Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczący pasek klinowy po naciągnięciu!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki irytujący problem, mniej więcej 1raz/3 przy odpaleniu samochodu przez kilka sekund piszczy pasek klinowy, niedawno wymieniane były obydwa, po wymianie 2razy naciągane, niechcący udało mi się trochę oblac pasek płynem do spryskiwaczy. I moje pytanie co robić bo pisk paska mnie irytuje, zmienić pasek na nowy, posmarować go smołą bukową, czy posmarować mydłem (jeśli mydłem to jak to się robi tzn czy moczy się mydło w wodzie czy suchym mydłem bez wody przeciągnąć)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak bronius prawi trzeba znaleźć przyczyne ale zacząłbym od standardów tzn naciąłem się tyle razy na katalogowe paski , że po zakup nowego jade ...ze starym. Często bywało tak , że stary (wyciągnięty zębem czasu) był krótszy niż nowy na lade w sklepie położony ;-) , jeżeli upewnisz się co do paska (cudów nie ma nowy musi być co najmniej pół centymetra krótszy od starego niezależnie od oznaczeń i marki). Następnie trzeba sięprzyglądnąć napinaczowi (czy pracuje w pełnym zakresie i jak pracuje --> płynnie a nie zacierając się skokowo). Kolejna sprawa to kółka, kółka pasowe i wszelkie przelotki. Na końcu osprzęt tak jak bronius wskazał np. pompa, lub zacierający się alternator a opcjonalnie sprzęgło klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wody wymienilem razem z rozrzadem w tym samym czasie kiedy wymienialem paski klinowe, paski dobieral serwis w ktorym to robilem wiec chyba dobre dobrali ;-) serwis również naciągał je później, pewnie w takim razie bedzie to kwestia wymiany rolki, tylko ze tak jak napisalem pasek piszczy przez ok 2-3sekundy 1raz/3odpalenia samochodu, w czasie jazdy nie piszczy i myślałem o tych tzw. półśrodkach bo nie wiem czy to nie jest po prostu taka kwestia, że pasek stwardniał od płynu do spryskiwaczy, którym go oblałem... napiszcie co myślicie o mojej hipotezie stwardnienia paska. Aaaaaaaa i ważna rzecz ja wymieniłem paski bo były po prostu zużyte, ale przed wymianą nie piszczały ani trochę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa. Pasek jak piszczy to jest do wymiany. To raz. Dwa. Jak kupujecie paski klinowe lub wielorowkowe to kupujcie firmy BOSCH ponieważ nie piszczą (są wykonane z miękkiej gumy). Inne np GATES też są dobre oczywiście ale mają to do siebie że piszczą. Wszystko na ten temat. Wiem z doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chyba mam przyczynę piszczenia, dziś zapaliła się kontrolka akumulatora na czerwono tzn. że akumulator sie nie ładuje co wskazuje na alternator :cry: tylko ciekawe czy to np. lozysko alternatora czy cos powazniejszego

 

[ Dodano: 2008-05-06, 18:13 ]

Alternator padł. Regeneracja 250-300zł :-/

 

[ Dodano: 2008-05-16, 14:36 ]

Od regeneracji alternatora minęło 1,5 tygodnia i zero piszczenia paska, myślę, że problem z głowy! Vivaldi dobrze zdiagnozował! Gdyby zaczął piszczeć dam znać!

 

[ Dodano: 2009-08-30, 21:28 ]

Ostatnio wymieniałem maglownicę (stukała podczas skręcania i wyciekał płyn do wspomagania) i chciałbym dodać, że uszkodzona maglownica może być przyczyną piszczenia paska klinowego!!! Prawdopodobnie przy uszkodzonej maglownicy pompa wspomagania wypompowuje płyn przekładniowy i "nawilża" nim pasek napędzający pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!