Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka EKG i brak reakcji na pedał gazu


mabik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujacy problem, 1.9 dTi odpala normalnie i reaguje na pedał gazu, a po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, ewentualnie podczas sporego mrozu, po kilku kilometrach, gdy samochod się zagrzeje zapala się żółta kontrolka EKG (zygzak). Wraz z jej pojawieniem się następuje całkowity brak reakcji na pedał gazu, silnik utrzymuje stałe 1,25 tys obrotów, czasami samoczynnie zwiększa je do około 1,5 tys, ale tylko na kilka sekund po czy znów wraca do 1,25 tys. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa, do czasu, aż znów pojawi się kontrolka EKG. Po wizycie u mechanika i jego poradzie wymieniłem potencjometr pedału gazu, ale problem pozostał. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i posiada jakieś sugestie co może byc przyczyną takich objawów ?

Edytowane przez mabik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co prawda miałem takie problemy we wcześniejszym aucie ale może coś podpowiem.

Wcześniej miałem Fusiona 1,4 tdci i takie same problemy miałem jak Ty opisujesz z tym że tam nie ma kontrolki EKG za to wyskakuje EAC fail na komputerze i auto przechodziło w tryb awaryjny, Eac Fail jest za to samo odpowiedzialny co EKG w Renault (tak mi się wydaje . Też wymieniałem potencjometr a w zasadzie cały pedał gazu i nie pomogło, sprawdzałem wszystko co było możliwe np świece kable itp co się okazało i to może być wskazówka padła u mnie przepustnica było gdzieś tam mikro-pęknięcie i coś tam poważnego jeszcze w mechanizmie czy coś dokładnie nie pamiętam, mechanik mówił że nie da się tego naprawić wymienił na nową i wszystko wróciło do normy.

Objawy miałem takie jak Ty obroty podnosiły się do 1,5 tyś gdy chciałem jechać z tym komunikatem EAC fail to nie mogłem przekroczyć 2,5tyś obrotów(tryb awaryjny) ale po wyłączeniu silnika i ponownym uruchominiu brak reakcji na pedał gazu, jedyne co mogłem zrobić to wyłączyć silnik odłączyć akumulator na 10 minut aby komputer wykasował/zresetował błedy i mogłem jechać dalej ale do pewnego czasu bo za 10min-1h minut znowu ten komunikat a z czasem było coraz gorzej ten błąd zaczynał pojawiać się nawet na zimnym silniku, po wymianie jak ręką odjął.

Wiem że to są dwa różne samochody ale być może to będzie jakaś wskazówka jak już nic nie pomaga to warto to sprawdzić.Jak uporasz się z tą usterką opisz co było przyczyną chętnie przeczytam.

 

Zrób tak jak pisze aston76 podłącz auto pod komputer jakieś błędy powinien wykryć, ja tak zrobiłem w fusionie i dostałem liste co może być przyczyną błędu EAC fail i kod który pokazał komputer(nie pamiętam numeru błędów już) ale miałem do sprawdzenia długą listę w tym świece żarowe, przewody,jakieś czujniki, potencjometr pedału gazu, styki przy module sterujacym silinkiem PCM bo gdzieś tam mogło korodować, wiązka do przepustnicy a na końcu listy właśnie przepusnica...

Edytowane przez forgotten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!