Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana ślizgów szyberdachu Grand Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym opisać wymianę ślizgów szyberdachu na prowadnicach tylnych w Grand Scenic ph1 2005r. Czas pracy: 15 do 30min, poziom trudności: łatwy, i nie trzeba wcale ściągać całego dachu. Objawy w moim aucie to stuki na dziurach i gwizdanie przy ok. 110km/h. Po wymianie u błoga cisza.:)

 

Będzie potrzebne będą 4 ślizgi, ja kupiłem takie na alledrogo za 10zł/szt.

post-76969-0-07462800-1422102394_thumb.jpg

 

Klucz torx 25 , najlepiej nasadkę z grzechotką i to długą nasadkę lub z przedłużką żeby nie obić/porysować dachu.

Śruba nie jest zakręcona jakoś mocno, raczej na "zerwanie", jedno silne pociągnięcie.

post-76969-0-18347900-1422102475_thumb.jpg

 

Najpierw otwieramy dach najlepiej do samego końca do tyłu. Odkręcamy tą śrubkę a potem będziemy ściągać listwę lub na odwrót.

post-76969-0-01723900-1422102512_thumb.jpg post-76969-0-44714000-1422102550_thumb.jpg

 

Teraz będziemy ściągać listwę przy dachu tam gdzie mocuje sie bagażnik dachowy.]

post-76969-0-90260800-1422102637_thumb.jpg

 

Listwę podważyć śrubokrętem najlepiej owiniętym w szmatkę żeby nie porysować dachu.

post-76969-0-06222600-1422102605_thumb.jpg

 

Listwę ściągnąłem na tyle żeby tylko dostać się do ślizgów, tylko wszystko delikatnie i z wyczuciem żeby nie pourywać zaczepów.

post-76969-0-25157700-1422102657_thumb.jpg post-76969-0-10782600-1422102701_thumb.jpg post-76969-0-01840400-1422102724_thumb.jpg post-76969-0-16824100-1422102744_thumb.jpg

 

Ślizgi wyciągamy pociągając je do tyłu prowadnicy aż całkiem z niej wyjadą, a potem ciągniemy do siebie.

post-76969-0-51257100-1422102764_thumb.jpg

 

Tak wyglądają stare wytarte już ślizgi. Ślizgi powinny zejść lekko i też lekko się nakładać.

post-76969-0-22377100-1422102816_thumb.jpg

 

A tak wyglądają nowe.

post-76969-0-60857800-1422102838_thumb.jpg

 

Z nowych ślizgów ściągamy plastikowe zaślepki, i to tą stroną zakładamy do środka. Czyli ta strona ma dotykać tego metalowego "stelaża prowadnicy".

Po założeniu z powrotem na dach ta strona będzie na zewnątrz.

post-76969-0-38457500-1422102853_thumb.jpg post-76969-0-42763300-1422102873_thumb.jpg

 

Montaż w kolejności odwrotnej. Proponuję przed założeniem nowych ślizgów nasmarować je smarem. Niestety nie mam klucza dynamometrycznego i nie wiem z jaką silą dokręcić dach. Ja dokręciłem go do momentu wyczuwalnego oporu. Nie za słabo i nie za mocno, żeby nie przekręcić śruby. Mam nadzieje że komuś pomogłem.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gdzie dokladnie znalazles nowe slizgi - szukajka alledrogo nic mi nie znajduje? Podpowiem jeszcze, ze zeby wyciagnac slizki wcale nie trzeba wyciagac calych prowadnic - w pozycji uchylonego szyberdachu trzeba odkrecic srobki torx, uniesc lekko szybe a slizgi przesunac do przodu tak zeby znalazly sie w pozycji "zamkniete" i wyciagnac je w kierunku "do srodka dachu". Wczesniej miedzy uchylony szyber a dach/tylnia szybe polecam wlozyc gabke/szmatke/grubszy karton tak aby po wyciagnieciu slizgow szyba oparla sie miekko na drugiej.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli komuś są potrzebne nowe ślizgi to polecam skontaktować się z użytkownikiem od którego kupiłem 4 sztuki (10zł za 1 sztukę)

http://allegro.pl/slizg-tulejka-rolka-szyberdachu-megane-ii-scenic-i-i5290459792.html

 

Sprzedający miał wystawione tylko 2 sztuki (które kupiłem). Napisałem szybko maila czy posiada więcej ślizgów (potrzebowałem 4). Szybka odpowiedź że posiada więcej. Za 2 dni miałem 4 sztuki oryginalnych ślizgów bez zabawy w kolejną aukcję.

 

Moje ślizgi były w totalnej rozsypce. 2 z nich nawet nie miały gumek i były popękane.

Wymiana to 5 minut. nie trzeba zdejmować listw dachowych. Wystarczy otworzyć dach na 1 położenie, odkręcić śrubę torx, przesunąć metalowy uchwyt ze ślizgami jakieś 3-5cm do przodu i wyjąć z szyny w kierunku środka dachu. Polecam wyczyścić dokładnie ten metalowy element na którym siedzą ślizgi z rudego nalotu, przesmarować ośki na których są osadzone ślizgi. Przy okazji można wymienić gumowe podkładkę która jest pod śrubą torx.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam. Potwierdzam dostępność ślizgów o numerze 918066133R w autoryzowanym serwisie (ja dzwoniłem do Carrara Lublin). Koszt to 9 zł za sztukę. Proszę tylko powiedźcie ile sztuk idzie na cały szyberdach - bo jeśli dobrze myślę to 6. Jedynie zastanowiło mnie bo po numerze VIN auta system do panoramy znalazł jedynie cały zestaw z prowadnicami za 470 zł ale poszczególnych ślizgów już nie. Czy są może inne rozwiązania konstrukcyjne i części do panoramy czy wszystkie są takie same ?

 

Aktualizacja: 17.10.2016

Wymieniłem ślizgi na tylnych uchwytach (po 2 na każdym) i jest cisza - świstów gwizdów ani luzu na szyberku nie ma. Ale chciałem wymienić ślizgi i na przednich uchwytach, żeby to wszystko równo pracowało jednak nie mam pojęcia jak je wyjąć. Odkręciłem całkowicie panorame z przednich uchwytów myśląc, że wtedy uchwyty "wyjadą" dalej przy maksymalnym otwarciu ale niestety nic to nie dało.

 

Dlatego też proszę o info jak wymienić ślizgi w przednich uchwytach/prowadnicach.

Edytowane przez KlientZI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do smarowania prowadnic to w końcu znalazłem sensowne rozwiązanie. Używałem wd40, Brunox (coś jak wd40 tylko nie penetrujący, dobry np do zamków.) ale z czasem wysychały. Był też smar w sprayu firmy Wurth, również nie zdał egzaminu. Towot łapał brud. 4 Miesiące temu popsikałem silikonem w sprayu żadne cuda firma K2 (facet w sklepie moto mi poradził) i do tej pory dach śmiga bardzo ładnie.

Edytowane przez dudus-ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Również wymieniłem ślizgi z tyłu szyberdachu ale jeszcze są z przodu do wymiany czy podpowie ktoś jako to zrobić?w?

Wymiana z ślizgów z tyłu to nie problem ale z przodu jest już trudniej (ile z przodu jest ślizgów też 4 czy po jednym na stronę czyli 2)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!