Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane RS z LPG ?


nesti

Rekomendowane odpowiedzi

Wydzielony z innego wątku.

P_r_z_e_m_o

 

 

Po pierwszym zdaniu "Witam, sprzedam fajne auto, marki Renault Megane II Sport RS 225 KM z niezawodną markowa instalacją gazową. " od razu zrezygnuj. Albo RS albo LPG, jak Cię nie stać na paliwo to Cię nie stać na utrzymanie. Stawiam, że będzie trzeba dużo zainwestować w ten samochód. Druga sprawa 2004 rok produkcji i przebieg z markową niezawodną instalacją "podtlenku LPG" zapewne cofnięty i to sporo na te 132 000.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo RS albo LPG, jak Cię nie stać na paliwo to Cię nie stać na utrzymanie.

O czym Ty rozmawiasz? Lpg to też paliwo tylko bardziej ekologiczne i dużo tańsze.

Czasami cieszy mnie takie rozumowanie sceptyków lpg, bo gdyby nagle wszyscy zaczęli zakładać instalację to pewnie cena gazu by podskoczyła.

Myślisz, że właścicieli tych aut mie stać na jeżdżenie tylko na Pb?

post-33168-0-60043700-1435681436_thumb.jpgpost-33168-0-09850900-1435681458_thumb.jpg

Odpowiem Ci, stać ich na takie samochody i nie zakładanie w nich lpg, ale po co mają przepłacać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanujmy się, sportowe auto na LPG? sylwekdm, bronisz swojej koncepcji, to zrozumiałe... Ale weż nie wciskaj nikomu tutaj kitu. Faktem jest tylko, że LPG jest tańsze i ekologiczne. Ale ktoś kto kupuje auto za duże pieniadze nie myśli o LPG. A twoje przykłady biedaków którzy kupili kobyłkę, ale na łańcuch do niej to już ich nie stać... ewentualnie ktoś robi krzywdę tym furą z chytrości. I żeby nie było nic nie mam do LPG, bardzo oszczędnie się jeździ. Ale silniczek też w dupkę dostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny którego wiedza zatrzymała się na instalacji I generacji gdzie użytkownicy sami prosili się o kłopoty podkręcając śrubkę aby samochód mniej palił. Dowiedz się więcej o instalacjach od 4 do 6 generacji...

Poczytaj (szczególnie pkt 1 i 9):

Mity

Poza tym megane RS jest usportowionym autem a nie stricto sportowym.

Ale silniczek też w dupkę dostaje.

Tak, wypalają się zawory i spływa głowica. Mit. Przy dobrze dobranej i zestrojonej instalacji wielu specjalistów twierdzi, że silnik nic nie straci na swojej żywotności a wręcz ją wydłuży.

Ale ktoś kto kupuje auto za duże pieniadze nie myśli o LPG.

Np Pudzianowski, kasy ma jak lodu a gazuje swoje autka. A tak z życia mam znajomego, uwierz mi, stać go na wszystko, ma zagazowane wszystkie autka w rodzinie ( głownie nowe mieczysławy )

dużo jeździ ok. 50 tyś rocznie jedno autko i takie samo mu pytanie zadałem jak Ty. Z czterech samochodów rocznie na czysto oszczędza 120 tyś. w pierwszym roku po odjęciu kosztów instalacji, w następnym już jest 150 tyś (suma o której możesz tylko pomarzyć, ja zresztą też) x 3 lata bo co tyle zmienia flotę to daje niezłą sumkę dającą mu jednego mercedesa gratis. U nas naprawdę oszczędzają tylko bogaci...

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się z Tobą w dyskusje wdawać :) Tu kłania się słynne przysłowie. Każdy ma inne zdanie i ma do tego prawo. Mam wrażenie że rozmawiam z najmądrzejszym człowiekiem, który widzi tylko to co chce widzieć.

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze merytoryczna dyskusja przynosi korzyść obydwu stronom. Z Twojej strony żadnej merytoryki nie widać tylko puste slogany.

Oczywiście szanuj się i płać 5,9 złotych za litr kiedy można płacić 2,8. Obciach związany z jazdą na lpg dawno już się skończył a u Ciebie czas jakby się zatrzymał...

Ja Cię również szanuję bo wspierasz nasze państwo podatkami i akcyzami i jeszcze namawiasz do tego innych. Ktoś musi utrzymywać całą masę urzędników wraz z Rządem RP (koszt wyprodukowania 1l benzyny to ok 2 zł. Reszta to podatki i akcyza). Pisałem wyżej, że się cieszę, że wielu ma takie pojęcie o lpg, dzięki temu ja oszczędzam i bogaci się jeszcze bardziej bogacą. Dlatego naprawdę nie próbuję Cię nawracać, bo po co mam szkodzić sobie i innym użytkownikom lpg. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty również.

Dam Ci jeszcze mój przykład:

Miałem od nowości lanosa i od razu założyłem lpg. Przez 10 lat przelatałem 180k km. Nic się w nim przez gaz nie zepsuło. W ogóle w nim nic się nie psuło:).

Spalał 9l gazu przy 7l pb

Licząc po dzisiejszych cenach:

180k km - 12600l Pb x 4,9 = 61740 zł

180k km - 16200l Lpg x 1.8 = 29160 zł

 

Różnica 32580 zł - odjąć koszty instalacji, przeglądów, filtrów - 3 tyś.

Zostało 29 tyś do przodu w stosunku do tego gdybym jeździł na samej benzynie.

A lanosik kosztował w salonie 32 tyś.

Tyle na temat.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wyliczyłem Ci:

Różnica 28 tyś zł - odjąć koszty instalacji, przeglądów, filtrów - 3 tyś.

1500 zł koszt instalacji II generacji (lanosik był na jednopunktcie)

10 x 50 zł = 500 zł większa cena przeglądu

10 x 5 zł = 50 zł filtr gazu, sam wymienam.

150 zł - koszt parownika przeważnie wytrzymuje 100 tys poza tym nie ma co się zepsuć.

30 x 5 = 150 zł świece zmieniane raz na rok zamiast na 2 lata

Reszta to benzyna na rozruch, instalacja II gen przełącza się bardzo szybko.

Filtr powietrza nie ma nic do rzeczy.

 

Przykład obecny:

Scenic 1.6 16v

Instalacja od 5 lat, 15 tyś rocznie:

W skali roku:

Spalanie 10l lpg - 1500l gazu x 1.8zł = 2700 zł

Spalanie 8l Pb - 1200l Pb x 4,9zł = 5800 zł

dodatkowe koszty -

przegląd 50 zł

filtry 2 szt - 15 zł zmieniam sam.

benzyna na rozruch - co 3 miesiące tankuję za 50 zł = 200 zł

świece profilaktyczne wraz z olejem 32 zł

Do tej pory nic mi się nie zepsuło co jest związane z instalacją.

Zostaje ok 2,9 tyś rocznie x 5 lat = 14500 zł, czyli wartość mojego samochodu obecnie.

Zauważ, że robię tylko do 15 tyś rocznie, mam znajomych co dojeżdżają do pracy i tłuką 40 tyś.

Ceny instalacji nie wliczam ponieważ była wliczona w budżet zakupu. Koszt 2600 zł.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma być na rajdówkę, także i tak połowa rzeczy wyleci z niego.

1. Rajdówka i LPG == problemy, nie można np. na KJS mieć butli gazowej

2. Megane 2 nie ma homologacji FIA

3. Jeżeli to ma być rajdówka, to jedziesz, sprawdzasz czy auto jest proste, kupujesz i przerabiasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego płaczesz, żeby nie wstawiać gazu do usportowionego auta? Jaka to różnica? Czy Tico czy Rs-em po mieście będziesz pomykał 50km/h.

 

Dla Ciebie nie ma żadnej różnicy, zagazuj RS6 Ty i..oto Płaczesz to Ty z radości gdy tankujesz gaz i niech tak zostanie. Do dziadowania 50km/h 1.6 idealnie się nadaje. 115 koni, a 230, co Ty porównujesz?

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!