Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana filtru paliwa , odpowietrzanie


scenic1998

Rekomendowane odpowiedzi

Opis auta:

Renault Megane Scenic 19.dTi Diesel

1998 rocznik

 

Opis problemu:

Auto odpaliło normalnie wyjechało z kilkaset metrów zaczęło szarpać silnikiem po czym zgasło i już nie odpaliło.

Po około 3 godzinach postoju auto odpaliło, po zgaszeniu go i kolejnej próbie odpalenia ... nie udało się i tak już stoi od 2-óch dni.

Przekręcając w stacyjce zapłon prąd normalnie jest auto "kręci" ale nie odpala.

 

Opis diagnozy domowej:

Informacją ważną była paląca się pomarańczowa kontrolka EKG. Idąc tym tropem wymieniony został wkład filtru paliwa (w nim samym było! bardzo dużo zanieczyszczeń). Zaznaczę, że nie zostało wlane paliwo do filtra, bo w tym modelu nie ma już tzw. gruszki do pod pompowania i odpowietrzenia jest to podciśnieniowy układ.

Po zmontowaniu wszystkiego przekręceniu stacyjki auto dalej nie odpala. Wkładając zwykłą strzykawkę do wężyka odchodzącego z filtra do pompy wciągnięte zostało paliwo w celu sprawdzenia czy ogółem coś tam naleciało samoistnie. Było na pewno mniej niż było podczas wylewania starego brudnego paliwa z filtru.

Na wężykach widoczne są wciąż pęcherzyki powietrza. one same są całe nigdzie nie cieknie z nich nie są urwane.

Szukałem też sam bezpiecznik pompy paliwa, ale niestety bezskutecznie.

Proszę o propozycję...

post-82752-0-32617400-1435266422_thumb.jpg

post-82752-0-17873400-1435266430_thumb.jpg

post-82752-0-78295600-1435266440_thumb.jpg

Edytowane przez scenic1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plek czy też autostart wrzucają go na wysokie obroty, ale po zaprzestaniu psikania auto samo nie chodzi ... gaśnie.

Napewno jest różnica po tym psikaniu w ilości bąbli w wężykach jest ich mniej. Zaczyna również w małej ilości wylewać się paliwo z zaworów, pojawił się na chwilę z rury wydechowej dym. Niestety nadal nie odpala sam.

Co sądzicie o probie odpalenia go na pych.

może przekaźnik 109 jest uszkodzony i dlatego nie odpala samemu.

Może już nawet brakuje w nim prądu i działanie na cudzym nie jest na tyle mocne by zadziałała w pełni swoich sił pompa paliwa.

 

Sugestie propozycje mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba trochę przytrzymać, odpali na plaku, poszarpie i zgaśnie, to trzeba powtórzyć, po 2-3 próbach powinien zaskoczyć.

Jeżeli to nie pomaga to szukał bym problemów w nieszczelnym układzie paliwowym, ewentualnie w uszkodzeniu pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!