Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż błotnika


Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem,niedawno miałem stłuczke niestety błotnik do wymiany.Zrobiono mi to w warsztacie.Niestety miechanik nie sprawdził zbiornika od spryskiwacza,gdy nalewalem płyn to cały wyciekł(prawdopodobnie pęknięty zbiornik).Aby go wymienić to trzeba odkręcić błotnik.Próbowałem to zrobić,znalazłem 4 śruby mocujące od góry odkręciłem ale on ciągle jest sztywny.Jak jest zamocowany od spodu?Czy ktoś może mi poradzić jak uporać się z tym problemem.Jak się demontuje błotnik.Z góry dziękuje.

 

Pozdrawiam wszystkich na forum :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Nie będę zaśmiecał forum - podpinam się pod ten temat.

Bardzo skorodował mi prawy błotnik (przedni). Chcę kupić na allegro ten sam kolor z tego samego modelu i samodzielnie go wymienić.

Pytanie do forumowiczów, którzy już to robili. Jak wam poszło - jakieś rady? na co zwrócić uwagę? ile wam to zajęło czasu i nerwów?

 

Pełna instrukcja również mile widziana.<ok>:mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli kupisz ten sam kolor to może różnić się odcieniem (np. Twoje auto stoi w garażu, a od gościa, od którego kupisz stał na dworze i wyblakł od słońca) więc musisz liczyć się z koniecznością malowania. No ale możesz też mieć szczęście i będzie taki sam czego Ci życzę :]

 

Co do demontażu to spokojnie powinieneś sobie sam poradzić.

Po kolei:

Zdemontuj kierunkowskaz, kratę wlotu powietrza nad akumulatorem - to te łatwe, szybkie i przyjemne ;-)

Później możesz zrobić to w dwojaki sposób. Albo zdemontować wszystko co zasłania śruby, które mocują błotnik (wtedy będziesz miał do nich dostęp bez problemu), albo gimnastykować się z kluczem odginając plastiki (nadkole, zderzak) mniej rozkręcania ale czy tak będzie szybciej i mniej nerwów?? hmm <ok>

blotnikmegane.jpg

 

Jak widzisz błotnik siedzi na 8 śrubach.

Żeby odkręcić te z przodu na dole musisz zrzucić zderzak, to wiąże się z odkręceniem nadkola przedniej części. Zaś tylnią cześć też będziesz musiał odkręcić żeby dojść do śruby, która łączy błotnik z progiem. Najłatwiej chyba zdemontować koło, później całe nadkole, zderzak (możesz go tylko z jednej strony zrzucić żeby dojść do tych dwóch śrubek tylko uważaj żeby się nie połamał :-P )

Ze śrubami u góry nie powinno być problemu. Tą koło reflektora musisz odkręcić od dołu (nakrętka)

 

I tyle. powodzenia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witajcie panowie :notacrook: ja również jak i koledzy nie bede zaśmiecał forum.. ma ktoś moze manuala demontażu błotnika w megance ale 1 ph2? 99 rok kombi.. byłbym bardzo wdzięczny jak by ktoś podrzucił ;) no chyba ze jest takie same mocowanie jak w ph1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!