Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca silnika słabsze przyspieszenie


uomo

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z megane 99 1.4 RN polega na tym ,że silnik na wolnych obrotach lekko "kuleje" tzn. minimalnie pływają obroty.Podczas jazdy widze spadek mocy i słabiej przyśpiesza.Odpala bez problemu .Nie jest bardzo tragicznie ale coś jest na pewno nie tak.Analiza spalin pokazuje złe spalanie (znacznie przekroczona wartość HC).

Ciśnienie na tłokach odpowiednio 13,5/12//12,5/13,75.

 

Prześwietliłem go na wszystkie sposoby w serwisie wimieniono wszystkie filtry świece sonde lambda,jednak problem nie zniknął.

 

Czy przyczyną może być niewłaściwy luz zaworowy i gdzie moge znaleść odpowiednie wartości dla mojego modelu.

 

Zastanawiam sie czy problem może być spowodowany niewwłaściwą wymiana paska rozżądu był niedawno wymieniany .W serwisie powiedziano ,ze przy niewłaściwym ustawieniu paska objawy byłyby bardziej znaczące.

Uprzejmnie proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki prezes jeśli chodzi o luz znalazłem coś takiego http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?p=1099

z tym ze nie jestem pewien bo człowiek który pyta nie podaje rocznika auta nie wiem czy to jest ten sam silnik który mam ja czyli megane hatchback 1.4 RN 8v rocznik 99czy ktoś mógłby potwierdzic czy te wartości sa dobre dla mojego silnika ssące 0,10 mm , wydechowe 0,25 mm

Silnik krokowy chyba był sprawdzony w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam :mrgreen:

 

mam już od pół roku megi 1.4 75km v8 z 96 roku. silnik to mono wtrysk wiec szału nie będzie robił :) od samego początku była bardzo słaba, tzn cordoba mojego ojca z 1.4 i 60km robi ja jak młodą :). silnik nierówno pracuje jakby mu iskry czasami brakowało. po odłączeniu przewodów zapłonowych pojedynczo widać jeszcze wyraźne pogorszenie pracy, więc raczej to nie cewka. wymieniałem na nowe: świece i przewody (5 szt.), filtr powietrza oraz od wentylacji, olej i filtr oleju oraz paliwa. milem tez walnięta lekko uszczelkę pod głowica (bo ogrzewanie się zapowietrzało), ale wymieniono ja na nową. znajomy mówił, że tuleje są ok i raczej to nie ich wina. pojechałem na kompa do serwisu (nie Renault) i po podłączeniu go do kompa nie widzi sterownika w aucie (nie mogę go zdiagnozować). zamiast katalizatora nam założoną strumienicę. oleju oraz płynu chłodniczego nie bierze. pytanie co to mogło by być walnięte:

- cewka (czy ta kopułka co rozdziela z 1 przewodu na 4)

- brak kompresji (mało prawdopodobne)

- przepływomierz

- czy coś jeszcze bo na szybko pisze i nie pamiętam co jeszcze :)

pali w normie od 5,8 do 7,2 litra zależnie od trasy. tylko dziwi mnie nierówna praca i znacznie mniejsze przyspieszenia. max prędkość to 150 w 3 osoby i 160 samemu z górki.

 

pozdrawiam

 

Przeniosłem do istniejącego tematu - lepper_pl

 

[ Dodano: 2008-08-02, 15:42 ]

Brak mocy i nierówna praca nie dawała mi spokoju. Dzisiaj postanowiłem sam szukać przyczyny i chyba ją znalazłem. Jest nią ROZDZIELACZ ZAPŁONU plus tzw. PALEC - tak mi się wydaje. Poniżej kilka fotek :) w dobrej jakości, więc trochę ważą:

 

99fc9e4190ff3ac9m.png cbda782e857cbbdcm.png a401f45cbda8f9a9m.png af6c02b8518f23fdm.png

 

Jak widać kopułka jest ładnie powypalana. Palec też chyba, ale szkoda, że nie zrobiłem fotek. Kopułkę mogę kupić za 44zł plus przesyłka (oryginalna BERU http://allegro.pl/item405613789_kopulka_za...ne_safrane.html), ale gdzie można kupić cały komplet lub ten palec. Iskra dobrze nie przechodzi więc dlatego czuć, że nie przepala i nierówno pracuje. Co na to mądre głowy z forum :)

 

A tutaj można niby kupić kopułkę oraz palec. Może komuś się przyda: http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_cz...zaplonowego.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!