Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbiorniczek wyrównawczy - Dziwna sprawa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie pytanie bo problemem tego nie nazwę miesiąc temu odpowietrzyłem układ chłodzenia, i w sumie wcześniej nie przykładałem uwagi do tego chodzi o to, że u mnie w zbiorniczku wyrównawczym płynu jest poniżej minimum od miesiąca nie dolewałem płynu temperatura jest ok po 4-6km jest 90 stopni i więcej nie idzie, któregoś dnia auto stało 2 dni i jak sprawdziłem płyn to w zbiorniczku było ponad maximum.

Moje pytanie brzmi czy to jest normalne, że jak silnik jest chłodny to zwiększa się ilość płynu ?

Bo przecież nigdzie on nie wycieka jak wraca a tak jak pisałem nie dolewałem płynu od ponad miesiąca

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w zbiorniczku wyrównawczym płynu jest poniżej minimum od miesiąca nie dolewałem płynu temperatura jest ok po 4-6km jest 90 stopni i więcej nie idzie, któregoś dnia auto stało 2 dni i jak sprawdziłem płyn to w zbiorniczku było ponad maximum.

Wg mnie nie jest to normalne, ale też nie powinno się utrzymywać poziomu poniżej minimum. Sprawdź co się stanie, jak przy zimnym silniku przy tak wysokim poziomie, dokręcisz korek na zbiorniku, czy wtedy poziom opadnie, czy pozostaniena tym samym poziomie. Jeżeli opadnie, to być może masz niesprawny zaworek podciśnieniowy w korku. Ja bym uzupełnił płyn do połowy między max i min (nie wyżej, bo na gorąco może wyrzucać) oraz obserwował co będzie dalej się działo.

A nie masz przypadkiem gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przyczyną podnoszenia się poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym, po wyłączeniu silnika, może być nieszczelny reduktor. Po zamknięciu się termostatu, gaz nie ma ujścia do zbiornika i dolnym wężem wypycha płyn do zbiornika wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co wymiana redaktora?

 

Dodano: 24 sty 2015 - 23:47

Odrazu Od razu zapytam czy warto wymieniać czy lepiej uszczelnić ? i odrazu od razu zapytam jaki jest mniej więcej koszt wymiany/naprawy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisałem, że to może być przyczyną (wg mnie bardzo prawdopodobna, jeżeli taka sytuacja się powtarza), ale to trzeba sprawdzić. Jeżeli chodzi o uszczelnianie (tu w grę wchodzi regeneracja reduktora - zestaw naprawczy) lub wymianę reduktora, to zależy od obecnego reduktora i ewentualnie na jaki się chce przejść. Przypuszczam, że finansowo bardziej opłacalna będzie regeneracja, szczególnie jak tą operację wykonuje się samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli instalacja dotychczas sprawowała się dobrze, wiesz jakie jest ustawione ciśnienie pracy reduktora i masz możliwości go ustawić na takm samym poziomie to wtedy, wg mnie, nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tez pali mi się na gazie kontrolka check engine czytalem, że może być za uboga mieszanka i tak myślę, że chyba najlepiej będzie podjechać do gazownika bo może w tym jest problem, że kopci na biało i ten płyn ubywa bo byłem u mechanika i wiem na 100%, że to nie wina uszczelki głowicy bo wszystkie testy wyszły dobrze. Czy to może być przez mieszankę ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tez pali mi się na gazie kontrolka check engine czytalem,

Więc radziłbym sprawdzić, co sterownikowi benzynowemu się nie podoba, jakie są kody błędów. Tak, wiem, że w megankach z tego rocznika jest to trudne do zrealizowania, ale poszukałbym kogoś kto ma odpowiedni sprzęt, a w najgorszym razie do ASO. Pytanie też, czy check zapala się tylko na gazie, ja w corolli też początkowo myślałem, że powodem był gaz, a okazało się, że na benzynie też, ale trzeba było mieć cierpliwość i trochę dłużej na niej pojeździć. Nie wypowiadam co do optymalnego ustawiania instalacji w megance, bo ze względu na brak możliwości podglądu tego co widzi sterownik benzynowy (korekty LTFT i STFT) tego w swojej megance nie robiłem, w corolli mam to opanowane.

może być za uboga mieszanka i tak myśle, że chyba najlepiej będzie podjechać do gazownika bo może w tym jest problem, że kopci na biało

Na mój um, kopcenie na biało nie ma zadnego związku z ze składem mieszanki gazowej, ale jak podejrzewasz ubogą mieszankę, to jak masz mechanicznie regulowane luzy zaworowe, to radzę się nimi zainteresować.

Co do ubywania płynu - silnik na przedmuchy sprawdzony, to tak ja napisałem wyżej sprawdź reduktor, opisane objawy na niego by wskazywały.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check pali sie tylko na gazie przejechałem dziś trase ok 90km na benzynie i nie zapaliła się, do gazownika jadę w piątek to odrazu powie mi jakiej firmy gaz tam siedzi bo sam nie mam pojęcia a następnie kupie zestaw naprawczy wymienie wszystkie uszczelki w reduktorze i pozniej znów do gazownika pojade na wyregulowanie gazu i zobaczymy czy problem zniknie :D

 

Dodano: 27 sty 2015 - 21:21

jeszcze jedno pytanie mam czy np jak mam prawie pusty zbiornik wyrównawczy i odkręcę korek i pod ciśnieniem zacznie się napełniać zbiorniczek to co to może być za oznaka albo czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy np jak mam prawie pusty zbiornik wyrównawczy i odkręcę korek i pod ciśnieniem zacznie się napełniać zbiorniczek to co to może być za oznaka albo czy tak ma być?

To ja się zapytam - jaki był stan wyjściowy, tzn. jaki był poziom w zbiorniku na gorącym silniku poprzedzającym opisywane zjawisko i na jakim poziomie końcowym znajdzie się płyn w zbiorniku?

Stwierdzenie - "odkręcę korek i pod ciśnieniem zacznie się napełniać zbiorniczek", nie jest prawdziwe, bo jak odkręcisz korek to pozbawiasz układ ciśnienia.

Co do samego zjawiska, to trudno mi jednoznacznie odpowiedzieć, czy tak ma być. Ja z podobnym zjawiskiem spotkałem się w moim układzie jak jeździłem z oryginalnym korkiem na zbiorniku. O ile pamiętam, to różnica poziomu przed i po odkręceniu korka wahała się w granicach do 10 mm, ale wtedy nie zastanawiałem się nad tym dlaczego tak się dzieje. Wg mnie, wynika to z tego, że w zakmniętym układzie chłodzenia są (przynajmniej) dwa pęcherze powietrza - jeden w górnej części chłodnicy i drugi zbiorniku wyrównawczym. Po wyłączeniu silnika do układu jest jeszcze przez jakiś czas tłoczone "powietrze" (wg mnie jest to gaz z reduktora), które dostaje się do zbiornika wyrównawczego i wypycha z niego płyn, który przemieszcza się do chłodnicy i sprężając (zmniejszając objętość) powietrze pęcherzu w górnej jej części. Żeby wszystko było jasne ciśnienie powietrza w zbiorniku i w chłodnicy są takie same jak w całym układzie chłodzenia, ale jest wyższe niż ciśnienie otoczenia. Po odkręceniu korka ciśnienie w zbiorniku zrównuje się z ciśnieniem otoczenia, w chłonicy ciśnienie w pęcherzu powietrza też spada do ciśnienia otoczenia, ale w wyniku tego pęcherz powiększa swoją objętość i tym samym wypiera część płynu z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego, czego efektem jest wzrost jego poziomu w zbiorniku.

Tak ja bym to tłumaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownika i tak z instalacja wszystko jest ok, a ubywanie płynu też zostało rozwiązane układ jest zapowietrzony i płyn się sączy przez ułamany odpowietrznik w przewodzie, muszę wymienić to i wszystko będzie git :) a co do białego dymu jak ja to nazywałem to samochodem mało jeżdzę i po prostu jest to para wodna i nic nie trzeba ruszać tak powinno być wszystko wyjaśnione :D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

 

Dodano: 02 lut 2015 - 19:56

Mam pytanie kolejne jak odpowietrzyć układ jak jest wyrwany odpowietrznik ?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!