Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej laguna 2 problem


StefanooOSW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam założone u taty w Lagunie dzienne i podpięte tak jak ma być czyli masa do aku, sygnałowy do plusa od postojówek tylko zasilanie lipnie- pod kostke EGR bo nie mogłem nigdzie indziej znaleźć tak, żeby prąd pojawiał się dopiero po odpaleniu silnika.. Przy zapalaniu już dostają prąd i migają co mnie wkurza i na pewno ma na nie wpływ. Stąd moje pytanie skąd mogę wziąć zasilanie?? W swoim Scenicu 2 podpiąłem zasianie pod bezpiecznik od zapalniczki a tu w lagunie jest tak napchane, że nie mogę się dostać spod silnika do kabiny..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pod maską jakiejś skrzynki z bezpiecznikami? Można jeszcze zastosować sterownik świateł dziennych włączający się od napięcia akumulatora. Wtedy tylko plus i minus do akusia. Chyba że jest inteligentny system ładowania to nie zda egzaminu. Tak jak w megane 3. Gdy zapalisz autko to akus osiągnie 13,1V to światła się aktywują. Jak wyłączysz to za jakieś 15 sek się wyłączą.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie II można włączyć opcję świateł dziennych i wtedy światła mijania będą się odpalać zawsze po uruchomieniu silnika.

Nie zda to egzaminu, jeśli zależy komuś na oszczędności paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem ten drugi wers? :blink: Co masz na myśli?

Ok. Już zaskoczyłem. Może koledze bardziej zależy na oszczędności reflektorów niż paliwa. Albo poprawa wyglądu :)

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest skrzynka ale w tym problem, że wszędzie jest prąd na zgaszonym silniku. Nie chodzi mi o wygląd chociaż te oryginalne ładnie świecą i wyglądają ale we wszystkich samochodach mamy założone dzienne. Bardziej akumulator doładowany przede wszystkim a oszczędność paliwa może też jakaś jest. No i lampy tak szybko nie będą wypalone itd ;).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jest rozwiązanie na to zasilanie z aku poprzez przekaźnik załączany prądem wzbudzającym alternator lub np z zasilania przekaźnika pompy paliwowej. Dodatkowo bezpiecznik na to

 

Dodano: 12 wrz 2015 - 11:32

A co do wyglądu i oszczędności prądu/paliwa - dobry pomysł to żarówki LED w przeciwmgielnych z możliwością przełączania ich funkcji za pomocą przekaźnika. Tak mam u siebie i jestem zadowolony z tego rozwiązania, jest led, nic nie wisi na zderzaku, wygląda jak oryginał a i oszczędzam przy okazji drogie ksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na przeciwmgielnych nabitą homologację świateł dziennych?

Oczywiście, że nie, lecz każde przeciwmgielne spełniają warunki homologacji do dziennych. Dzienne, dodatkowo montowane, rzadko też posiadają homologację. Na szczęście prawie nie zdarza się, żeby policja patrzyła na takie kruczki prawne. Inna sprawa, że na przeciwmgielnych jest homologacja na nie, a jaki policjant, będzie na poczekaniu w stanie udowodnić, że ta homologacja nie tyczy się śwateł dziennych?

Edytowane przez metrokom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie, lecz każde przeciwmgielne spełniają warunki homologacji do dziennych.

Nie spełniają i nie mogą, mają określone całkiem inne punkty świecenia i inne natężenia światła.

Światła przeciwmgielne świecą w dół i na boki, dzienne do przodu i w górę, inaczej zbudowany jest odbłyśnik.

Dobrze to widać w lampach Osram i Hella, które w jednej obudowie mają przeciwmgielne i dzienne.

Mimo, że są przykryte jednym kloszem, to każde światło ma własny odbłyśnik.

Doskonale widać różnice w rozproszeniu światła z przeciwmgielnych i dziennych np. w odległości 10m od płaskiej ściany.

Gdyby te światła były takie same, to np. w Superbie II odbłyśnik by nie był podzielony na dzienne i przeciwmgielne.

Zresztą jak się stanie przed Superbem II, to też ładnie widać różnicę w świeceniu dziennych i przeciwmgielnych.

Dzienne, dodatkowo montowane, rzadko też posiadają homologację.

Wszystkie dodatkowo montowane muszą mieć homologację jako światła dzienne, inaczej takowymi nie są.

Na szczęście prawie nie zdarza się, żeby policja patrzyła na takie kruczki prawne.

Przy kontroli jak nie mieli mi się do czego doczepić, to sprawdzali czy na dziennych mam naniesioną homologację na kloszu.

Inna sprawa, że na przeciwmgielnych jest homologacja na nie, a jaki policjant, będzie na poczekaniu w stanie udowodnić, że ta homologacja nie tyczy się śwateł dziennych?

Wystarczy tylko 30 sekund na odczytanie oznaczenia nabitego na reflektorze i udowodnienie, że jest on używany niezgodnie z przeznaczeniem.

Na kloszu musi być nabity kraj homologacji, czyli litera E i cyfra za nią oznaczająca kraj homologacji (np. E20 homologacja uzyskana w Polsce) oraz litera oznaczająca typ świateł.

Światła przeciwmgłowe mają nabite obok kraju homologacji literę B - która oznacza, że są to światła przeciwmgielne.

Światła dzienne na kloszu muszą mieć nabite oznaczenie RL - które świadczy o typie świateł.

Dla przykładu w Megane III światła przednie mają nabite oznaczenie A HCR RL - światła pozycyjne, halogenowe drogowe i mijania oraz dzienne w jednym kloszu.

W Skodzie Superb II dzienne i przeciwmgielne są pod jednym kloszem i tam na szkle nabite jest oznaczenie B RL.

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-przeciwmglowe-zamiast-swiatel-dziennych-czy-to-legalne,nId,1397450

http://moto.onet.pl/aktualnosci/reflektory-przeciwmgielne-to-nie-swiatla-do-jazdy-dziennej/0hmd3

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może w Koninie jest tak dociekliwa policja, w Mazowieckim, jak nie zasłużysz to przez kilka lat możesz nie mieć kontroli.

Co do dziennych w halogenach, niedoprecyzowałem sytuacji. Nie mam ori żarówek, tylko nieco inną wersję z podwójnymi światłami dzienne/przeciwmgielne i takie dzienne dam sobie rękę uciąć nikogo nie oślepią na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłeś mądrzejszy od policjantów i z nimi za bardzo "dyskutowałeś" to zrobili pełną kontrolę. Ja jeżdżę po Polsce i na policję nie narzekam, są miejsca, gdzie jest tych kontroli zbyt dużo, ale tak to ok. Co do lamp z Laguny, to oznaczenia homologacyjne nie mają znaczenia... bo Laguna nie ma na lampach pełnych oznaczeń homologacyjnych, tzn jest tylko literka E2 i już. Lampy te są uniwersalne, nie wiem czy wszystkie wersje tak mają, ale moja tak ma i za pomocą sprzętu do diagnostyki można włączyć opcję świateł dziennych w ori lampach.

Edytowane przez metrokom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W której Lagunie?

Laguna II i III ma oznaczenia na obudowie reflektora.

W Lagunie II włączasz tryb skandynawski, a nie światła dzienne, czyli świecą światła mijania.

Prawdziwe dzienne są dopiero w Lagunie III i można je włączyć z poziomu menu w zegarach, tak samo jak w Megane III, nie potrzeba komputera.

Nie było żadnej dyskusji, kontrolowali stan techniczny wszystkich aut jak leci, facet przede mną zrywał folię z szyb, a inny starał się zmyć lakier z tylnych przyciemnionych lamp.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna II - podłączając się CLIP czy AUTOCOM mam wyraźną opcję włącz światła dzienne i wiele innych opcji, a skandynawskie chyba też jest, tylko gdzieś indziej. Oznaczeń pełnych na pewno nie ma na lampach, mam halogeny oraz wersje z ksenonami ori - Initiale Paris V6 2002r z Niemiec.

 

Tzn nie ma oznaczeń od zewnątrz, ale halogeny chyba coś widziałem od środka jest oznaczone, tak mi wydaje się.

Edytowane przez metrokom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...