Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 1 brak paliwa i zgasł po dolaniu nie pali


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Renault Megane I 1996r. 1,6 75km KM benzyna hb :) Miałem bardzo mało paliwa i chciałem dojechać na stację benzynową jednak tam nie dotarłem. Samochód mi po prostu zgasł. Przekręciłem jeszcze z 2 razy z myślą, że może jednak na chwilę odpali jednak nic to nie dało. Gdy przekręciłem stacyjkę na 2 zaczął pukać przekaźnik na lewym nadkolu prawdopodobnie od pompy paliwa. Pompa chodzi normalnie po przekręceniu ale puka ten przekaźnik. Po dolaniu paliwa jest to samo ok. 5 litrów. Kręciłem kręciłem i tam łapał łapał i nagle odpalił... pochodził chwilę na wolnych obrotach bardzo dobrze ale gdy wrzuciłem 1 i chciałem ruszyć samochód zgasł i po chwili znów odpalił i znów zgasł. Co teraz? Co mogę sprawdzić? Proszę o pomoc!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wszystkiego ci tłumaczy od A do Z więc masz wyciąg jednego z posta:

Sprawa załatwiona! Diagnoza: spalona pompka ( dosłownie spalona, zwęglona, miałem szczęście że zbiornik nie wybuchł). Zdobyłem pewne doświadczenie, którym się podzielę i być może ktoś z niego skorzysta. Jeżeli macie LPG a nie macie automatycznego odcięcia zasilania pompy paliwa kiedy przełączacie na gaz NIE ŻAŁUJCIE PIENIĘDZY I ZAWSZE MIEJCIE MINIMUM 1/2 BAKU PALIWA. Pompka jest chłodzona przez paliwo i jeżeli nie ma go dużo to pompka się po prostu przegrzewa i pali !!!! Jeżeli nie słyszysz pracy pompki podczas przekręcenia kluczyka na zapłon to sprawdź:

- czy słyszysz dwukrotne pyknięcie przekaźnika podczas załączenia zapłonu (odstęp między załączeniem a wyłączeniem przekaźnika ok 2 sekund załącza się zaraz po przekręceniu kluczyka)Przekaźnik też sprawdź, znajduje się w skrzynce obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, są też tam 4 bezpieczniki.

- jeżeli nie słychać przekaźnika sprawdź wyłącznik bezwładnościowy. Znajduje się obok skrzynki z przekaźnikiem, na wierzchu jest czarna bądź czerwona guma. Wciśnij go dla pewności. Wyłącza się samoczynnie po mocnym uderzeniu np. kolizji lub wpadnięciu w głęboką dziurę.

- jeżeli słychać przekaźnik sprawdź bezpiecznik 30A (znajduje się obok akumulatora w czarnej plastikowej skrzynce)

- jeżeli wszystkie powyższe czynności nie przyniosły efektu sprawdź miernikiem napięcie na wtyczce wchodzącej do pompki paliwa (czarny -, biały +). Napięcie pojawi się na 2 sekundy zaraz po przekręceniu kluczyka (kiedy zadziała wcześniej wspomniany przekaźnik) lub jeżeli jest możliwość odpalenia na LPG podczas pracy silnika przez cały czas powinno być napięcie powyżej 14 V. Kiedy zapłon jest wyłączony lub przekaźnik przestanie już działać napięcie 0 V, miernik powinien wykazać zwarcie między pinamiA1, C1, C2( to normalne)

- można też spiąć pompkę na "krótko" pin C1 +, C2 - jeżeli nie odezwie się to sprawa wiadoma (można mieć jeszcze nadzieje że zsunęła się wsuwka z pompki )

Poniżej załączam schemat wtyczki pompki paliwa który znalazłem w jakiejś instrukcji i przynajmniej u mnie się pokrywa ze stanem rzeczywistym. Między przekaźnikiem a wtyczką coś jeszcze się znajduje, nie wiem co nie mam schematu elektrycznego

post-20686-0-10066000-1454345389_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej skorzystam z tej instrukcji. Sprawdzę i napiszę co i jak :)

 

Dodano: 01 lut 2016 - 19:31

Także sytuacja wygląda tak. Pompka po przekręceniu kluczyka działa normalnie. Samochód odpala bardzo dobrze. Za pierwszym razem jak odpaliłem i dodałem gazu to piszczało coś spod maski. Później jak znów dodałem gazu to przestało prawdopodobnie pasek chociaż mogę się mylić. Sprawa wygląda tak, że odpala normalnie za pierwszym razem lecz gdy wrzucam bieg i chcę ruszyć to samochód mi gaśnie... co teraz ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co teraz ?

Są dwie możliwości albo zapchany filtr paliwa, zasyfione wtryski (jeżeli filtr puścił syf z baku dalej) albo zatarta pompa. I od filtra trzeba zacząć. Jak jego wymiana nie pomoże, to trzeba szukać dalej w układzie paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dzięki wielkie to sprawdzę ten filtr paliwa najpierw. A on się znajduje pod silnikiem ?

 

Dodano: 02 lut 2016 - 21:11

Pompa paliwa nadal pracuje przy ruszaniu?

 

A jak to sprawdzić ? Przekręcę kluczyk to chodzi normalnie słychać ją i na wolnych obrotach sobie radzi normalnie ale gdy dodam gazu do końca (tzw. odciny ) to obrotomierz tak mi lata od 6 do 2 tysięcy i jak puszczam to gaśnie ale nie zawsze a jak ruszam to za każdym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrotomierz tak mi lata od 6 do 2 tysięcy

Skoro silnik nie może utrzymać równych obrotów, to ewidentnie coś jest nie tak.

Warto by było sprawdzić ciśnienie i wydajność pompki paliwa.

Powie to coś o jej stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!