Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne objawy


locos

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

 

otoz moj scenic (96, 1.6e k7m) zaczyna wariowac od pewnego czasu i jak dotad nie potrafie ocenic co jest nie tak - moze ktos z Was mial z czyms takim do czynienia i da mi jakas wskazowke gdzie szukac przyczyny.

a teraz do rzeczy - po dolozeniu instalacji gazowej (co nie oznacza ze automatycznie jest to wina gazu, poniewaz na benzynie dzieje sie dokladnie to samo) zaczely sie dziac dziwne rzeczy z silnikiem i wolnymi obrotami - konkretnie podczas jazdy przy zatrzymywaniu sie na skrzyzowaniu (lub wcisnieciu sprzegla i jazdy na biegu jalowym) obroty zamiast spadac rosna do 1500, 2000 czasami nawet 3000. problem znika po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu (tez nie zawsze - nie ma w tym zadnej powtarzalnosci ) - raz jest wszystko ok, innym razem dzieje sie tak jak opisuje. podjechalem do gazownika (facet jest ok) - posprawdzal - nawet dzieki jego uprzejmosci zostalem wyslany do darmowej diagnostyki i wszystko okazalo sie dobre - zero bledow , charakterystyka pracy silnika w porzadku. chcialbym nadmienic ze podczas tych wszystkich prob rozwiazania problemu - zostal wymieniony silnik krokowy z oryginalnego 10 letniego na zamiennik kupiony na allegro za 80 zl marki xxx. byc moze w tym tkwi przyczyna chociaz po przeczyszczeniu oryginalu i ponownym zalozeniu do przepustnicy - objawy takie same, stad raczej wykluczam ten element. no i jestem teraz w kropce bo nie wiem co robic - zaryzykowac i kupic nowy silnik krokowy (tym razem juz oryginalny) czy dalej szukac przyczyny tak dziwnego zachowania. dodam, ze przejrzalem wszystkie posty poswiecone wolnym obrotom i sprawdzilem wszelkie czujniki ktore maja wplyw na wolne obroty. wartosci rezystancji w wiekszosci sie pokrywaja wiec wyglada na to ze sa sprawne. sprawdzilem rowniez wezyk od czujnika podcisnienia i tez nie dopatrzylem sie w nim niczego podejrzanego. tym oto sposobem jestem w kropce i zaczynam powoli dochodzic do wniosku ze nie warto bylo wrzucac mu gazu - gdyz do tego momentu wszystko gralo idealnie...

jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na silniczek krokowy. Miałem te same objawy. Przy ponownym przekręceniu kluczyka silniczek chodzi i przez to wraca do prawidłowej pozycji. Mój był na takim wyczerpaniu że czasami trzeba było kilka razy przekręcić kluczyk na zapłon i spowrotem. Mechanik powiedział mi żebym go wykręcił, podłączył pod tą wtyczke pod maską i żeby jedna osoba przekręcała kluczyk a druga patrzyła czy silniczek pracuje. Po trzeciej próbie silniczek sam się rozsypał, więc napewno wiedziałem że to on był winny hehe. Kupiłem nowy i autko pracuje idealnie. Trzyma równo obroty na granicy 750. Mam nadzieje że moja wypowiedź się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

locos, silniczek krokowy do czyszczenia nie zaszkodzi przepustnicy też dziabnąć i pontencjometru gazu najlepiej zmywaczem do gaźników w areozolu jest to środek czyszczący u mnie w meg miałem identyczny objaw po wyczyszczeniu i resecie kompa jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

locos, odłącz akumulator na 20 minut, potem podłącz odpal furę, i niech chodzi na benzynie 3 minuty na wolnych potem naciśnij gaz i trzymaj 3000 obr, przez 2 minutki potem przedmuchaj mu wygar na trasie, zgaś i zapal cała procedura....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!