Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Utrzymanie temperatury silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czytałem już o tym problemie na forum ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi (być może za słabo szukałem ale nie znalazłem), dlatego ponawiam temat. Wymieniałem ok. miesiąc temu w swoim samochodzie uszczelkę pod głowicą, termostat (zamiennik) oraz czujnik załączania wentylatora jednak wciąż pojawia się ten sam problem. Otóż na postoju kiedy silnik jest już rozgrzany temperatura utrzymuje się w stałym punkcie, kiedy jednak ruszam i w trakcie jazdy wskazówka w dość szybkim tempie podnosi się i opada. Czytałem, że może być to problem właśnie termostatu (powinien być orginalny) ale czy termostat jest na tyle skomplikowanym urządzeniem żeby aż tak znaczące było to czy jest to orginał czy też zamiennik? Dodam że układ jest odpowietrzony więc ta opcja też odpada... chyba. Również układ był przepłukiwany tak profilaktycznie. Komputerek pokazał tylko uszkodzenie czujnika włączania temperatury, który wymieniłem.

Jeśli jest ktoś kto zna ten problem i rozwiązał go, proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może pompa wody Ci padła...sprawdzałeś ją?

 

Poza tym ruchy wskazówki temperatury w renówkach są normalne bo tak to działa, silnik nigdy nie trzyma idealnie temperatury a jedynie w "około". Ja zawsze z klima jeżdżę, więc wentylator chodzi na wolnym biegu i temp mam zawsze stałą :P ale gdy się klimę wyłączy to wskazówka porusza się +/- pół kreski przy jeździe w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety pompa też była sprawdzana... nie sprawdzałem pompy sam tylko przez znajomego mechanika. Powiedział, że nie pracuje cicho (przy rozruchu ją słychać, a jak się już nagrzeje silnik to wszystko się uspokaja) ale działa... skoki są stałe, nie tylko w korku. Czy to autostrada czy środek miasta i nie tylko pół kreski a 1,5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxiks, a czy jesteś pewien że te skoki są spowodowane realnym wzrostem temperatury silnika? czy nie jest to po prostu usterka samego czujnika temperatury lub samego złącza wystarczy przeczyścić to ten na górze przy termostacie miałem identyczną przypadłość w megane z takim silnikiem, najpierw sprawdziłem zewnętrznym termometrem czy są to realne skoki temperatury, okazało się że temperatura praktycznie się nie zmieniała po osiągnięciu 82 stopni a wskazówka szalała. Zapewne się zapytasz jak to zrobić: kupujesz termometr elektroniczny z czujnikiem na kabelku wkładasz go do zbiorniczka wyrównawczego zakręcasz i jedziesz a wyświetlacz masz przed sobą... proste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer ci nie pokaże awarii tego czujnika bo on jest tylko do podania sygnału na tablicę czujnik temperatury z którego czyta komputer wtrysku, to ten niżej w termostacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!