Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

z 1.4 do 2.0 Megane I 1997


Łukasz Hunter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcę zrobić u siebie w mojej Reni przekładkę silnika, teraz mam 1.4 8V i chcę wstawić 2.0, Co będzie mi potrzebne oprócz samego silnika, żeby wszystko mi ładnie zagrało? I może podpowiecie mi skąd najlepiej kupić taki silniczek.

 

POZDRAWIAM Łukasz "Hunter" Grzegowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka przekładka jak dla mnie wydaje się bez sensu. Do w/w przez Easy-ego trzeba dodać chłodnice bo obecna spod 1,4 na 100% nie wydoli, a te inne bajery to np półosie z racji innej długości prawdopodobnie wraz z przegubami. Hunter jak Ci brakuje mocy to moje zdanie jest takie że łatwiej będzie całe auto sprzedać i kupić inne niż bawić sie w silniki. Nie wchodze w dywagacje w jakim stanie znajdziesz inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie wchodzi sprzedaż tego autka z dwóch powodów

1: Mam już prawie kompletną intalację audio i niedługo bedzie tez wideo

2: Optyka z zewnątrz jest już też prawie ukończona

3: innego auta nie che bo nie widziałem jeszcze całkowicie zmienionej na lepsze meganki HB, wszyscy upiekszają tylko Coupe, które mi się nie podoba i chcę mieć oryginalny samochód, a dotego chcę mieć jakiś zapas mocy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze bedziesz musial kupic silnik z kompletnym osprzetem. Innego wyjscia nie ma, bo jak bedziesz robil przekladke, to co chwila bedzie wychodzic ze jednak cos nie pasuje i tym sposobem zajmie to bardzo duzo czasu. Takie jest moje zdanie.

 

A druga sprawa, ze chyba latwiej przeniesc audio i optyke do innego auta, niz zmienic caly silnik z wszystkim wokolo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno skrzynia biegów bo w 1,4 masz jb1 a w 2,0 musi być JB3 i chłodnica, cała elektronika sterowania silnikiem, wspomniane hamulce, amortyzatory i sprężyny z przodu (większa masa silnika)

post-263-1171232454_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się :!: tam z mechaniki nic nie bedzie pasowało (oby nawet pompa paliwa wydoliła), z prądu to samo - być może deska rozdzielcza zaświeci przy odrobinie szczęścia (myśle o wskaźnikach: prędkość, obrotek itd). Ale z miłośnikami tak jest, uprze się, przeinwestuje ale ..... w końcu przypali laczka :mrgreen: , ja bym przed zmianąsilnika spróbował podjechać do mądrych tunerów elektroników i pobawił sie softem. Możliwości są praktycznie żadne (1,4 już jest wykręcony) ale po polerce dolotów i ostrych wałkach na dobrym sofcie uzyskałby z 15KM więcej. Do tego wydech bezpośredni i ...... a nóż mu wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety optyki napewno nie da sie przenieść, bo mam zrobione już prawie wszystkie prace blacharskie, wygladzanie itp, a z audio tez juz dzialam konkretnie i mi sie nie oplaca sprzrdawac tego auta, bo juz je mam zbyt bardzo przerobione, z optyki zostal mi zakup alufelg, szukam jakis 17stek i przedniego zderzaka, ale szukam jakiegos nietypowego chyba ze nic nie znajde to zaloze ten z allegro...

powracajac do tematu to wiem ze musze tez wymienic osprzet silnika, tyle ze chcialem od was uzyskać odpowiedź co dokladnie muszę wymienić wraz z silnikiem.

 

[ Dodano: 2007-02-11, 23:28 ]

wydech juz mam caly zrobiony od sondy lambda przy kolektorze do samego konca wszystko wlasnymi silami, przez co lepiej mi sie wkręca na obroty, a u speców od mechaniki juz byem i max 10KM moznaz niego jeszcze wydusic ale dla mnie to i tak za malo tak ze 150 z 2.0 by mi już wystarczylo na chwilke:)

niedlugo zrobię jakieś foty jak wygląda w tej chwili moja Renia i zapodam Wam na forum :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to opisaliśmy z grubsza a reszta wyjdzie w praniu. Ja cie rozumiem bo sam do Golfa2 władowałem przez 2 lata 5000zł ale silnika (słaby 1,3i) nie zmieniałem, z w/w powodów. To już byłby hard core finansowy. Przegadać Ci i tak nie przegadamy więc pozostaje pomóc. A za dwa lata sam dojdziesz do wniosku że 17call to za dużo jak na zawieche i krajowe drogi. Śrubokręt tylko woź ze sobą żeby po roku plastiki wew. dokręcać. Chyba że autem jeździsz z zimnym łokciem na zloty. To całkiem co innego ale wtedy nie potrzeba Ci mocy tylko basu z tyłu a stożek (filtr powietrza) z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Łukasz Hunter napisał(a):
przez co lepiej mi sie wkręca na obroty

 

trzeba jeszcze odciążyć (stoczyć) koło zamachowe i wtedy będzie sie wkręcał jak ścigacz.

 

[polecam uzywanie funkcji "cytuj" :mrgreen: (poprawilem) DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

wydaje mi sie ze ta twoja byla troche zlosliwa, ale moge sie mylic...

zmienialem uklad wydechowy bo katalizator byl juz kompletnie zniszczony a tlumik wymienilem dla wygladu i ladnego dzwieku :mrgreen:

 

[Proszę o nie cytowanie postu 1:1 jak odpowiadasz bezpośrednio pod nim ! - Prezes]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!