Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Emzet24

Scenic I phI Napięcie ładowania akumulatora

Recommended Posts

Witam serdecznie!

W związku z ostatnimi minusami na świeżym powietrzu, byłem zmuszony nabyć nowy akumulator - obecny pozwalał na uruchomienie Scenica do 3 godzin po wyłączeniu silnika, później zostawał prostownik.

Sprzedawca zasugerował, że powinienem zapewnić akumulatorowi "dobry start", czyli sprawdzić ładowanie w aucie. Wziąłem miernik do ręki i posprawdzałem tu i tam. Martwią mnie dwie rzeczy, chociaż nie wiem czy mogą one zaszkodzić, albo obniżyć sprawność nowego źródła energii - mianowicie:

 

1. Po zmierzeniu napięcia na alternatorze (przewód plusowy - obudowa) i akumulatorze (klemy) stwierdzam, że w każdym przypadku napięcie na akumulatorze jest o 0,2V niższe, niż na alternatorze. Spadek 0,2V na przewodach? Nie za dużo? Akumulator mam pod siedzeniem pasażera więc jest to jakiś dystans, ale czy to może być przyczyną?

2. Co jakiś czas po "przegazowaniu" silnika i powrocie obrotów na jałowe, napięcie ładowania spada o 0,5V na jakąś sekundę (co widać też np. po przyciemnieniu świateł), po czym wraca do poprzedniej wartości. Czy to normalna rzecz?

 

Ogólnie rzecz biorąc, napięcie ładowania na akumulatorze nie schodzi poniżej 14V (przy włączonych światłach mijania). Maksymalnie uzyskałem tam niecałe 14,5V - na biegu jałowym i bez włączonych odbiorników.

Zdziwiło mnie to, że przy pierwszych pomiarach miałem właśnie około 14-14,1V na akumulatorze, a po ponownym uruchomieniu silnika, te wartości wynosiły 14,2-14,3 - przy czym nie dodawałem ani nie wyłączałem żadnych odbiorników typu nawiewy.

Napięcie ładowania na akumulatorze, przy włączonych nawiewach i światłach mijania, wynosiło 13,7-13,8V

Napięcie podczas rozruchu wynosiło jakieś 9,2V

 

Wszystkie pomiary wykonywałem jeszcze na starym akumulatorze. Pytanie, czy te napięcia mieszczą się w normie? Powinienem się czemuś lepiej przyjrzeć przed wymianą akumulatora? Alternator, może regulator napięcia?

 

Pozdrawiam :rolleyes:

Edytowano przez Emzet24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spadki napięcia na przewodach trochę duże powinno być ok. 0,1 V wyczyść klemy, połączenia przewodów z masą i dodatnie łącznie z alternatorem. Napięcie mierzone na akumulatorze powinno być 14.0-14.6 V w przypadku gdy regulator ma kompensację temp. to przy niskich temp. może dochodzić chwilowo do 14.8 V ale po "podgrzaniu" stabilizuje się na normalnym napięciu. Jeśli chodzi o spadek napięcia po nagłym zmniejszeniu obrotów silnika to w większości regulatorów jest to normalne zjawisko.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...