Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj ESP, skontroluj prędkość, ryzyko awarii silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś Żona pojechała do Wrocławia na zapupy i zapaliło jej się "Skontroluj ESP, skontroluj prędkość, ryzyko awarii silnika" Mimo dolania uszlachetniacza do olejnu napędowego przy -15 auto przy wyprzedzaniu nie ma pełnej mocy pod pedałem. Jak ostatnio było w okolicy zera, to wszystko było normalnie i wkręcał się na obroty bez problemu. Czy te błędy mogą być skutkiem wydzielenia się parafiny ? Przed chwilą dostałem info, że jak ustawiła tempomat na 88 i jedzie równą prędkością, to nic się nie zapala i jest wszystko OK, ale głównie chodzi mi o komunikat "ryzyko awarii silnika" Ma ktoś jakiś pomysł co może być tego przyczyną

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa może być zapchany parafiną.

Dolewanie depresatora po ścięciu paliwa, nie ma najmniejszego sensu.

Przy bardzo niskich temperaturach polecam tankować na Lotosie paliwo Dynamic (w okresie zimowym jest to paliwo arktyczne IZ-40).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa może być zapchany parafiną.

Dolewanie depresatora po ścięciu paliwa, nie ma najmniejszego sensu.

 

Paweł tego depresatora dolałem przy pierwszych mrozach jakoś ze dwa tygodnie temu, a może wcześniej, więc nie wiem, czy to faktycznie wina parafiny, czy faktyczne defekty. A powrót z Wrocławia był bez jakichkolwiek przygód i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pierwszych mrozach mogło ściąć paliwo, jeżeli było słabej jakości.

Dzisiaj mi szczęka opadła, jak się dowiedziałem, że na jednej stacji paliwo zimowe (!) miało temperaturę mętnienia -6C.

Ten komunikat mógł też wyskoczyć, bo było niewłaściwe ciśnienie doładowania, np. zacięła się regulacja łopatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pierwszych mrozach mogło ściąć paliwo, jeżeli było słabej jakości.

Dzisiaj mi szczęka opadła, jak się dowiedziałem, że na jednej stacji paliwo zimowe (!) miało temperaturę mętnienia -6C.

Ten komunikat mógł też wyskoczyć, bo było niewłaściwe ciśnienie doładowania, np. zacięła się regulacja łopatek.

 

 

Kurcze nie sądzę, by na SHELL-u mieli złej jakości paliwo, choć przed tymi mrozami dotankowałem żonie auto na Orlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopie temat bo miałem dzisiaj dokładnie to samo z nowym autem. Wracałem z Opola i na A4 przy przyspieszaniu na 6 biegu od około 2500 obrotów auto zaczeło  szarpać i pojawiły się komunikaty-STOP. ryzyko uszkodzenia silnika, sprawdź ESP i coś o ograniczniku prędkości którego w ogóle nie używałem. Czy coś więcej wiadomo o tych objawach? Bo sprawdzałem potem z pod świateł to idzie normalnie. Ale na 5 i 6 biego powyżej 100 km/h jak chce przyspieszyć to powyżej 2000 obrotów zaczyna szarpać. Po wyskoczeniu błędu po zgaszeniu silnika błąd zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!