Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka EKG i brak reakcji na pedał gazu


mabik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujacy problem, 1.9 dTi odpala normalnie i reaguje na pedał gazu, a po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, ewentualnie podczas sporego mrozu, po kilku kilometrach, gdy samochod się zagrzeje zapala się żółta kontrolka EKG (zygzak). Wraz z jej pojawieniem się następuje całkowity brak reakcji na pedał gazu, silnik utrzymuje stałe 1,25 tys obrotów, czasami samoczynnie zwiększa je do około 1,5 tys, ale tylko na kilka sekund po czy znów wraca do 1,25 tys. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa, do czasu, aż znów pojawi się kontrolka EKG. Po wizycie u mechanika i jego poradzie wymieniłem potencjometr pedału gazu, ale problem pozostał. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i posiada jakieś sugestie co może byc przyczyną takich objawów ?

Edytowane przez mabik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co prawda miałem takie problemy we wcześniejszym aucie ale może coś podpowiem.

Wcześniej miałem Fusiona 1,4 tdci i takie same problemy miałem jak Ty opisujesz z tym że tam nie ma kontrolki EKG za to wyskakuje EAC fail na komputerze i auto przechodziło w tryb awaryjny, Eac Fail jest za to samo odpowiedzialny co EKG w Renault (tak mi się wydaje . Też wymieniałem potencjometr a w zasadzie cały pedał gazu i nie pomogło, sprawdzałem wszystko co było możliwe np świece kable itp co się okazało i to może być wskazówka padła u mnie przepustnica było gdzieś tam mikro-pęknięcie i coś tam poważnego jeszcze w mechanizmie czy coś dokładnie nie pamiętam, mechanik mówił że nie da się tego naprawić wymienił na nową i wszystko wróciło do normy.

Objawy miałem takie jak Ty obroty podnosiły się do 1,5 tyś gdy chciałem jechać z tym komunikatem EAC fail to nie mogłem przekroczyć 2,5tyś obrotów(tryb awaryjny) ale po wyłączeniu silnika i ponownym uruchominiu brak reakcji na pedał gazu, jedyne co mogłem zrobić to wyłączyć silnik odłączyć akumulator na 10 minut aby komputer wykasował/zresetował błedy i mogłem jechać dalej ale do pewnego czasu bo za 10min-1h minut znowu ten komunikat a z czasem było coraz gorzej ten błąd zaczynał pojawiać się nawet na zimnym silniku, po wymianie jak ręką odjął.

Wiem że to są dwa różne samochody ale być może to będzie jakaś wskazówka jak już nic nie pomaga to warto to sprawdzić.Jak uporasz się z tą usterką opisz co było przyczyną chętnie przeczytam.

 

Zrób tak jak pisze aston76 podłącz auto pod komputer jakieś błędy powinien wykryć, ja tak zrobiłem w fusionie i dostałem liste co może być przyczyną błędu EAC fail i kod który pokazał komputer(nie pamiętam numeru błędów już) ale miałem do sprawdzenia długą listę w tym świece żarowe, przewody,jakieś czujniki, potencjometr pedału gazu, styki przy module sterujacym silinkiem PCM bo gdzieś tam mogło korodować, wiązka do przepustnicy a na końcu listy właśnie przepusnica...

Edytowane przez forgotten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!