Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dźwięk przelewania wody przy zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu, zauważyłem, dziwne rzeczy, które dzieją się z samochodem. Mianowicie:

1) Przy pierwszym odpaleniu rano (nie wspomnę już, że nie raz kręcę po 10-15 razy, a samochód dalej nie odpala, a rozrusznik kręci), i dodaniu gazu, obojętnie, czy to na luzie, czy przy ruszaniu słychać odgłos przepływającej wody. Czytałem na innych forach, że może to być uszczelka pod głowicą, ale były to inne marki samochodu i zdania były naprawdę podzielone, jedni byli przekonani, ze to uszczelka, a inni mówili, że to kompletna bzdura, pytam więc Was o zdanie?

2) Zauważyłem również, że od pewnego czasu szybciej zużywa się płyn chłodniczy, w ciągu ok. 2 miesięcy wlałem już ponad 1 litr płynu chłodzące, do tego dodam, że dolewając płyn koloru różowego, po paru dniach zaglądając do pojemnika z płynem chłodzącym widać jakby bardziej gęstą konsystencję i kolor zmienia się na taki zielonkawy, czyżby olej się tam dostawał? Znacie jakąś metodą, którą można byłoby to sprawdzić?

3) Przewód na dołączonym poniżej zdjęciu jest bardzo napuchnięty, wątpię, żeby było to normalne zjawisko, a być może jest powiązane, z powyższymi "usterkami".

thumb_hosting_zdjec_1434357529__megane_1.jpg thumb_hosting_zdjec_1434357650__megane_2.jpg

Przypuszczam, że po wykręceniu gumowego przewodu, wyleje się płyn chłodzący, czy jest możliwość wymiany z zabezpieczeniem przed wylaniem płynu, czy w ogóle nie ma takiej możliwośći?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

 

@EDIT Pajdziku

Porawiłem zdjęcia, za błedne wstawienie przepraszam.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bulgotanie to może być właśnie zapowietrzony układ chłodzenia, co może być efektem chociażby walniętej uszczelki pod głowicą.

Biorąc pod uwagę fakt, że mówisz o tłustych plamach w zbiorniczku wyrównawczym plus ubytek płynu chłodzącego bez widocznych wycieków to skłaniałbym się ku tej uszczelce.

Wybrzuszony przewód układu chłodzenia to prawdopodobnie efekt zbyt dużego ciśnienia w układzie.

Swoją drogą jest to o tyle dziwne, że zaworek w korku zbiornika wyrównawczego nie powinien dopuszczać do zbyt wysokiego ciśnienia w układzie.

Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się majonez, taka lepka i biało-żółta papka.

U mnie jak kiedyś była walnięta uszczelka pod głowicą w zbiorniczku wyrównawczym były takie ciemniejsze, tłuste plamy, wyglądało to jak tłusty rosół :P

Jakiś czas później, po jej wymianie, znów pojawiły się tłuste plamy, choć w mniejszych ilościach.

Dorobiłem wtedy uszczelkę (oryginalnie jej tam nie ma) na łączeniu obudowy termostatu z blokiem silnika.

Tam jest kanał olejowy i wodny, całość uszczelniona jedynie sylikonem i tam dochodziło do mieszania.

Uszczelnienie na sylikon nie pomogło stąd została dorobiona uszczelka i jest super.

W tym drugim jednak przypadku nie słyszałem żadnego bulgotania, a węże nie puchły.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałem moich podejrzeń co do walniętej uszczelki głowicy - czekałem, aż ktoś to potwierdzi i widzę, że się nie myliłem.. :(

Co do "majonezu" sprawdzę jutro rano.

 

Powiedzcie mi jeszcze:

1) Jakie dokładnie części byłyby potrzebne mechanikowi, do wymiany uszczelki i planowania głowicy (bo przypuszczam, że jest to wymagane przy wymianie uszczelki pod głowicą)? Pytam, bo chcę mu dostarczyć jak najwięcej części, żeby samochód został szybko naprawiony, gdyż potrzebuję go na co dzień.

2) Czy przy wymianie głowicy warto wymienić coś przy okazji? Jeżeli tak to co?

3) Jaki może być koszt takiej usługi w obrębie Katowic (być może ktoś wymieniał i się orientuje)?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicę co oczywiste i na niej nie ma co oszczędzać z wiadomych powodów. Do tego uszczelka pod pokrywkę zaworów, tutaj z kolei lepiej kupić metalową bo są też takie tekturkowe. Tekturowa ponoć mniej trwała, a do tego jednorazowa. Jak masz już olej w układzie to butla nowego płynu chłodniczego, przyda się tutaj płukanie układu skoro był olej. Warto też zaraz termostat wymienić. Pasek rozrządu dobrze założyć nowy bo trzeba go będzie zdjąć, a nie powinno się zakładać tego samego dwa razy. Do tego warto zmienić olej w trakcie tej naprawy, a więc dochodzi jeszcze filtr oleju nowy. Warto kupić nowe szpilki, czyli te śruby do przykręcania głowicy. One trochę kosztują, ale ponoć się wyciągają i dlatego także nie powinno się zakładać tych samych dwukrotnie. Można pomyśleć też nad uszczelniaczami zaworów plus oczywiście regulacja zaworów jeśli potrzebna. Można świeczki przy okazji wymienić jak dawno nie zmieniane.

To tak pierwsze co przychodzi mi do głowy :) Ceny w Katowicach to już nie moja działka :D

Z tym planowaniem głowicy to różnie, każdy wie swoje, moja była planowana przy wymianie, coś koło 60zł to chyba kosztowało.

Swoją droga oprócz poszukiwania majoneu pod korkiem możesz jeszcze spróbować odpalić samochód na zimnym silniku z odkręconym korkiem zbiornika wyrównawczego i zobaczyć czy nie pojawia się w zbiorniczku wiele bąbęlków w trakcie lekkiej przygazówki. Pamiętaj tylko, że u mnie olej w układzie chłodzenia znalazł się nie tylko przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, ale także przez uszczelnienie obudowy termostatu. Teoretycznie to nie musi być uszczelka pod głowicą.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli taki mini remoncik silnika :) Teraz tylko znaleźć dobrego fachowca, żeby nie spaprał roboty i.. wypłacić trochę z oszczędnościówki xD

Co do bąbelków w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego to jeżeli takowe się pojawią to będzie oznaczać definitywnie, że uszczelka jest padnięta tak?

 

Dzięki Ci wielkie za odpowiedzi i pomoc :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!