Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dmuchawą w wilgotne dni


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Przeszukałem podczepiony temat odnośnie dmuchawy, jednak nie doszukałem się przyczyny związanej z zawilgoceniem. Autko Renault Grand Scenic 2006r. 1.6 16V.

Problem przedstawia się następująco. W słoneczne dni, zero problemu. W mroźne, lecz suche dni również zero problemu. Zacznie padać mocniejszy deszcz lub będzie wilgotno na dworze, nagle armageddon. Dmuchawa wariuje, raz działa na maksymalnych obrotach, nagle wyłącza się całkowicie i kompletnie nie reaguje na regulację AC czy też siły nawiewu. Nie pomaga kilkukrotne ponowne zapalanie samochodu i kombinowanie z ustawieniami nawiewu. Ostatnio byłem zmuszony jechać ponad godzinę z zaparowanymi szybami, kolejnego dnia natomiast po 15 minutach jazdy dmuchawa zdecydowała, że nagle zacznie znów działać sama z siebie (na pełnych obrotach, nadal nie reagując na przyciski).

Raczej to nie wina rezystora dmuchawy, bo z tego co mi wiadomo w ogóle nie działałby nawiew, niezależnie od pogody. Wydaje mi się, że to również nie problem jakiegoś zatoru czy zatkania się odpływów, bo regularnie czyszczę wszystkie liście, paprochy a sama kratka nie jest nigdzie popękana... Błagam o jakąkolwiek poradę, czy to wina jakiegoś przebicia, zwarcia, skraplania się gdzieś pary wodnej?

Nie wiem czy to istotne, jednak w "awaryjne dni" zdarza się, że podczas uruchomienia samochodu nawiew działa, jednak po rozpędzeniu samochodu i dodaniu mocniej gazu dmuchawa/wiatraki/nawiew zawyją 2-3 razy głośniej, wręcz zawarczą tak jakby zaraz miały się rozlecieć i nagle wszystko siada. Tak jakby dochodziło do jakiegoś... przeciążenia?

Proszę o pomoc i pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przekonałem się, że to na pewno wina wilgoci. Zwyczajny, dosyć pogodny dzień. Musiałem jednak dokładniej umyć przednią szybę, podszybie oraz maskę na myjni bezdotykowej. Co się okazało? Dmuchawa znów zaczęła świrować. Jakimś cudem przez podszybie do środka dostało się trochę wilgoci, zapewne w postaci jakiejś mgiełki, a to z kolei zaczęło wywoływać jakieś spięcie/zwarcie. Szczerze przyznam, że sam boję się brać za rozbieranie podszybia oraz panelu sterowania, gdyż nie wiem czy później wszystko dokładnie poskładam. Ktoś orientuje się w cenach takiego zabiegu u mechanika/elektryka? Może Pan, Panie Pawle?

 

/Edit

 

Rozebrałem jednak podszybie, proces okazał się dosyć prosty. Oba kanały odpływowe praktycznie doszczętnie zablokowane czarnym śluzem. Wszędzie pełno zalegającej wody. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.

Edytowane przez Rooness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rooness, czy samo przeczyszczenie odpływów pomogło ? czy dodatkowo suszyłeś auto wewnątrz dmuchawą ?

Mam zbliżony problem (choć nie do końca) : Rano, szczególnie w dniach, w których skrapla się wilgoć nie działa dmuchawa, zasilanie na panelu jest, mogę kierować kierunkiem nadmuchu (silniczki działają ) ale sama dmuchawa nie działa. Co ciekawe ( sprawdza się z 95 %) jeżeli rano włączę zasilanie bez uruchomienia silnika to nadmuch działa, po uruchomieniu nadmuch nie pracuje. Przejadę kilka kilometrów i czasami nadmuch się włącza a czasami muszę zgasić silnik i ponownie go uruchomić. Podszybie regularnie czyszczone, filtr p.pyłkowy jest wymieniany 2 razy w roku . Moduł rezystora dmuchawy był wyciągnięty, wyczyszczony, zimne luty naprawione, wtyczki w stanie idealnym, sam rezystor nie był wymieniany ( może to był błąd ). Dmuchawa ( o ile działa ) pracuje prawidłowo, nie szaleje, działa zgodnie z zadaną prędkością wentylatora i kierunkiem nadmuchu, AC rówież działa.

W czym może tkwić problem? Dzisiaj zgodnie z sugestiami kolegi Pawel wyciągnę panel klimatronika i zobaczę jak wygląda.

 

2015.11.22 wyczyściłem wszystkie dostępne kostki i złączki (również w panelu sterowania klimatronika) i psiknąłem środkiem typu unizol. Nie pomogło.... Dzisiaj wymieniam rezystor w module. Zobaczymy.

 

2015.11.23 Wymieniłem rezystor, raz jeszcze wyczyściłem wtyczki (wyglądają bardzo dobrze) i wentylator ruszył. Pochodził 2 minuty na 5 biegu (tzn. 2 i 1/2 "Płatka") aż radiator się nagrzał (nie wkładałem go na jego miejsce). Wyłączyłem silnik, zapliłem ponownie i wentylator nie działa. Włączyłem zasilanie bez rozruchu i wentylator działa, zapaliłem silnik i nie działa...... Podczas jazdy wentylator ruszył, a jak go wyłączyłem i włączyłem ponownie to znowu nie działał ....... o co chodzi ?

Czy praca wentylatora jest uzależniona od jakiegoś przekaźnika? Jutro wymontuję licznik i postaram się poruszać kablami od wentylatora.

A może ktoś ma jakąś koncepcję ?, zdejmowanie deski rozdzielczej bez garażu przerażą mnie ......

Czy możliwe jest uszkodzenie innej części całego modułu niż sam rezystor ?

Mam jeszcze jedno pytanie - w jaki sposób sprawdzić wentylator dmuchawy poprzez bezpośrednie podanie napięcia, czy należy zewrzeć odpowiednie PIN-y w wtyczce , która wchodzi do modułu opornicy ( jeżeli tak to które ?). Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez emgie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!