Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju ze skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam wyciek ze skrzyni biegów (prawdopodobnie). Na zdjęciu wskazałem żółtym kółkiem miejsce potencjalnego wycieku. Byłem u znajomego mechanika który nie zajmuje się naprawą skrzyni ale też potwierdził wyciek z tego właśnie miejsca.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie co to jest za część skrzyni biegów?

Czy to nie jest przypadkiem czujnik prędkości tzw impulsator?

post-77108-0-31210600-1434897804_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo za błyskawiczną odpowiedź :)

**************************

Czujnik prędkości ma dwa oringi a czujnik cofania? Wygląda jakby nie miał żadnej uszczelki.

**************************

Jak wygląda wymiana tego czujnika cofania? Czy trzeba zlać olej ze skrzyni biegów?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Impulsator nie ma kontaktu z olejem, te o-ringi raczej zabezpieczają przed zabrudzeniem gniazda, w które jest on włożony.

Ad2) Bo nie ma, o ile się nie mylę.

Ad3) odkręcasz stary wkręcasz nowy, oczywiście wcześniej odpinasz wtyczkę, którą potem zakładasz na nowy, wkręcony czujnik

Ad4) Wyciekanie, choć byli tacy, którzy zrobili to na tyle szybko, że niewiele wyciekło. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję szybko zamienić czujniki bez zlewania oleju ze skrzyni (choć może czas na wymianę oleju przy okazji - zobaczę)

Na zdjęciach są 2 czujniki, różnią sie gwintem a konkretnie jeden ma jakiś pasek na gwincie. Czy to nie jest jakiś uszczelniacz? Do czego zmierzam? Czy ten czujnik nie trzeba jakoś dodatkowo uszczelnić na gwincie skoro nie one mają żadnych uszczelek, oringów itp?

post-77108-0-82858400-1434901540_thumb.jpg

post-77108-0-77827500-1434901571_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niebieskie to jakiś rodzaj uszczelnienia. Nie wiem czy ma to, czy nie ma wpływu, że na gwincie będzie ciekło. Wg. mojej wiedzy nie ma to znaczenia. Nie wiem co Ci poradzić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dam znać za parę dni jak sobie z tym poradziłem

 

Dodano: 21 cze 2015 - 23:17

Jeszcze dziś w garażu doglądnąłem sprawę i chyba nie wygląda to tak optymistycznie jak na początku tego wątku. Na zdjęciach z góry widać że półoś w miejscu jej wychodzenia ze skrzyni jest zabrudzona olejem zaraz za osłabną przegubu wewnętrznego/o.p.w. (z tym że sama o.p.w. nie jest zabrudzona świeżym olejem – jest sucha).

Mój wniosek jest taki że olej wydobywa się spod o.p.w. i jest dalej rozrzucany na inne elementy znajdujące się w pobliżu również na czujnik cofania/c.c.

Co robić dalej oprócz wymiany c.c.?

Wymienić o.p.w. ?

Tylko spróbować dokręcić metalową obejmę na o.p.w. ?

A może wymienić całą półoś (ponieważ przegub zewnętrzny zaczyna już lekko „strzelać”, zgrzytać na zakrętach przy wolnej jeździe)?

post-77108-0-10430500-1434921443_thumb.jpg

post-77108-0-24227700-1434921453_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bardzo Ci na tym zależy to kup manszete wewnętrzną półosi, ta od kierowcy ma jedynie uszczelniacz. Niebieski pasek to klej/uszczelniacz.

Zlej stary olej, odkreć czujnik biegu wstecznego i na gwint zakręć 2 zwoje teflonu, nie będzie ciekło.

Zastanowiłbym się także na wymianę uszczelniacza wybieraka ale to w renówkach standard że się w tym miejscu poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie czujnika cofania. Ten nowy miał już uszczelniacz na gwinicie.

Mam nadzieję że to koniec moich kłopotów z wyciekiem ze skrzynki. Czas pokaże czy to był tylko wadliwy czujnik czy może coś innego. Za kilka dni jeszcze dam znać. Póki co wielkie dzięki za pomoc "Przemo" i "shu90". :rolleyes:

 

Dodano: 23 cze 2015 - 20:47

Niestety problem nie został rozwiązany poprzez samą wymianę czujnika, możliwe że był też do wymiany bo był cały w oleju i gniazdo i wtyczka, a z góry na niego nic nie kapało. Nadal cieknie skrzynka. Wygląda że wyciek jest ze szczeliny łączącej dwie skorupy skrzyni możliwe że też z tzw wybieraka albo tylko spływa na niego olej z wyższej części skrzyni. Teraz to już tylko mechanik bo w domu sam sobie z tym nie poradzę.

A co wy sądzicie po zdjęciach?

Można to zlekcewarzyć i pojeździć tym autkiem jeszcze z rok lub dwa z takim wyciekiem?

post-77108-0-43213200-1434999956_thumb.jpg

post-77108-0-78549500-1434999965_thumb.jpg

post-77108-0-95298100-1435085005_thumb.jpg

post-77108-0-73224300-1435085015_thumb.jpg

post-77108-0-28938400-1435085217_thumb.jpg

Edytowane przez simplex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie cieknie z wybieraka. Wytrzyj tam wszystko, potem odtłuść benzyną i pojeździj kilka dni.

Wtedy zobaczysz skąd dokładnie cieknie.

Czy jeździć można?

Nie, nie można, bo zatruwasz środowisko. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wybieraka raczej u mnie nie cieknie bo po wytarciu go do sucha i pozostawieniu na noc wybierak jest suchy, ale szczelina powyżej ta pomiędzy dwoma skorupami skrzynki wyrazie się poci a następnie skrapla na najniższym pkt skrzyni. Wydaje mi się (choć nie jestem pewien) że po dłuższym czasie (ok doby) wyciek ze szczeliny dociera również do wybieraka. To bardzo możliwe ponieważ skrzynia była rozbierana przez kogoś kilka lat temu, najwyraźniej źle uszczelniona przed złożeniem.

Myślę nad "zaklejeniem" tej szczeliny z użyciem kleju uszczelniającego soudal carbond. Wątpię w ten plan ponieważ szczelina raczej zawsze będzie tłusta nawet po opróżnieniu skrzyni z oleju i wyczyszczeniu dokładnym łącznie z nitro, benzyną czy czym tam jeszcze oraz usunięciem szczątków wystającego uszczelniacza. No ale spróbować można kiedyś. Narazie zakładam tylko osłonę plastikową i pojeżdżę jakiś czas.

 

Dodano: 27 cze 2015 - 17:01

osłona założona

post-77108-0-40601400-1435417286_thumb.jpg

Edytowane przez simplex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!