Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fenix 5 instalacja minimum do odpalenia 1,6 8V K7M


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przekopałem kilkanaście stron i nie znalazłem nic podobnego, poszukiwacz również nie usatysfakcjonował mnie wynikami.

Wstęp:

Dokonałem przekładki silnika K7M do karoserii Twingo gdzie wcześniej miałem D7F 1,2 8V 58 KM. Jak pewnie większość bystrzaków już się domyśla nie jestem orłem z elektroniki i elektryki a wtyczki i gniazda nie pasują P&P. Mam podstawy przypuszczać, że udało mi się już usmażyć jedno ECU ale o tym później lub dla ciekawskich.

Zamówiłem już 2gie ECU z usuniętym immo. Aby zminimalizować prawdopodobieństwo uszkodzenia kolejnego sterownika chcę się lepiej przygotować merytorycznie oraz wykorzystać waszą wiedzę (o ile ktokolwiek odpowie w temacie).

 

Schemat połączenia ECU do czujników i odbiorników:

Bez_tytuu_1_1.jpg

 

Legenda:

1 - wtryskiwacze

2 - elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa ze zbiornika

3 - pompa paliwa

7 - silnik krokowy biegu jałowego

11 - cewki zapłonowe

32 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

33 - czujnik położenia przepustnicy

37 - sonda lambda

39 - czujnik magnetyczny na wale korbowym

42 - czujnik temp płynu chłodzącego

43 - czujnik temp powietrza

45 - czujnik spalania stukowego

47 - czujnik ciśnienia wspomagania ukł kierowniczego

49 - czujnik prędkości pojazdu zabudowany na układzie różnicowym

80 - klimatyzacja

82 - tachometr

83 - gniazdo diagnostyczne

84 - tablica rozdzielcza

91 - przekaźnik pompy paliwa

100 - ECU

112 - lampka ostrzegawcza silnika (check engine?)

159 - czujnik bezwładnościowy

182 - blokowanie uruchamiania silnika (immo?)

261 - sygnał z podgrzewaną przednią szybą

 

Zgodnie z tym co w temacie: interesuje mnie minimum do poprawnego działania silnika. Auto (Twingo) nie posiada: wspomagania hydraulicznego, klimatyzacji, podgrzewanej szyby czołowej, obrotomierza, wskaźnika temp cieczy, ciśnienia ani temp oleju. Kilka rzeczy dodam jak już uda mi się uruchomić silnik ale to będą dodatkowe instrumenty nie korzystające z informacji ECU. Chyba, że ktoś miły podpowie lub zaproponuje jak wrzucić i podłączyć przyrządy z Meganki (nawet odpłatnie, wiedza w końcu kosztuje). Niestety wiązki z Meganki nie mam gdyż silnik wyciągnąłem z rozbitego auta i musiałem tu i tam przeciąć karoserię. Dla jasności wiązka silnika jest kompletna i sprawna z wtyczką/gniazdem, przedzwoniłem wszystkie przewody.

 

W wiązce Twingo wchodzącej do komory silnika odszukałem:

- pin na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje

- piny na których pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje (następuje wówczas zapalenie kontrolek na desce)

- pin rozrusznika

- pin zasilania pompy paliwa - biały przewód na pompie

 

Połączyłem:

- styk 3 przekaźnika ma osobne zasilanie z przewodu wystającego z wiązki i zakończonego bezpiecznikiem 30A podpiętego bezpośrednio do aqu

- pin POMPY paliwa ze stykiem 5 przekaźnika

- pin 32 ECU z pinem na którym jest napięcie po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje

- pin 24 ECU z pinem na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na 2 pozycje

- zasilanie elementu 49 czujnik prędkości z pina na którym jest zasilanie na 2giej pozycji stacyjki

- na krótko pin 43 ECU do plusa poprzez żarówkę (żarówka zapala się i gaśnie - czyli brak zarejestrowanych błędów)

 

Powyższy opis połączenia, to volumen 2 w mojego autorstwa. Przez pierwszą próbę prawdopodobnie nie mam teraz sygnału na cewki lub coś przeoczyłem i dlatego nie mam wspomnianego sygnału.

Czy na takiej konfiguracji połączenia silnik odpali? Czy nie uszkodzę kolejnego ECU?

 

Na ECU które mam pompa paliwa ruszyła po przekręceniu kluczyka i zgasła po napompowaniu magistrali, rozrusznik kręci. Na cewkach zapłonowych mam +12V, GND przez kondensator, brak sygnału sterującego, więc brak iskry.

 

 

 

Problem rozwiązany. Pin 32 na stało do plusa a nie przez stacyjkę, głupi błąd.

ECU nie uszkodzone, nawet to oryginalne :)

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez marnypilot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!