Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Rozrządu


t_om

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czasem się dziwie że ludzie meczą sie tak sami z wymianą tak poważnej rzeczy jak jest rozrząd w samochodzie. Niedawno nabyłem Megi 1,9 DTi z 2002 roku i też wymieniałem w niej rozrząd oraz olej i filtry, całość (bez pompy wodnej) kosztowała mnie 850 zł, części plus robocizna, oczywiście nie w ASO tylko u zaprzyjaźnionego mechanika, a za samą robociznę zapłaciłem 150 zł, wiec się pytam czy za te 150 zł warto się męczyć samemu nie mając zbytnio pojęcia na ten temat i narażjąc się na dużo większe wydatki w przypadku nie prawidłowo przeprowadzonej w własnym zakresie naprawy??

Co do drugiego pytania to wymiana co 60 tyś max, szczególnie jak dużo jeździsz po mieście, częste ruszanie i hamowanie nie służy niestety żadnemu samochodowi.

Pozdrawiam makog.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makog Może oprócz 150 pln liczy się też satysfakcja z samodzielnie zrobionej pracy? W moim aucie „zaprzyjaźniony mechanik” poprzedniego właściciela wymienił pasek i źle ustawił rozrząd. Silnik niby chodził normalnie, a jednak nie do końca. Tak więc satysfakcja z rozwiązania problemu niewspółmierna do ilości zaoszczędzonych złociszów. Jakość usług w ASO jest taką samą loterią jak w innych warsztatach, wystarczy poczytać na forum (ulubiona diagnoza "ten typ tak ma") więc chyba jednak warto coś umieć zrobić samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

[przeniesiono]

:-/ Mam pytanie,czy po przebiegu 45 tyś.km. przebiegu i 5-letnim okresie użytkowania samochodu należy już wymienić cały rozrząd,czy może tylko pasek rozrządu albo jeszcze trochę pojeżdzić do np.60 tyś.km.

Proszę o uczciwą i rzetelną odpowiedż.

PS.Prosiłbym również o przybliżenie kosztów np.samego paska rozrządu lub całego kompletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego paska raczej nie kupisz z tego co sie orientuje to w sklepach sa raczej komplety z napinaczem i rolkami. Najlepiej ocenic pasek golym okiem, aczkolwiek na zdrowy rozsadek jest on z jakiegos tworzywa gumowego ktory po pewnym czasie parcieje i jego wytrzymalosc maleje. W kazdym razie jesli bedzie wymienial to lepiej komplet bo za wymiane raczej zaplacisz podobna cene w obu przypadkach. Ceny sa mniej wiecej podobne a najlepiej zorientujesz sie na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzejek61k

Miałem podobny dylemat i podobny przebieg 48 tyś.km też 5 lat od wyjazdu z salonu.

Przedwczoraj wymieniłem wszystko tzn. pasek rozrządu, rolki, pompę i pasek alternatora, dodatkowo wymieniłem też sworzeń wahacza ale to inna bajka bo był wybity.

Ogólny stan poszczególnych elementów oceniłbym na oko na dość dobry - chociaż jak wiadomo pasek jest dobry dopóki się nie urwie, dlatego też nie czekałem dłużej z wymianą.

Pasek rozrządu nie miał żadnych śladów świadczących o nadmiernym zużyciu lub chociażby posieknięciu czego nie mogę powiedzieć o pasku alternatora, który wykonany jest z innego materiału i gołym okiem widać, że po prostu się zestarzał. Rolki były również w niezłej kondycji chociaż w jednej łożysko delikatnie huczało. Pompa wody na zewnątrz miała niewielką ilość osadu ale po wymontowaniu okazało sie że za długo by już nie pochodziła.

Zapewne jeszcze trochę wszystko by wytrzymało, ale ile jeszcze można czekać tego nikt nie powie.

Poniżej ceny:

Rozrząd kompletny oryginalny - 300

Pompa - 100

Zaślepki - 35

Pasek alternatora - 35

Robota (ok 2,5h) - 300 (może trochę dużo ale szybko i sprawnie)

Potrzebny jest też płyn do okładu chłodzenia na uzupełnienie lub całkowitą wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E Megane 1,9D wymieniłem przy 90 tysiącach paseczek (domniemam, że to rozrząd nr 3), zabawa wyszła 550 zł. Żona twierdzi, że to duża kwota, ja myślę inaczej. Dodać muszę, że pompy wody nie zmieniałem... Jutro jadę wymienić pasek alternatora... Niestety mam problem zimą bo auto źle pali, ale to już nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... w serwisie niczego nie sugerowali.

a jak pompa klęknie to jakie mogą być konsekwencje?

bez przesady, chyba wszystkie części nie są tak beznadziejnie nieskuteczne?

rozrząd wymieniać przy 40 tysiącach? hmm

jednak tutaj na pewno nie będzie takich konsekwencji jak przy rozrządzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad napedza ten sam pasek co pompe wody

jak pompa sie zatrze to masz efekt podobny do zerwania pasku rozdzadu

 

jednak tutaj na pewno nie będzie takich konsekwencji jak przy rozrządzie...

dokadnie te same

 

[ Dodano: 2008-02-01, 14:28 ]

zeby wymienic pompe wody trzeba sciagac pasek rozrzadu wiec koszt wymiany pompy bedzie podobny do tego ktory byl przy robocie rozrzadu (mniej wiecej tyle samo rozbierania samochodu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie jestem po wymianie rozrządu ( DTi ) i kupiłem specjalnie pompę wody. A mechanik powiedział, że w tym silniku pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc nie ma potrzeby jej profilaktycznej wymiany.

 

 

PS. Jakby ktoś chciał kupić nową pompę, to mam do sprzedania :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem oryginalny rozrząd renault 293 pln i o dziwo :

 

Pasek jest Gates Power Grip tylko ma jeszcze logo Renaulta

Rolka prowadząca INA z napisami Renault

Napinacz Gates( z logo Renault) i totalna załamka na napinaczu napisane jest Made in China :cry:

 

dokupiłem pompę SKF za 130 pln

 

w serwisie Renault za wymianę i rozrząd 1200pln na pytanie o pompę wody proponują GRAF lub DOLTZ za 180 pln , podczas gdy w sklepach internetowych te same dostępne są za 90pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!