Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca silnika na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją Meganką classic 1.6 8v 75km silnik K7M benzyna, ponieważ na wolnych obrotach silnik drga i chodzi nie równo,drżenie czuć bo nawet na fotelu jest to odczuwalne.Drganie występuje od razu po tym jak ssanie się wyłączy i silnik ma te swoje 750 obr./min., lecz wystarczy włączyć klimatyzację przez co obroty są lekko wyższe lub dodać gazu i objawy ustępują. To co wymieniłem próbując usunąć usterkę to świece, przewody, cewki, silniczek krokowy i czyszczenie przepustnicy. Nic nie pomogło. Słuchać jeszcze że chodzi nie równo bo z tłumika spaliny nie wydostają się normalnie tylko słuchać takie (nie wiem jak to określić) stukanie, pukanie, pierdzenie. Mam jeszcze podejrzenie uszczelki pod głowicą ponieważ pojawił się wyciek i dół silnika jest zabrudzony lecz nie wiem czy to uszczelka bo płyn chłodniczy nie ubywa, tak jak olej, a jedno do drugiego się nie dostaje. Odpinałem też sonde lambda myśląc że może ona padła lecz nadal był to samo. Pomóżcie bo już nie wiem co robić. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem właśnie jeszcze nad regulacją zaworów i chyba udam się do mechanika, co do szczelności wydechu to chyba jest bo niedawno robiłem konserwację i tłumik był ściągany i zakładany ponownie, a dolot jak coś to może być przy łączeniu z głowicą bo przy przepustnicy dałem nową uszczelkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tłumik był ściągany, to od niczego sprawdź, czy jest szczelny na połączeniach.

Uszczelka od głowicy może mieć już przedmuch, niestety zdarza się.

Z tego co pamiętam, to nie jest zbyt droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka na kolektorze dolotowym.

Szczelność dolotu, to najlepiej zatkać czymś dolot, ale przed filtrem, jak nie zgaśnie, to masz podejrzanego.

W przypadku wydechu trudniej jest zatkać, ale nie trzeba tego robić całkowicie, wystarczy częściowo, wtedy można zlokalizować przedmuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to będzie zrobić na podnośniku we dwie osoby.

Jedna co chwila zatyka wydech, a druga od spodu lokalizuje przedmuchy.

Na sam koniec sprawdzamy kolektor wydechowy, na nim często widać ślady przedmuchów po czarniejszych śladach przy dziurkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda sprawdzona? Jeżeli sprawdzona to jak to robiłeś.

Jeżeli drgania przenoszone są na karoserię to winna jest poduszka przy rozrządzie, mi drgało całe auto i dopiero jak wymieniłem wszystkie 3 poduszki się uspokoiło.

Drgania a szarpanie to dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechanika, wjechałem na plac, mechanik usłyszał to pukanie z wydechu o którym pisałem i od razu powiedział że to sonda więc ją wypiął, ale praca silnika się nie zmieniła, i w ten sposób została sprawdzona, powiedział że jest dobra. Auto mi drży nie szarpie, ale tylko na wolnych 750obr., no chyba że klima włączona to wtedy ok.800obr. i wtedy na wolnych nic się nie dzieje. Też tak miałeś ? I gdzie dokładnie znajduje się ta poduszka o której mówisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie masz poduszki przy kielichu, tylko od dołu przymocowaną nad sankami.

Mówię, ja mam silnik 2.0 16V i odczuwalne drgania były, cała deska "latała", wymieniłem wszystkie poduszki zawieszenia silnika i auto nie do poznania.

Założone mam wszystkie SASICa i jestem zadowolony.

A co do sondy to sprawdza się ją miernikiem, wpinasz w dwa przewody (brązowy i czarny z tego co pamiętam, dwa białe są od podgrzewania sondy jak się nie mylę) i odczyty powinny wyglądać tak, skoki napięcia, przełącza się ze stanu niskiego w wysoki.

Jeżeli odczyty się nie zmieniają oznacza że sonda się "zawiesiła" i kwalifikuję się do wymiany.

 

 

Poduszki:

 

Silnika: SASIC4001349 - nr. org - 7700785949

Silnika do sanek: SASIC 4001353 - nr. org. - 7700804163

Skrzyni: SASIC 4001350 - nr. org. - 7700801543

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany, okazało się że uszczelka kolektora dolotowego przepuszcza lewe powietrze przez co silnik nie chodził na 4 cylinder i nie pracował równo. Teraz po wymianie silnik pracuje równo i nic nie stuka z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!