Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gaśnie na luzie - osprzęt od 8V i 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

odkąd kupiłem 2.0 8V 98r ma problem, że na wolnych podczas jazdy gaśnie. Jak stoi na luzie nie ma takich problemów, gaśnie tyko przy wysprzęglaniu, gdy dojeżdżam do skrzyżowania, lub przed przejściem dla pieszych muszę wysprzęglić - jeśli nie wrzucę kolejnego biegu zanim obroty spadną do 750 to zawsze lecą dalej i czasem odbiją się od 0 a najczęściej silnik zgaśnie.

Usterka ta znika, gdy silnik się rozgrzeje (1. kreska temperatury na desce).

Usterka ta prawie nie występuje na gazie.

Mam znajomych którzy mają Scenic I phI 1.6 16V i Scenic I phII 1.6. 16V i zastanawiam się czy mogę od nich podmieniać części typu: silniczek krokowy, map czujnik, czujnik położenia wału, przepustnicę, czujnik położenia przepustnicy itd. by ewentualnie sprawdzić gdzie jest problem.

 

Wszystkie te rzeczy czyściłem, adoptowałem ale bez efektu.

Z góry dziękuję za odpowiedź ewentualnie sugestię co mogę zrobić by znaleźć przyczynę usterki.

 

Dodam, że:

1. sprawdzone wszystkie wtyczki przy silniku - wyczyszczone, psiknięte i wciśnięte (jedyne jakie mam popękane to od wtrysków i na razie szukam nowych/używanych by były całe)

2. filtr paliwa przy zbiorniku i filtr powietrza wymienione.

3. wlotu powietrza nie zaślepiałem.

4. pompa paliwa podaje.

5. podciśnienia przy silniku szczelne (węże wymienione).

6. przekaźniki, bezpieczniki - styki czyste, psiknięte,

7. klemy akumulatora i wszystkie masy oraz plusowe połączenia, wyczyszczone i psiknięte.

8. regulator ciśnienia paliwa przy rozrządzie chyba sprawny - nie leje paliwa przy ściągnięciu węża.

9. po wypięciu map sensora - silnik gaśnie.

10. po wypięciu wtyczki zielonej z termostatu, mam wrażenie, że silnik rzadziej gaśnie ale jednak gaśnie nadal.

11. czy temp. na desce po osiągnięciu 3 kreski powinna na niej stać stabilnie (obojętnie, czy stoję w korku, czy zasuwam 120km/h)? Bo u mnie jeśli jadę wolniej tak 50km/h przy 4st. C to spadnie troszkę poniżej 3 kreski, jeśli przyspieszę tak do 120km/h od raz wzrasta do 3 kreski ją trzyma.

Czy coś jest nie tak z termostatem i może on też powodować problemy na wysprzęglaniu gdy jest zimny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gaśnięcie nierozgrzanego silnika przy wysprzęglaniu to ja z dokładnie tym samym problem walczyłem długie miesiące. Co prawda mam silnik 1.6, ale pomogła dopiero regulacja zaworów. Była ona wykonana przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, ale oprócz tej uszczelki (i planowania co wiąże się z wymianą) nie było nic zrobione więcej prócz regulacji zaworów, a po wyjechaniu od mechanika (było to dobry rok temu) po dziś dzień nigdy nie zgasł mi na zimnym, wskazówka obrotów wskakuje na swoje miejsce jak przybita.

Co do temperatury to u mnie wygląda to podobnie. Przy jeździe poniżej 90 km/h troszkę sobie oscyluje w granicach poziomu na wskaźniku, ale baaaardzo delikatnie. Przy jeździe 90+ trzyma się w poziomie. Zawsze tak miałem, a w samochodzie nowa pompa wody, niedawno wymeniany płyn i chłodnica, termostaty wymieniam w sumie rok w rok, w zeszłym roku uszczelniałem porządnie obudowę termostatu (na styku z blokiem silnika), mam nową uszczelkę pod głowicą i jest jak u Ciebie. Nigdy się nie zastanawiałem czy to coś złego :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź. Niestety wiele wątków znalazłem też na tym forum, w którym osoby pisza o regulacji zaworów w 8V po której problem z obrotami oscylującymi/a co za tym idzie gasnącym w końcu silnikiem, nie zniknęły. Dlatego też na razie nie odstawiam do mechanika, tylko próbuję ogarnąć sam różne rzeczy drogne, a jak to nie pomoże to wtedy pewnie pójdzie do mechanika.

Czy gdzieś na forum można znaleść sygnały (napięcia, prądy, ohmy) jakie powinny dawać różne czujniki, np. map sensor, termostat, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. powietrza czy inne tam - które ewentualnie można sprawdzić, zanim się kupi nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale download masz książkę "Sam naprawiam" tam znajdziesz wszystkie wartości dla silnika 2.0 http://megane.com.pl/files/file/156-sam-naprawiam-megane-scenic-i-phi/ jak masz phII to poszukaj dokładnie tam książka też jest.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!