Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca silnika słabsze przyspieszenie


uomo

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z megane 99 1.4 RN polega na tym ,że silnik na wolnych obrotach lekko "kuleje" tzn. minimalnie pływają obroty.Podczas jazdy widze spadek mocy i słabiej przyśpiesza.Odpala bez problemu .Nie jest bardzo tragicznie ale coś jest na pewno nie tak.Analiza spalin pokazuje złe spalanie (znacznie przekroczona wartość HC).

Ciśnienie na tłokach odpowiednio 13,5/12//12,5/13,75.

 

Prześwietliłem go na wszystkie sposoby w serwisie wimieniono wszystkie filtry świece sonde lambda,jednak problem nie zniknął.

 

Czy przyczyną może być niewłaściwy luz zaworowy i gdzie moge znaleść odpowiednie wartości dla mojego modelu.

 

Zastanawiam sie czy problem może być spowodowany niewwłaściwą wymiana paska rozżądu był niedawno wymieniany .W serwisie powiedziano ,ze przy niewłaściwym ustawieniu paska objawy byłyby bardziej znaczące.

Uprzejmnie proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki prezes jeśli chodzi o luz znalazłem coś takiego http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?p=1099

z tym ze nie jestem pewien bo człowiek który pyta nie podaje rocznika auta nie wiem czy to jest ten sam silnik który mam ja czyli megane hatchback 1.4 RN 8v rocznik 99czy ktoś mógłby potwierdzic czy te wartości sa dobre dla mojego silnika ssące 0,10 mm , wydechowe 0,25 mm

Silnik krokowy chyba był sprawdzony w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam :mrgreen:

 

mam już od pół roku megi 1.4 75km v8 z 96 roku. silnik to mono wtrysk wiec szału nie będzie robił :) od samego początku była bardzo słaba, tzn cordoba mojego ojca z 1.4 i 60km robi ja jak młodą :). silnik nierówno pracuje jakby mu iskry czasami brakowało. po odłączeniu przewodów zapłonowych pojedynczo widać jeszcze wyraźne pogorszenie pracy, więc raczej to nie cewka. wymieniałem na nowe: świece i przewody (5 szt.), filtr powietrza oraz od wentylacji, olej i filtr oleju oraz paliwa. milem tez walnięta lekko uszczelkę pod głowica (bo ogrzewanie się zapowietrzało), ale wymieniono ja na nową. znajomy mówił, że tuleje są ok i raczej to nie ich wina. pojechałem na kompa do serwisu (nie Renault) i po podłączeniu go do kompa nie widzi sterownika w aucie (nie mogę go zdiagnozować). zamiast katalizatora nam założoną strumienicę. oleju oraz płynu chłodniczego nie bierze. pytanie co to mogło by być walnięte:

- cewka (czy ta kopułka co rozdziela z 1 przewodu na 4)

- brak kompresji (mało prawdopodobne)

- przepływomierz

- czy coś jeszcze bo na szybko pisze i nie pamiętam co jeszcze :)

pali w normie od 5,8 do 7,2 litra zależnie od trasy. tylko dziwi mnie nierówna praca i znacznie mniejsze przyspieszenia. max prędkość to 150 w 3 osoby i 160 samemu z górki.

 

pozdrawiam

 

Przeniosłem do istniejącego tematu - lepper_pl

 

[ Dodano: 2008-08-02, 15:42 ]

Brak mocy i nierówna praca nie dawała mi spokoju. Dzisiaj postanowiłem sam szukać przyczyny i chyba ją znalazłem. Jest nią ROZDZIELACZ ZAPŁONU plus tzw. PALEC - tak mi się wydaje. Poniżej kilka fotek :) w dobrej jakości, więc trochę ważą:

 

99fc9e4190ff3ac9m.png cbda782e857cbbdcm.png a401f45cbda8f9a9m.png af6c02b8518f23fdm.png

 

Jak widać kopułka jest ładnie powypalana. Palec też chyba, ale szkoda, że nie zrobiłem fotek. Kopułkę mogę kupić za 44zł plus przesyłka (oryginalna BERU http://allegro.pl/item405613789_kopulka_za...ne_safrane.html), ale gdzie można kupić cały komplet lub ten palec. Iskra dobrze nie przechodzi więc dlatego czuć, że nie przepala i nierówno pracuje. Co na to mądre głowy z forum :)

 

A tutaj można niby kupić kopułkę oraz palec. Może komuś się przyda: http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_cz...zaplonowego.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!