poradzi. Pozdrawiam :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj miałem podobne zjawisko ze swoją meganka problem miałem identyczny jak ty tylko później miałem duże obroty na benzynie małe na gazie polecam pobrać książkę sam naprawiam i tam znajdziesz gdzie idzie czujnik obrotów biegu jałowego w moim przypadku był problem z jednym przewodem bo był delikatnie obluzowany po wymianie przewodu wszystko działa idealnie obroty nie faluja :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Słyszałeś o czymś takim jak interpunkcja?

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem leżał w silniczku krokowym ;) Przy zakupie auta już dawał pierwsze oznaki. A okazało się, że poprzedni właściciel wymieniał już silniczek ale włożył zły, nie do tego modelu ;D Od wymiany zrobiłam na razie koło 250 km i jest ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam identyczny problem jak opisujecie ale moja instalacja nie jest sekwencyjna tylko zwykła (zakładania w 2006) z odbojami żeby nie rozwaliło plastikowego kolektora jak gaz strzeli.

Czy w moim przypadku też mam próbować zmieniać silniczek krokowy? bo na gazie na biegu jałowym prawie gaśnie a na benzynie chodzi idealnie i wydaje mi sie że gdyby to był silniczek krokowy to powinno tak samo źle działać na obu rodzajach paliwa. Tak na marginesie ile kosztuje ten silniczek krokowy?

Zastanawiałem się czy powodem może być np. brudny parownik ponieważ jeżdżę już na gazie 8 lat, przejechane 110 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cięcie

Polecam ci wymienić silniczek krokowy bo miałem podobne oznaki, na benzynie wszystko było git a na gazie obroty spadały i gasł nawet czasami :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!