Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyświetlacz radia - własny tekst?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Od czasu kiedy tylko jeżdżę Sceniorem, jest w nim zamontowane nieoryginalne radio. Mam tam także zewnętrzny wyświetlacz przystosowany do wyświetlania komunikatów z radia - fala, dane RDS itp. (jeden duży, wyświetla też godzinę i temperaturę). Jak nietrudno się domyślić, 2/3 tego wyświetlacza jest stale puste.

I tutaj rodzi się pytanie - czy jest tutaj ktoś na tyle doświadczony w kwestii elektroniki, żeby rozszyfrować (lub chociaż jakkolwiek w tym pomóc) sygnał idący z fabrycznego radia do wyświetlacza?

Docelowo chciałbym "zdublować" napisy z wyświetlacza mojego aktualnego radia na fabrycznym wyświetlaczu - chociaż wątpię, że jest to możliwe. Byłbym też usatysfakcjonowany możliwością wyświetlenia własnego napisu, np za pomocą odpowiednio zaprogramowanego mikroprocesora.

Czy może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś opis techniczny lub chociażby opis wyprowadzeń takiego wyświetlacza?

 

Jeśli uda się uruchomić wyświetlacz w taki sposób, to zobowiązuję się do utworzenia tutorialu, żeby umożliwić taką modyfikację jak największej liczbie meganomaniaków :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter UNI24PNR01 - informacja techniczna.

-------------------------------------------

Adapter pozwala w techniczny i ekonomiczny sposób połączyć display i joystick z fabrycznego kompletu Renault Tuner List z nowocześnie wyposażonym, rynkowym odbiornikiem Pioneer przy zachowaniu sterowania i wyświetlania informacji z radia na oryginalnym displayu.

 

Radia z serii Tuner List VDO były montowane głównie w samochodach Clio /Kangoo /Laguna /Megane /Modus /Scenic /Traffic z oddzielnym displayem SAGEM serii AFFA w latach 2000-2005.

Do displaya podłączony jest joystick. Komunikacja dwustronna radia z displayem i joystickiem przechodzi przez żółty wtyk mini-iso z pięcioma przewodami (1/SDA, 2/SCL, 3/MRQ, 5/RADIO-ON, 6/GND, pin 4 wolny). Kolory przewodów mogą się różnić w różnych modelach.

Pozostałe typowe dwa wtyki ISO to zasilanie (A1/Speed, A2/NC, A3/Tel-Mute, A4/+12V-Const, A5/Ant-Remote, A6/Ext-Ilumin, A7/Ignition, A8/GND) i podłączenie głośników (B1...B8), typowy jest również wtyk antenowy.

 

Adapter wykonany jest w formie przelotki z kompletnym okablowaniem, do bezproblemowego montażu. Sterowanie do radia podane jest poprzez kątowy wtyk mini-jack 3,5mm natomiast informacje dla displaya są obecne na niebieskim gnieździe IP-bus (ale tylko w radiach z funkcją Sub-display).

 

Orientacyjna lista odbiorników Pioneer wyposażonych w niezbędną funkcję Sub-display oraz Steering Wheel Control:

ANH-P10MP, DEH-P3100UB, DEH-P4100SD, DEH-P4800MP, DEH-P4900IB, DEH-P5100UB, DEH-P40MP, DEH-P55BT, DEH-P5700MP, DEH-P5730MP, DEH-P6000UB, DEH-P65BT, DEH-P6700MP, DEH-P6900IB, DEH-P700BT, DEH-P7000U, DEH-P7100BT, DEH-P7600MP, DEH-P7700MP, DEH-P80MP, DEH-P8100BT, DEH-P8600MP, DEH-P9600MP, FH-P80BT

Z 2010 roku:

DEH-P88RS, DEH-P88RS-II, DEX-P99RS

Uwaga DEH-7200SD nie ma sub-display mimo ze na pioneer.de było, zostało poprawione!!!!

Podobnie DEH-3200UB i DEH-4200SD dystrybucja w PL, brak gniazda IP-bus

 

Obsługiwane rozkazy sterowania to VOL+/-, SEEK+/- manual/*auto, SOURCE, MUTE/*BAND przy pomocy przycisków joysticka (*oznacza przytrzymanie przycisku ponad 2 s.) oraz PRESET+/- przy pomocy pokrętła joysticka.

 

Zastosowanie adaptera blokuje użycie gniazda IP-bus radia dla zmieniarki Pioneer i jej ewentualne podłączenie wymaga użycia specjalnego rozdzielacza. Inne adaptery Pioneer np. dla Ipoda lub Bluetootha można podłączyć bez problemu. Fabryczna zmieniarka VDO jest niekompatybilna z radiem Pioneer i w tej konfiguracji nie będzie działać.

 

Przed zamówieniem adaptera UNI24PNR01 należy sprawdzić czy display/joystick współpracuje z radiem serii Tuner List przez żółty wtyk mini-iso z 5-ma przewodami oraz czy radio Pioneer posiada funkcje Sub-display oraz Sterowanie z zewnętrznego adaptera.

 

Aktualna cena adaptera z okablowaniem to 159.00 PLN z Vat plus koszty wysyłki. Zapewniamy pomoc przy doborze sprzętu oraz gwarantujemy zwrot należności za towar w przypadku rezygnacji z zakupu. Faktura VAT, gwarancja 12 m-cy. Informacja techniczno/handlowa pon.-pt. 10-18 ... tel. 012 632 12 28 ... tel. kom. 668 096 961 ... e-mail: [email protected]

 

http://www.piloty.pl/ebay/UNI24PNR01_640x360.jpg

 

http://www.piloty.pl/ebay/tunerlist_pioneer_640x480a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za informacje - chyba jednak jest to dla mnie bardziej skomplikowane niż myślałem.

Jeśli wyświetlacz w Scenicu podobnie jak w Megane 2 komunikuje się z radiem po magistrali CAN, to raczej sam sobie z tym nie poradzę - o ile z elektroniką od strony praktycznej nie mam kłopotów, to z programowania nie umiem nic - a czytając temat z odpowiedzi kolegi smeg, bez programowania się nie obejdzie.

Dobrze wiedzieć także od kolegi awionik o takiej przejściówce, jednak to też nie ratuje sytuacji. Mam w Sceniorze radio Philipsa, które nie ma ani wejścia Remote z tyłu, ani podczerwieni do sterowania pilotem. Liczyłem, że uda się podłączyć zewnętrzny wyświetlacz pod odpowiednie piny sterownika wyświetlacza w radiu, i przy odrobinie szczęścia nawiązałaby się komunikacja. Jednak skoro wyświetlacz dostaje sygnały po magistrali CAN to raczej mój pomysł odpada, bo szczerze wątpię w wykorzystanie tej technologii w tego typu radiach. Chyba, że się mylę i wciąż jest szansa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!