Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozgrzanym silnikiem


jurant22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z moją meganką otóż chodzi o to, że po całkowitym rozgrzaniu się silnika pracuje tak jakby się dławił i ostatecznie gaśnie po ponownym odpaleniu silnik pracuje normalnie 2-3minuty i znowu się dławi i gaśnie. Dodam że został wymieniony czujnik położenia wału i wymieniony filtr paliwa. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń, ma dobry zryw, przyspiesza bez zastrzeżeń wszystko jest ok dopiero jak się dobrze rozgrzeje zaczynają się problemy. Renault megane classik 1.4 .16V Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie jeżeli chodzi kontrolki wszystko jest w porządku, żadna się nie zapala z tym dławieniem, to tak jakby nie paliły na wszystkie gary, tak to wygląda. Czasami jest tak, że się dławi, już prawie gaśnie i w ostatniej chwili wkręca się na obroty (500obr/min) i pracuje normalnie przez około 2-5minut i znowu to samo gaśnie, a przeważnie gaśnie całkiem i po ponownym przekręceniu kluczyka pali na dyg. Gdzieś ktoś pisał na forum, że to są objawy przepustnicy, też wyczytałem, że silnik w ten sposób wchodzi w tryb awaryjny. Dodam jeszcze co zauważyłem dzisiaj, że samochód jadąc nie ma tego problemu. Myślę, że coś tu się dzieje z temperaturą silnika. Silnik jest schładzany powietrzem i dlatego nie gaśnie. Te cewki można sprawdzić jakimś sposobem domowym?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w domu posiadasz omomierz to możesz sprawdzić rezystancję cewek. Wg. WKŁ powinna być 0,5±0,02 na obwodzie pierwotnym i 7500±1100 na wtórnym (wszystko w omach). Dla spokoju możesz jeszcze posprawdzać wszystkie wtyczki czujników (wraz z komputerem) i popsikać jakimś kontaktem do styków, może pomoże a nie napracujesz się zbytnio i nie wydasz pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki sprawdzone działają dobrze, spryskałem wszystkie wtyczki czujników kontaktem, odłączyłem akumulator na całą noc nic nie pomogło tak jak było tak jest. Może to padł ten czujnik temperatury zasysanego powietrza na kolektorze ssącym?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też brałem pod uwagę ten czujnik, bo już nie wiem co może być nie tak. Sprawdź jego rezystancję i jak to nie on to polecam pojechać pod komputer i sczytać błędy. Może problem gdzieś w lambdzie siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jadę jutro do mechanika niech go podepnie pod kompa bo ja już straciłem kupę nerwów i czasu, zobaczymy co wykaże komputer.

 

Dodano: 03 mar 2015 - 18:47

Witam ponownie kolegów jeszcze nie byłem u mechanika, ale dzisiaj coś mi tak przyszło na myśl żeby sprawdzić ładowanie okazuje się że na wolnych obrotach 750 obr/min ładowanie 12,3V, przy wyższych obrotach 2000obr/min ładowanie 14,3V. Chyba problem jest rozwiązany elektronika sterowania silnikiem głupieje przy niskim prądzie i dlatego nie otwiera się przepustnica takie jest moje zdanie, wymontuje alternator i dam do regeneracji i zobaczę czy problem ustąpił jeżeli tak to napiszę o tym na forum.

 

Dodano: 11 mar 2015 - 18:10

Alternator dzisiaj zamontowałem po naprawie, auto chodzi bardzo dobrze nie gaśnie problem rozwiązany.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!