Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapka recyrkulacji ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

I ja wtrącę kilka groszy. Rozwaliłem połowę podszycia, i przy problemie z wycieraczkami, poddałem się, poczytałem jeszcze dokładniej forum [następnym razem nauczę się na pamięć i potem wezmę się za naprawy]. Kolega MIKO miał rację co do usunięcia usterki, tylko mam pytanie czy to niczego innego w samochodzie nie zepsuje. Widy e działa ciepłe i zimne, więc co co daje w ogóle ten silniczek

 

A tu fotki dla tych co by poszukiwali tej wtyczki, niby proste, ale fotek nigdy za wiele:D

 

Z góry:

 

786745e914b17f4em.jpg

 

Wtyczka rozłączona:

 

bb477b247dd8440cm.jpg

 

I wtyczka z kolorami kabli: [fioletowy żółty x2, biały, czarny z fioletowym]:

 

3e91c347f0c04afcm.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystko działa (oczywiście poza wewnętrzny/zewnętrzny obiegiem powietrza). A wtyczkę którą rozłączyliśmy odpowiada za sterowanie ową klapką. Tylko pamiętaj o tym by rozłączyć tą wtyczkę na zewnętrznym obiegu powietrza, bo jeśli będzie zamknięty obieg (wewnętrzny) będą parowały szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podłączę się do tematu. Miałem podobnym problem w Megi 1996 tuż po zakupie zaczął strzelać silniczek recyrkulacji więc go wyjąłem i rozłożyłem poszły tryby trudno dzisiaj kupiłem nowy założyłem i co się okazało. A no sprawa wygląda tak po założeniu silniczka i przy załączeniu otwierania obiegu nie chciał się wyłączyć doszedł do punku zamknięcia i dalej pracował więc go odłączyłem i do sprzedającego że coś jest z nim nie tak więc on swoją dmuchawę z klapką (od coupe) i to samo czyli silniczek się nie wyłącza i chodzi do oporu czy założony czy nie - wreszcie padłu tryby :-(. Koleś zwrócił mi kasę ale problem został. Moje pytanie co może być nie tak i na jakiej zasadzie działa ten silniczek. :-x :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam! Mam meganke 98 z klimą i recyrkulacją powietrza. Problemem było stukanie dochodzące z podszybia, ale to już było przerabiane. Dzięki Waszym informacjom naprawiłem silniczek do otwierania przesłony. Okazało się, że zębatki we wnętrzu silniczka się rozsypały. Teraz mam inny problem. Otóż po skręceniu okazuje się, że silnik recyrkulacji podnosi się po włączeniu stacyjki, lecz nie reaguje na zamykanie obiegu recyrkulacji (nie opada klapka) przy włączeniu przycisku na panelu sterowania. Dodam, że kontrolka się zapala i gaśnie (odpowiednio przy wciskaniu). Nie wiem gdzie szukać przyczyny, sprawdziłem bezpieczniki (są ok). Czy to problem z panelem, czy może z jakimś przekaźnikiem i gdzie go szukać! Proszę o pomoc. Sam nawiew z dmuchawy działa bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam pytanko jak dostać się do klapki która zamyka i otwiera obieg mam megankę 1,9dti z klimą 99rok produkcji.myślę, że ona jest przyczyną parowania szyb.

Edytowane przez BILU32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
I wtyczka z kolorami kabli: [fioletowy żółty x2, biały, czarny z fioletowym]:

 

rozebrałem, zajrzałem i stwierdzam, że u mnie jest tylko jedna taka złączka po prawej stronie od akumulatora i to nie jest ta opisywana.

ps. mam wersje z klima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam mam pytanie od jakiegoś czasu też mam problem z tym dźwiękiem. Ale u mnie brzęczy tylko przy uruchamianiu samochodu przez jakieś 15 -30 sekund i przestaje. dzieje sie tak tylko wtedy gdy mam pokrętło dane na zero albo na nawiew. gdy pokrętło dane jest na obieg powietrza recyrkulacji wtedy jest cisza nic nie trzaska. Czytałem wasze posty to wychodzi na to że ten dzwięk u innych jest cały czas. może miał ktoś z was taki sam problem i pomoże mi go usunąć proszę o pomoć :cry:

Mam Megane I 1998r. bez klimy.

 

Byłem sprawdzić czy jet to gniazdo co kolega wyżej opisuywał ale niestety u mnie takiej złączki nie ma i co teraz prosze o pomoć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komandosadi33, przy ustawieniu na recyrkulacje nie ma dzwieku, bo klapka jest zamknieta - nic nie próbuje jej otworzyć. Jak masz na 0 - musi być otwarta, żeby wpadało powietrze z zewnątrz - buczy, przy nawiewie otwartym tez będzie buczeć. Masz taki objaw jak każdy inny, kto zetknął sie z tym problemem. Nie ma co gdybać - klapka do naprawy i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej - miałem ten sam problem - poczytałem na naszym forum i jeżeli ktoś chce tylko odłączyć silniczek bez naprawiania klapki lub kół zębatych to proponuję sposób lupomadzi opisany powyżej w temacie -> człowieku jesteś wielki ;) .

 

w mojej Megane 1,6 z klimą (silnik K7M) wtyczka była trochę w innych miejscu tj. niżej ale kolory kabli się zgadzały i po odłączeniu problem zniknął ;)

 

rada do wszystkich szukajcie złączki tak jak napisał lupomadzi z czterema przewodami o kolorach 2 x fioletowo zółty + 1 x fioletowo - czarny + 1 x biały - u mnie zadziałało

 

dzięki wielkie !!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie a czy gdzieś ktoś ma schemat co tym silniczkiem steruje?

U mnie nie ma na nim zasilania. Sprawdziłem w panelu sterowania wyłacznik jest ok. Silnik na krótko też jest OK. Czy nim steruje komputer czy jakiś przekaźnik? bo panel klimy tylko podaje sygnał załącznia...

 

Klima manualna 4 biegi, pokrętło w lewo i prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dr_dave, W fieście nie mam pojęcia jak to jest zorganizowane :->

 

W Megankach i Scenicach napięcie podawane jest z panelu nawiewu. W zależności jaki panel masz. Albo po naciśnięciu przycisku recyrkulacji, albo, gdy tego przycisku nie ma, po przekręceniu pokrętła wentylatora nadmuchu w lewo.

W climatroniku, chyba jest osobny przycisk zamykający nawiew z zewnątrz.

Jednym słowem do sprawdzenia panel nawiewu i kabelki od wtyczki do silniczka klapki recyrkulacji.

dr_dave, zdradź tajemnice o jakie auto chodzi?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam podobny problem w megance coupe z klimą cały czas jeżdżę na obiegu wewnętrznym (nie mam guzika recyrkulacji tylko pokrętło prawo - lewo do zmiany obiegu) i nie ma możliwości zmiany na zewnętrzny. Wolałbym nie wymontowywać całego silniczka z którym jak czytałem prawdopodobnie jest problem bo to zbyt duży koszt (chociażby wyjęcie klimatyzacji), lecz jedynie przestawić tą kratkę recyrkulacji tak ażeby się otworzyła. Rozebrałem podszybie znalazłem kable i silniczek a tej kratki nie widzę, a i o dostaniu się do niej nie ma mowy.

Będę wdzięczny za każdą pomoc, zaznaczam że nie zależy mi koniecznie na naprawie lecz na obiegu zewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!