Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapka recyrkulacji ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie podłączyłem silniczek na krótko,klapka się zamkła i zostawiłem odłaczoną wtyczke... U mnie w wersji z klimą wtyczka jest koło filtra kabinowego,zeby był dobry dostep trzeba zdjąć wycieraczki i podszybie...Po tym zabiegu mam tyklo obieg zewnętrzny,ale w niczym mi to nie przeszkadza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam pytanie czy po włączeniu tego przycisku od obiego wew/ zew jest słychac jakiś dźwięk w kabinie otwierania lub zamykania klapki?? bo u mnie generalnie nic nie słychać poza tym że włączenie lub wyłączenie sygnalizuje lampeczka i mój problem polega na tym że cały czas mi szyby parują,i jak cos filtr pp został wymieniony i dalej nic :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam podobny kłopot jak kolega wyżej - filtr PP wymieniony i dalej lubią parować. Od jakiegoś czasu wentylator terkotał, czym większa prędkość, tym szybciej terkotał.

Dzisiaj zaczęła strzelać klapka.

Gdy włączę guzikiem obieg zamknięty, przestaje. Szyby wcale nie parują 'mocniej'.

Auto to Scenic I ph I, z klimatyzacją, 1.6 8V.

Co robić?

Silniczek jest za schowkiem - czy do niego się dostać trzeba od dołu, czy trzeba rozbierać całą górę - śrubki za obudowami głośników?

I klapka obiegu - czy jest możliwa naprawa w warunkach domowych?

Może ktoś jest w stanie polecić jakieś miejsce w trójmieście, które wie jak to działa w Renówkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Da się, czemu nie, trzeba się dostać do panelu nawiewu i wyciągnąć odpowiednie styki w dwurzędowej kostce. Na ten moment nie wiem które, trzeba to na schemacie elektrycznym sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jakiś uproszczony schemat w książce serii Sam Naprawiam. Wygląda, że do panelu sterowania nawiewami i klimą idzą dwie wtyczki i z jednej z nich należy wypiąć biały przewód (trzeci we wtyku).

Pytanie tylko czy panel w wersji z pokrętłami i manualną klimą wychodzi bez problemów po odkręceniu śrub za popielniczką? Nie ma tam nic sterowanego linkami, które mogłyby sprawić problem?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

u mnie w megane kombi 99 ze zwykła klimą rozwiązałem to tak jak juz kolega pisał.. wystarczy przeciąć kabelek przy sterowaniu nawiewem..

 

odkręcamy popielniczkę 2 torxy, potem kolejne 2 torxy od panelu nawiewu wyciagamy lekko, wypinamy podłużną wtyczkę, znajdujemy białe kabelki, konkretnie 2 cieniutkie białe kabelki złączone w jednej metalowej spince we wtyczce, wystarczy przeciąć jeden z nich ( który teraz dokładnie nie pamietam ale podejrzewam że nie ma znaczenia który, ja to zrobiłem na chybił trafił ) i od tego momentu silniczek sterujący klapką się nie włącza, naturalnie wszystko inne działa poprawnie.

 

to chyba najprostszy sposób.. nie trzeba rozbierać pół samochodu.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem, dlaczego chcecie niszczyć instalację elektryczną :) Przecież łatwiej jest po prostu wyjąć wtyczkę od silniczka klapki. Na szroty trafia coraz więcej Meganek i Sceników z pierwszych lat produkcji. Kolega nawet dostał taki za darmo.

Jeszcze jedna uwaga, Wyjmijcie silniczek zanim pojedziecie na szrot. Silniczki niby są takie same różnią się jednak wtyczkami. Jeżeli ktoś umie sobie przelutować wtyczkę to nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Panowie chciałbym się podłączyć ażeby nie zakładać nowego tematu niepotrzebnie, mam Scenic I 1.6 90KM klimatyzacja manualna, pytanie jest proste chodzi o wtyczkę z silniczka recylkulacji powietrza, w moim przypadku wtyczka jest prostokątna nie tak jak tu na zamieszczonych zdjęciach owalna (fasolowa jak kto woli), ma cztery przewody a nie dwa lub trzy jak w/w.Na portalach aukcyjnym też nie mogę znaleźć tej mojej.Czy można by było ewentualnie kupić tą owalną np.z dwoma przewodami i podmienić na moją? (podłączyłbym tylko dwa przewody w tym wypadku)

Moje drugie pytanie czy po włączeniu na obieg zamknięty silniczek pracuje cały czas tzn. jeśli płytka by nie miała oporu to kręciła by się w kółko?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!