Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca silnika na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją Meganką classic 1.6 8v 75km silnik K7M benzyna, ponieważ na wolnych obrotach silnik drga i chodzi nie równo,drżenie czuć bo nawet na fotelu jest to odczuwalne.Drganie występuje od razu po tym jak ssanie się wyłączy i silnik ma te swoje 750 obr./min., lecz wystarczy włączyć klimatyzację przez co obroty są lekko wyższe lub dodać gazu i objawy ustępują. To co wymieniłem próbując usunąć usterkę to świece, przewody, cewki, silniczek krokowy i czyszczenie przepustnicy. Nic nie pomogło. Słuchać jeszcze że chodzi nie równo bo z tłumika spaliny nie wydostają się normalnie tylko słuchać takie (nie wiem jak to określić) stukanie, pukanie, pierdzenie. Mam jeszcze podejrzenie uszczelki pod głowicą ponieważ pojawił się wyciek i dół silnika jest zabrudzony lecz nie wiem czy to uszczelka bo płyn chłodniczy nie ubywa, tak jak olej, a jedno do drugiego się nie dostaje. Odpinałem też sonde lambda myśląc że może ona padła lecz nadal był to samo. Pomóżcie bo już nie wiem co robić. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem właśnie jeszcze nad regulacją zaworów i chyba udam się do mechanika, co do szczelności wydechu to chyba jest bo niedawno robiłem konserwację i tłumik był ściągany i zakładany ponownie, a dolot jak coś to może być przy łączeniu z głowicą bo przy przepustnicy dałem nową uszczelkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tłumik był ściągany, to od niczego sprawdź, czy jest szczelny na połączeniach.

Uszczelka od głowicy może mieć już przedmuch, niestety zdarza się.

Z tego co pamiętam, to nie jest zbyt droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka na kolektorze dolotowym.

Szczelność dolotu, to najlepiej zatkać czymś dolot, ale przed filtrem, jak nie zgaśnie, to masz podejrzanego.

W przypadku wydechu trudniej jest zatkać, ale nie trzeba tego robić całkowicie, wystarczy częściowo, wtedy można zlokalizować przedmuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to będzie zrobić na podnośniku we dwie osoby.

Jedna co chwila zatyka wydech, a druga od spodu lokalizuje przedmuchy.

Na sam koniec sprawdzamy kolektor wydechowy, na nim często widać ślady przedmuchów po czarniejszych śladach przy dziurkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda sprawdzona? Jeżeli sprawdzona to jak to robiłeś.

Jeżeli drgania przenoszone są na karoserię to winna jest poduszka przy rozrządzie, mi drgało całe auto i dopiero jak wymieniłem wszystkie 3 poduszki się uspokoiło.

Drgania a szarpanie to dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechanika, wjechałem na plac, mechanik usłyszał to pukanie z wydechu o którym pisałem i od razu powiedział że to sonda więc ją wypiął, ale praca silnika się nie zmieniła, i w ten sposób została sprawdzona, powiedział że jest dobra. Auto mi drży nie szarpie, ale tylko na wolnych 750obr., no chyba że klima włączona to wtedy ok.800obr. i wtedy na wolnych nic się nie dzieje. Też tak miałeś ? I gdzie dokładnie znajduje się ta poduszka o której mówisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie masz poduszki przy kielichu, tylko od dołu przymocowaną nad sankami.

Mówię, ja mam silnik 2.0 16V i odczuwalne drgania były, cała deska "latała", wymieniłem wszystkie poduszki zawieszenia silnika i auto nie do poznania.

Założone mam wszystkie SASICa i jestem zadowolony.

A co do sondy to sprawdza się ją miernikiem, wpinasz w dwa przewody (brązowy i czarny z tego co pamiętam, dwa białe są od podgrzewania sondy jak się nie mylę) i odczyty powinny wyglądać tak, skoki napięcia, przełącza się ze stanu niskiego w wysoki.

Jeżeli odczyty się nie zmieniają oznacza że sonda się "zawiesiła" i kwalifikuję się do wymiany.

 

 

Poduszki:

 

Silnika: SASIC4001349 - nr. org - 7700785949

Silnika do sanek: SASIC 4001353 - nr. org. - 7700804163

Skrzyni: SASIC 4001350 - nr. org. - 7700801543

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany, okazało się że uszczelka kolektora dolotowego przepuszcza lewe powietrze przez co silnik nie chodził na 4 cylinder i nie pracował równo. Teraz po wymianie silnik pracuje równo i nic nie stuka z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!