Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje przy przyśpieszaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się z pytaniem dotyczącym wibracji podczas przyśpieszania. Pacjent Scenic II phI 2004 r. silnik 1.9 dci 120KM. Auto kupione w Holandii w 2014 roku w lipcu. Przeczytałem wiele różnych odpowiedzi na podobne problemy ale niestety nic zbytnio nie pasuje do mojego przypadku. Przy 2000 obrotów silnika podczas dynamicznego przyśpieszania odczuwalne są wibracje, na przodzie auta i czuć drgania na kierownicy, auto przyśpiesza płynnie, wibracje ustają przy około 2300 obr. i dalej nic się nie dzieje. Najbardziej odczuwalne jest to na 3, 4, 5 biegu. Po odpuszczeniu gazu wibracje natychmiast ustają. Turbina zmieniona, półosie i przeguby zewnętrzne i wewnętrzne nowe, łożysko na podporze półosi prawej nowe, dwumasa, docisk i tarcza regenerowane, wszystkie poduchy nowe oryginały (przy rozrządzie, łącznik na górze silnika za rozrządem, łącznik na dole i poducha skrzyni), tarcze hamulcowe nowe oryginały, wszystkie rury powietrza i intercooler szczelne, opaski prawidłowo zamocowane, samochód rozpędzałem też na podnośniku w garażu bez kół i tarcz hamulcowych i wibruje. Przy montażu poduszek silnik uruchomiony aby ułożył się bez jakichś naprężeń, wydech też nigdzie nie pręży ani nie dotyka do budy, wieszaki nowe oryginał. Auto na wolnych obrotach nawet nie drgnie nic nie telepie, przy odpalaniu ani przy gaszeniu motoru autem nie rzuca, nic nie dzwoni (dwumasy nie słychać), odpala bajka, czy zimno czy gorąco bez zastrzeżeń, spalanie po mieście 8l. Egr czyszczony nawet nie był brudny, kolektory sprawdzone nie pęknięte uszczelki nowe oryginał. Zawór sterowania turbo i zawór podciśnienia ten przy kolektorze ssącym podmienione na próbę i cały czas wibruje. Po podpięciu komputera żadnych błędów, wtryski korekta 1(-0.5),2(-0.9),3(+0.1),4(+1.2). Oleju nie bierze, silnik suchy jak pieprz, zawór odmy nowy, odma czysta, odpływ drożny, silnik nie kopci, pracuje równo, nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków. Auto sprawdzane na hamowni 125KM i 317nm moment obrotowy. Nic nie było grzebane w programie. Na postoju i w czasie jazdy podpinany pod komputery u różnych maniaków chyba ze 4 razy i nic nie pokazuje. Wibracja odczuwalna przez mechaników i różnych innych speców od elektroniki ale nie mogą tego zdiagnozować. Jeszcze zastanawiam się nad sprawdzeniem wtrysków u jakichś speców z tej dziedziny bo w tym jeszcze nie grzebałem. W związku z bardzo szeroko opisanym problemem prosiłbym o jakieś rady, sugestie coś co pozwoli pozbyć się tych wibracji. Dodam, że temat konsultowany był z kilkoma warsztatami zajmującymi się regeneracją dwumas, turbin, specami od półosi i przegubów. Oczywiście koła w samochodzie były zamieniane a jak już wyżej napisałem rozpędzałem go na podnośniku bez połowy przodu. No i cały czas wielka d..pa. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawdź mocowania silnika i poduszki.

Śruby stosowane w nich są z miękkiego materiału i łatwo pękają.

Jesli któraś puściła to silnik może byc osadzony w nienaturalnej pozycji i łapać wibracje.

Edytowane przez Sagarem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby były sprawdzane przy okazji wymiany poduszek i łączników silnika. Swoje podejrzenia kieruję w stronę zestawu sprzęgła (dwumasa, tarcza, docisk). Mimo, że wszystko było regenerowane to jedyne elementy, które nie były ponownie weryfikowane. Poza tym czuję po sprzęgle, że bierze na samej górze i samochód nie jest tak dynamiczny i czuły na pedał gazu. Z hamowni wynika, że ma 125KM i 317NM a nie czuć tego przy przyspieszaniu. Parametry turbiny są bez zastrzeżeń, kierownica powietrza działa, zawory sterowania również, katalizator czysty myty tak więc pozostaje sprzęgło. Problem tkwi w tym, że do jego wymiany trzeba przygotować się finansowo ok.2000 zł no i psychicznie na wyjęcie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!