Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadająca moc silnika, następnie dławienie


wiewior1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od dwóch tygodni mam problem, który dziś się na silił. Opiszę etapy jakie zaobserwowałem:

<><><><><><><><><><><><><><>

1. Zaczęło się od spadku mocy w trasie (na kilka sekund) po czym przejechałem ok. 200 km bez problemu.

<><><><><><><><><><><><><><>

2. Następie sadki mocy zaczęły się powtarzać. Trwało to czasem trochę dłużej. Silnik tracił moc, obroty zaczynały wariować i po paru sekundach wracało do normy.

<><><><><><><><><><><><><><>

3. Dziś natomiast po takim spadku mocy i wahaniu obrotów silnik zaczął się dusić, dławić, zaczęło nim i wydechem mocna trząść. Wcisnąłem sprzęgło, trochę przy gazowałem i wróciło na chwilę do normy. Za chwilę to samo. Kolejne dławienie ale silnik nie zgasł. Trochę przy gazowałem i wrócił do normalnej pracy.

<><><><><><><><><><><><><><>

4. Następnie na parkingu ok. 2-3 minut pracował normalnie (obroty na luzie stabilne) i nastąpiło lekkie przygaszenie, więc znów gaz i wrócił do normalnej pracy.

<><><><><><><><><><><><><><>

Około miesiąca temu, będąc na kanale zaobserwowałem, a raczej usłyszałem dość głośną pracę w okolicach baku paliwa. Zakładam, że mogła to być pompa paliwowa.

<><><><><><><><><><><><><><>

Czy uszkodzona pompa paliwowa może powodować takie objawy?

Jeśli nie to proszę o podanie rzeczy do ewentualnego sprawdzenia. Zacząłbym od czyszczenia przepustnicy. Co w dalszej kolejności?

<><><><><><><><><><><><><><>

Dzięki wielkie :)

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa może dawać takie objawy.

Jak najbardziej możesz przeczyścić przepustnicę, bo to wpływa pozytywnie na auto.

Ja bym się dokładnie przyjrzał przewodom zapłonowym i świecom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica czysta. Problem wciąż występuje.

 

Kolejne obserwacje:

1. Podczas jazdy na trójce a obroty około 2.5 tys, dwu sekundowy spadek mocy. Pedał gazu trzymałem w jednej pozycji, a na obrotomierzu wskazówka nie drgnęła pomimo wyraźnego spadku mocy i pozostała na poziomie 2.5 tys. obrotów

2. Czasami podczas zatrzymania na światłach silnik zaczyna się dławić ale po przy gazowaniu silnik nie gaśnie.

3. Podczas takiego dławienia słychać jak pompa paliwowa zaczyna słabiej chodzić, ale to chyba ze względu na ogólny spadek prądu.

 

Pytanie: Czy istnieje możliwość sprawdzenia świec i przewodów inaczej niż wymieniając na nowe?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!