Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie wskazówki od paliwa podczas dodawania gazu i hamowania.


nygus92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie po długiej nieobecności na forum, niestety było to spowodowane sytuacją osobistą.

W temacie ująłem następujące zdanie: Dziwne zachowanie wskazówki od paliwa. Chodzi o to, że od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie w mojej megane coupe 2.0 (rok 96) po za tankowaniu np 22 litrów paliwa wskazówka dochodzi od 1/2 na blacie wskazania paliwa, ale nie problem w tym. Problem jest w tym, że jak jadę to np. ze stałą prędkością na trasie ok. 100km/h to wskazówka znajduję się w tej samej pozycji, ale gdy przychodzi do hamowania to wskazówka wraz z zmniejszeniem prędkości przy 22l w baku potrafi opaść do "R", a kiedy dodaję Gazu i prędkość się zwiększa to wskazówka również podnosi się :o nie wiem czym to jest spowodowane, ale to dziwne zachowanie, że podczas dodawania gazy wskazówka paliwa idzie do góry, a kiedy hamuję opada. Dodam jeszcze taką sprawę, że po wyciągnięciu kluczyka wskazówka nie opada do "R" tylko zostaje w pozycji i pokazuję ilość paliwa.

Czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją, bądź wie co może być tego powodem?? Moje przypuszczenia to pływak, albo pompa paliwa lub brak masy? Czasami najgorsze jest to, że mając poniżej 10l nie wiem ile tak na prawdę mam paliwa. Nawet rezerwa się nie świeci przy ilości 2L, kiedy zapala się rezerwa i przy ilu litrach?

Jeżeli wybrałem zły dział to przepraszam i proszę go przenieść. Proszę tylko o pomoc co może być nie tak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,u mnie jeszcze ciekawiej ,megana 1.4 1998 clasic..wskazówka z paliwa wspólpracuje z wskazówką temperatury,a wygląda to tak,otwiera się termostat wskazanie temperatury w minimalnie w dół a wskazanie paliwa w góre ,za chwile powrót,wszystko bardzo regularnie...tak że ruszam na rezerwie a po chwili mam pod pierwszą kreske paliwa,he,he...też trochę nieteges...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi

Przeczytaj to jeszcze raz i użyj właściwych znaków interpunkcyjnych w odpowiednich miejscach :)

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz, że są zdolni ludzie :)

wskazówka z paliwa wspólpracuje z wskazówką temperatury

Brak masy, lub zwarcie we wskaźnikach.

Jak masz zegary Sagema, to wyciągnij je i obejrzyj w jakim stanie są luty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary są Jagera manualne jeszcze. Właśnie też zastanawiam się czy to nie jest spowodowane coś z masą. Pawel, no właśnie mam też coś dziwnego ze wskazówką temp. ponieważ po odpaleniu auta np. po 2 dniach postoju, po przejechaniu jakiś 3km wskazówka temp. podnosi się na pierwszą kreskę. A czy to może być wina pływaka?? Zegary wymieniałem też bo myślałem, że to objawy zegarów, ale no nie możliwe jest, że na dwóch zegarach są te same objawy. Już nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj dobrze wiązkę kabli idącą do zegarów, czy nie ma gdzieś przebicia.

Na próbę możesz doprowadzić do zegarów dodatkową masę, na pewno to nie zaszkodzi.

Możliwe, że ścieżka potencjometru pływaka jest brudna, lub wytarta, wyciągnij koszyk pompy na zewnątrz i obejrzyj jak to wszystko wygląda (poruszaj pływakiem i zobacz co się dzieje na zegarach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po ciężkich próbach szukania przyczyny udało mi się zlokalizować, co było przyczyną. Tak jak podejrzewałem był to pływak niestety, szukałem wszędzie pompy do mojej coupe, ale niestety te które oglądałem, to albo nie pasowały, albo też coś walnięte było w nich. Ale dziękuję wszystkim za pomoc :)

Rozważam jednak sprzedaż tego samochodu niestety, nie wiem czy trafiłem na taki " felerny " egzemplarz, czy ten typ tak ma. Ostatnimi czasy zaczęły wychodzić inne rzeczy takie jak: schodzący lakier, dziwne skrzypienie po prawej stronie z przodu, ale dzieje się tak tylko , gdy auto postoi trochę na zimnym, nie wiem czy to wina amortyzatora, sprężyny czy czegoś innego. Pękające klamki w środku. Trochę żałuję zakupu Renaulta :/

Ja wiem, że każdy samochód jest inny, ale posiadam drugi raz w życiu Renault i drugi raz się przejechałem już :/

Zbyt dużo inwestowania w to auto by mnie czekało.

Edytowane przez nygus92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto ma już swoje lata, więc się nie dziw.

Skrzypienie może być od gum z zawieszenia.

Takie problemy to nic, znajomemu w Octavii II (salonowa, pierwszy właściciel) w 1,9 TDI korbowód wyszedł bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!