Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka pracuje jak traktor


sejang

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj jeszcze podobno Meganka jeździła OK a dziś przy odpalaniu pracuje jakby na 2 gary, trzęsie się cała i śmierdzi niespalone paliwo czy to benzyna czy gaz. Popsuła oczywiście żonka, nie wiem czy to ma związek ale żonka siedzi na działce i droga tam jest nierówna bez asfaltu...gdzieś tu wyczytałem że przy takich objawach może być przytkany tłumik. Może jakiś kamlot uszkodził wydech?

Na gazie i paliwie tak samo, jak odprowadzałem samochód to na chwile załapał i pracował normalnie jakieś 400m. Ostatnio zauważyłem że faktycznie troszkę głośniej i mniej równo silnik pracował ale miał moc i nie telepało całego auta. Wygląda to teraz trochę tak jakby się chciało ruszać z trójki, no ale jak się depnie to jakoś jedzie.

Od czego zacząć ? kale WN ...świece ? cewka ...wydech? jakieś czujniki

Dostałem kiedyś taki interfejs od kolegi chyba pasuje do Meganki, łączy się przez BT z kompem. Nigdy tego nie używałem, może to coś pomóc w ustaleniu przyczyny ?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba dobry kierunek, sprawdziłem iskrę na wszystkich świecach ładna niebieska. Wyczyściłem świece poprawiłem szczelinkę do 0.8 bo na 3 świecach szczelina była większa i póki co pracuje dużo lepiej moc ma. Jak przejadę się gdzieś dalej to będzie wiadomo czy pomogło. W każdym razie kierunek świece kable cewki chyba prawidłowy, będzie wiadomo co wymieniać.

 

Dodano: 09 lip 2015 - 16:56

Jednak usterka powróciła, okazało się że winny z jakiegoś powodu jest tłumik. Puściły gumowe mocowania :/ ...ale dlaczego taki słaby wówczas, tak jakby coś się przytkało.

 

Zamontowałem nowe gumowe mocowania, na razie jest ok ale jeździłem tylko po podwórku :). Mam nadzieje że nie dostanie już deliry ani że przez jeżdzenie z dyndającym tłumikiem nic mu się nie stało.

 

Dodano: 13 lip 2015 - 17:38

To jednak nie tłumik albo dyndający tłumik coś popsuł może jakaś uszczelka przy kolektorze? A może jednak te cewki lub coś innego :( . Więc tak wstaje sobie do pracy autko odpala silnik jak pszczółka, cichutko chodzi dzięki zamontowaniu gum...pod pracą zostawiam auto po pracy też wszystko ładnie. I nagle w domu mi się przypomniało że jeszcze muszę coś kupić ..wsiadam traktor :/ Pojechałem innym samochodem ..wracam odpalam renie chodzi elegancko. Czyli wychodzi na to że jak silnik się dobrze zagrzeje i go zgaszę to przy ponownym uruchomieniu mam duże prawdopodobieństwo że z reni zrobi się traktor. Jako traktor jest bardzo słaba po mocniejszym dodaniu gazu potrafi zgasnąć, żeby chociaż te efekty dżwiękowo wstrząsowe przekładały się na moc ...to pół biedy :) Przy jednej cewce zauważyłem że guma osłaniająca jest popękana w trakcie pracy jako traktor patykiem starałem się docisnąć tą wtyczkę ale nic się nie zmieniało. Pozostaje chyba zagrzać renię i sprawdzić wówczas iskrę. A jak iskra będzie ok to nie wiem co dalej.

Edytowane przez sejang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zimnym chodził idealnie, a po rozgrzaniu jak cinquecento (chociaż nie wiem czy "cienki" nie miałby więcej mocy)... pomimo odłączania cewek auto nie gasło, wymieniłem przewody, ale bez rezultatu. Finalnie okazało się, że uszkodzona była jedna z cewek (nie pamiętam teraz czy czarna czy biała), ale objawy uszkodzenia odczuwalne były tylko przy dobrze rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym strzelał że to cewka.

W zeszlym roku miałem podobny problem. Silnik tracił moc, ewidentnie tracił moc. Czasem drgał szczególnie jak przystawałem. Ruszanie przewodów nic nie dało.

Objaw pojawiał się i znikał. Pewnego pięknego dnia niestety cewka odmówiła posłuszeństwa. Silnik nie miał wogóle mocy, i z tego co pamiętam maksymalna prędkość jaką uzyskałem jadąc na warsztat to było coś w granicach 40 km/h lub 30km/h. No i strasznie grzał się silnik jak podniosłem maskę;P Diagnoza mechanika od razu że cewka padła:) Po kolei odłączał przewody WN i tak podazał która cewka padła:). Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok. więc wymienię cewki. Wykręciłem obie o dziwo śrubki lekko poszły. Jedną mam Sagema drugą Valeo. Zauważyłem że mają różne kolory wtyczek, czy obowiązuje tam polaryzacja prawa-lewa ? Czymś się różnią ? Czy mogę zastosować obie z czarnymi/białymi wtyczkami?

 

Obecnie trochę bida u mnie więc będę szukał używek choćby na 2 miesiące i choćby po to by wiedzieć że to na pewno cewka by nie wywalać od razu 200 zł. Czy szukać konkretnie od silnika 1.6 bo zauważylem że są też pochodzące od 1.4 i wyglądają identycznie. Profilaktycznie zamówiłem świece bo nie wiem ile te moje mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, tylko że cewke /ki trzeba zamówić i czekać, na miejscowych złomach nic nie mają. Jak się okaże że to nie cewki to w zapasie mogę sobie wozić w bagażniku i przesunie się termin wymiany na jakieś porządne cewki. Świece jutro będę miał ISKRY , kable raczej są ok nie są oryginalne i wyglądają dość świeżo. Objawy mam bardzopodobne do kol. czyzykel'a. Ktoś odpowie czy różnią się czymś cewki z białym i czarnym kolorem gniazda? Bo jeśli niczym to kupię tylko jedną cewkę i będę podstawiał.

 

Dodano: 28 lip 2015 - 13:44

OK znalazłem info http://megane.com.pl/topic/39521-cewka-biala-a-czarna/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable do zimy też wymienię jeśli nawet okaże się że to cewka. Przeważnie przy problemach z kablami miałem w samochodach objaw telepania rano, tu gdzie mieszkam jest zbiornik wodny i zwykle mgła i rosa od rana. Przy reni nie mam tego typu objawów, jak odpalam jest wszystko ok dopiero jak się przejadę i silnik dobrze nagrzeje ..zgaszę i odpalam ponownie usterka się pojawia. Pewnie mogą być to kable, pod wpływem wysokich temperatur tracić właściwości, ale skoro tak wiele osób ma problemy z cewkami sagema to idę tym tropem.

Póki co zmieniłem świece, jadę zaraz zatankować ...ciekawe czy będę wracać traktorem <_<

Ładnie brzmi silnik przy nowych świecach, do stacji miło się jechało. Jak zatankowałem miłe zaskoczenie renia odpaliła normalnie. Ale nie.. renata jak każda baba musi w końcu focha złapać ;) Ztraktorzyła się pod piekarnią, miałem przejechane 5km od tankowania, różnica taka że po przejechaniu 100m silnik zaskoczył i pod dom podjechałem bez wstydu. Może prezent w postaci świec ją trochę udobruchał :) No nic czekam na cewkę..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki Sagema tyczą się wersji w układzie jedna cewka na jedną świece, te podójne nie sprawiają problemów.

Te cewki pod względem elektrycznym są takie same, więc tak naprawdę będzie obojętne co założysz.

Cewki Sagem i Valeo to dokładnie to samo, różnią się tylko marką, ale pochodzą z tej samej fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiedziałem że tylko pojedyncze. W każdym razie jedna podwójna musiała paść skoro poprzedni właściciel podmienił jednego sagema na valeo. Póki co pozostałego sagema zmieniłem na używane beru które dziś przyszło, zrobiłem kilka km po mieście 3x w sumie przystawałem i przy każdym odpaleniu jest ok...ale to jeszcze o niczym nie świadczy ..potestuje dalej.

 

 

[edit]

Problem ustąpił, w moim przypadku wadliwa była cewka sagema (lewa z czarnym gniazdem) która najprawdopodobniej była od nowości w aucie (i tak sporo wytrzymała). Problem ustaliłem dzięki informacjom na tym forum i wypowiedziom, tak że dziękuję :)

Edytowane przez sejang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!