Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie, dławienie, rwanie i nierówna praca + dwa filmy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum samochodowym i generalnie nie znam się na autach także bardzo proszę mieć cierpliwość do mojego posta jak i do mnie. Takich tematów jest dużo i tak samo dużo jest rad dotyczących jego rozwiązania, dlatego też zdecydowałem się na nowy wątek, wraz z filmikami i wszystkimi szczegółami, jakie zdołałem zebrać w ogóle odnośnie mojego problemu co może znacznie doprecyzować rozwiązanie a także pomóc innym użytkownikom. Moim autem jest Meganka Coach Monte Carlo 2.0 z 1999 o mocy 83 KW zagazowanej full sekwencją - instalacja z 2012r. Problem oczywiście występuje i na gazie i na benzynie.

 

Problem 1+2. Wszystko zaczeło się od tego, że czasami przy wrzucaniu biegu jałowego z innych biegów, przy obrotach około równych lub mniejszych niż 1500, zaczynały oscylować wokół 750 coraz mocniej i mocniej w jedną i drugą stronę (w górę i w dół), aż silnik zdychał. Silnik chodził także nierówno. W tym momencie zmieniłem krokowca na nowego Getza. Po jego zamontowaniu silnik chodził równo i fajnie dopóki nie dojechałem do domu i nie zgasiłem samochodu. (to już będzie problem 2 a i sorry za filmik w złą stronę, na kompie wyświetla się normalnie o.O)

 

Problem 3. Po tym jak drugi raz odpaliłem auto i po wymienieniu silnika krokowego okazało się, że obroty po odpaleniu silnika i na biegu jałowym ściąga w dół, czasami zdarza się, że silnik całkowicie przez to zgaśnie. Tym razem oddałem auto do zakładu, który specjalizuje się w naprawach aut francuskich tam wymieniono mi uszczelki przepustnicy, naprawa oczywiście nie pomogła.

 

Problem 4. Odstęp od tego, kiedy zaczął się problem 4 po problemie 3 wynosił z 2-3 miesiące (tak - nauczyłem się jeździć z przygasającym silnikiem :P). Dwa dni temu zaczeło dziać się coś dziwnego, po tym jak silnik zdechł sobie z powodu dławienia do niskich obrotów, nie chciał odpalić się 6 razy pod rząd a jak się odpalił to od razu umarł (to wystąpiło jednorazowo, na gazie, póki co się nie powtórzyło), musiałem czaić się na moment kiedy zapali i dawać gazu, żeby załapał jakieś obroty. Dzisiaj zaś jak jechałem i dodawałem gazu to silnik strasznie rwał, ja mu wciskam, a on trochę gaz, trochę przerwa i sam nie wie co robić (to też zdarzyło się tylko jednorazowo na gazie.

 

[EDIT]

Zapomniałem dodać, że byłem na sprawdzaniu komputerem po tym jak silnik nie chciał zapalić kilka razy, a dzisiejszym problemem. Błędów brak i podobno wszystkie parametry w normie. Sprawdzane za pomocą CDIF. Wydawało się, że obsługa chciała mi pomóc, ponieważ staliśmy razem z 30 minut nad tym autem i przyglądaliśmy się różnym parametrom, więc domniemam, że nie zbyli mnie od tak bo mieli dużo roboty albo coś.

Podkreślam, że problemy 1, 2 i 3 występowały i na gazie i na benzynie. Mam nadzieje, że tak uszczegółowiony problem pomoże mi, jak i innym użytkownikom forum zarejestrowanym jak i niezarejestrowanym zrozumieć ten problem i być może go rozwiązać.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwaga, uwaga, wszystkie problemy oprócz nierównej pracy silnika rozwiązane.

Winnym okazał się czujnik położenia przepustnicy i jego już podstarzałe okablowanie.

Przynajmniej tak mi powiedziano, że to naprawiono.

Auto chodzi tak jak powinno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!