Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje przy przyśpieszaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się z pytaniem dotyczącym wibracji podczas przyśpieszania. Pacjent Scenic II phI 2004 r. silnik 1.9 dci 120KM. Auto kupione w Holandii w 2014 roku w lipcu. Przeczytałem wiele różnych odpowiedzi na podobne problemy ale niestety nic zbytnio nie pasuje do mojego przypadku. Przy 2000 obrotów silnika podczas dynamicznego przyśpieszania odczuwalne są wibracje, na przodzie auta i czuć drgania na kierownicy, auto przyśpiesza płynnie, wibracje ustają przy około 2300 obr. i dalej nic się nie dzieje. Najbardziej odczuwalne jest to na 3, 4, 5 biegu. Po odpuszczeniu gazu wibracje natychmiast ustają. Turbina zmieniona, półosie i przeguby zewnętrzne i wewnętrzne nowe, łożysko na podporze półosi prawej nowe, dwumasa, docisk i tarcza regenerowane, wszystkie poduchy nowe oryginały (przy rozrządzie, łącznik na górze silnika za rozrządem, łącznik na dole i poducha skrzyni), tarcze hamulcowe nowe oryginały, wszystkie rury powietrza i intercooler szczelne, opaski prawidłowo zamocowane, samochód rozpędzałem też na podnośniku w garażu bez kół i tarcz hamulcowych i wibruje. Przy montażu poduszek silnik uruchomiony aby ułożył się bez jakichś naprężeń, wydech też nigdzie nie pręży ani nie dotyka do budy, wieszaki nowe oryginał. Auto na wolnych obrotach nawet nie drgnie nic nie telepie, przy odpalaniu ani przy gaszeniu motoru autem nie rzuca, nic nie dzwoni (dwumasy nie słychać), odpala bajka, czy zimno czy gorąco bez zastrzeżeń, spalanie po mieście 8l. Egr czyszczony nawet nie był brudny, kolektory sprawdzone nie pęknięte uszczelki nowe oryginał. Zawór sterowania turbo i zawór podciśnienia ten przy kolektorze ssącym podmienione na próbę i cały czas wibruje. Po podpięciu komputera żadnych błędów, wtryski korekta 1(-0.5),2(-0.9),3(+0.1),4(+1.2). Oleju nie bierze, silnik suchy jak pieprz, zawór odmy nowy, odma czysta, odpływ drożny, silnik nie kopci, pracuje równo, nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków. Auto sprawdzane na hamowni 125KM i 317nm moment obrotowy. Nic nie było grzebane w programie. Na postoju i w czasie jazdy podpinany pod komputery u różnych maniaków chyba ze 4 razy i nic nie pokazuje. Wibracja odczuwalna przez mechaników i różnych innych speców od elektroniki ale nie mogą tego zdiagnozować. Jeszcze zastanawiam się nad sprawdzeniem wtrysków u jakichś speców z tej dziedziny bo w tym jeszcze nie grzebałem. W związku z bardzo szeroko opisanym problemem prosiłbym o jakieś rady, sugestie coś co pozwoli pozbyć się tych wibracji. Dodam, że temat konsultowany był z kilkoma warsztatami zajmującymi się regeneracją dwumas, turbin, specami od półosi i przegubów. Oczywiście koła w samochodzie były zamieniane a jak już wyżej napisałem rozpędzałem go na podnośniku bez połowy przodu. No i cały czas wielka d..pa. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawdź mocowania silnika i poduszki.

Śruby stosowane w nich są z miękkiego materiału i łatwo pękają.

Jesli któraś puściła to silnik może byc osadzony w nienaturalnej pozycji i łapać wibracje.

Edytowane przez Sagarem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby były sprawdzane przy okazji wymiany poduszek i łączników silnika. Swoje podejrzenia kieruję w stronę zestawu sprzęgła (dwumasa, tarcza, docisk). Mimo, że wszystko było regenerowane to jedyne elementy, które nie były ponownie weryfikowane. Poza tym czuję po sprzęgle, że bierze na samej górze i samochód nie jest tak dynamiczny i czuły na pedał gazu. Z hamowni wynika, że ma 125KM i 317NM a nie czuć tego przy przyspieszaniu. Parametry turbiny są bez zastrzeżeń, kierownica powietrza działa, zawory sterowania również, katalizator czysty myty tak więc pozostaje sprzęgło. Problem tkwi w tym, że do jego wymiany trzeba przygotować się finansowo ok.2000 zł no i psychicznie na wyjęcie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!