Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Airbag po wymianie foteli


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dzisiaj wymieniałem fotele bo moje były z dziurami po petach...(takiego już kupiłem) a ten komplet foteli który kupiłem jest idealny prawie bez przetarć itp.

Wyciągnąłem fotel po czym odłączyłem akumulator i wyciągnąłem kostkę taką która jest umieszczona pod fotelem (obok zapięcia pasów), wstawiłem nowy fotel włączyłem tą kostkę na swoje miejsce, przykręciłem fotel podłączyłem akumulator i teraz świeci mi na desce rozdzielczej Airbag...

Co teraz robić? trzeba teraz jechać na komputer i usunąć ten błąd lub zrobić mały reset poprzez odłączenie akumulatora i to pomoże ? Czy może to coś tym fotelem nie jest tak i dlatego nie świeci Airbag. Ogólnie to nie wiem do czego jest ta kostka czy to w ogóle Airbag jest czy do czegoś innego jest ta kostka.

Dodam że wyciągałem i wkładałem ten fotel dwa razy i dalej świeci Airbag.Zrobiło się ciemno i zaczęło padać więc odpuściłem dalszą pracę, jutro zabieram się ponownie do tego co powinienem sprawdzić Waszym zdaniem? Mam zamiar sprawdzić pierw bezpiecznik, jeśli będzie dobry to wykręcę ten nowy i wstawię stary fotel zobaczę czy ze starym fotelem będzie dobrze.

No chyba że trzeba jakąś adaptację tego zrobić ? Zaglądnę na forum jutro gdzieś o 9 rano przed pracą nad tym gdyby mógł coś podpowiedzieć to bardzo proszę.

Edit

Przyszło mi do głowy jeszcze jedno mianowicie jak sprawdzić czy fotel posiada Airbag bo być może moje fotele miały airbag a te które kupiłem ich nie posiadają, nie widzę nigdzie na fotelach ani moich ani tych których kupiłem napisu Airbag, jak to można sprawdzić, i jeszcze jedno sprobowałbym zrobić adaptację bo nie wiem czy czasem tego nie trzeba zrobić, na jaki czas odpiąc akumulator aby komputer się zresetował 10 minut ?

 

Dodano: 13 mar 2015 - 11:45

A więc sprawa wygląda następująco okazało się że poduszki w zapieciu pasów są wystrzelone wymieniłem od strony pasażera, ale mam kłopot od strony kierowcy gdyż idzie tam kabelek jezcze od czujnika zapięcia pasów i za cholere tego nie można wyciągnąć bo ten kabelek od czujnika zapięcia fotela jest puszczony przez otwór w ramie fotela, czy ktoś z forumowiczów może wie gdzie idzie cała ta wiązka z Airbagu oraz czujnika zapięcia pasów ? bo może dało by się odpiąć tą całą wiązkę od drugiej strony ? jeśli nie to pozostaje mi ucięcie kabelka tego czujnika a później połączenie i zaizolowanie tego.

 

Dodano: 13 mar 2015 - 18:52

Udało się zrobić to przez delikatne aby nie pękło odłączenie tego pudelka/plastiku zatrzasku pasa, i tam dopiero można wyciągnąć tą kostkę od czujnika zapięcia pasów. Jutro wstawie fotki może komuś się przyda.

Edytowane przez forgotten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się kiedyś męczyłem jak przeciągnąć te wtyczki przez stelaż w Megane, dopiero po pewnym czasie zorientowałem się, że trzeba podnieść fotel do góry na regulacji wysokości. Wtyczki przeszły bez problemu. :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Scenicu 1 PH1 nie da się tego zrobić, przynajmniej u mnie kabelki przeciągnięte były przez okrągłą dziurę w stelażu, kostka od Airbagu przeszła normalnie po jej odpięciu, natomiast problem był aby przez tą dziurę przeciągnąć Airbag wraz z zapięciem pasów, zastanawiałem się co zrobić już miałem uciąć ten kabelek, ale udało mi się to rozmontować tak jak odpisałem wyżej.

Czytałem na forum że te zapięcia pasów nie są rozbieralne bo są zgrzewane i faktycznie po części tak jest... ale da się to zrobić bez problemu i zbędnych uszkodzeń wystarczy lekko od góry zacząć rozbierać ten plastik bo u góry są hmm zgrzane zatrzaski a później lekko odrywać resztę i ładnie schodzi, rozebrałem dwa te plastiki, na pierwszym chciałem sobie spróbować czy to się w ogóle da jakoś rozebrać, rozebrałem go w domu w 5 minut, gdy tylko mi się to udało udałem się do Szczeniaka no i tam już rozebrałem sobie ten plastik i wymieniłem w końcu ten fotel potem trochę kleju szybkoschnącego (nie będę robił reklamy jaki to klej ale ogólno dostępny w kioskach nawet)i gotowe :) Teraz Szczeniak odżył fotele jak nowe zero przetarć itp.

Jutro wstawię fotki (dzisiaj już mi się telefon rozładował, nawet nie wiem jaka będzie jakość tych fotek) jak rozebrać ten plastik i odłączyć sobie tą kostkę od czujnika zapięcia pasów może się komuś przyda i ocali w ten sposób kabel nie ucinając go .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!