Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne objawy


locos

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

 

otoz moj scenic (96, 1.6e k7m) zaczyna wariowac od pewnego czasu i jak dotad nie potrafie ocenic co jest nie tak - moze ktos z Was mial z czyms takim do czynienia i da mi jakas wskazowke gdzie szukac przyczyny.

a teraz do rzeczy - po dolozeniu instalacji gazowej (co nie oznacza ze automatycznie jest to wina gazu, poniewaz na benzynie dzieje sie dokladnie to samo) zaczely sie dziac dziwne rzeczy z silnikiem i wolnymi obrotami - konkretnie podczas jazdy przy zatrzymywaniu sie na skrzyzowaniu (lub wcisnieciu sprzegla i jazdy na biegu jalowym) obroty zamiast spadac rosna do 1500, 2000 czasami nawet 3000. problem znika po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu (tez nie zawsze - nie ma w tym zadnej powtarzalnosci ) - raz jest wszystko ok, innym razem dzieje sie tak jak opisuje. podjechalem do gazownika (facet jest ok) - posprawdzal - nawet dzieki jego uprzejmosci zostalem wyslany do darmowej diagnostyki i wszystko okazalo sie dobre - zero bledow , charakterystyka pracy silnika w porzadku. chcialbym nadmienic ze podczas tych wszystkich prob rozwiazania problemu - zostal wymieniony silnik krokowy z oryginalnego 10 letniego na zamiennik kupiony na allegro za 80 zl marki xxx. byc moze w tym tkwi przyczyna chociaz po przeczyszczeniu oryginalu i ponownym zalozeniu do przepustnicy - objawy takie same, stad raczej wykluczam ten element. no i jestem teraz w kropce bo nie wiem co robic - zaryzykowac i kupic nowy silnik krokowy (tym razem juz oryginalny) czy dalej szukac przyczyny tak dziwnego zachowania. dodam, ze przejrzalem wszystkie posty poswiecone wolnym obrotom i sprawdzilem wszelkie czujniki ktore maja wplyw na wolne obroty. wartosci rezystancji w wiekszosci sie pokrywaja wiec wyglada na to ze sa sprawne. sprawdzilem rowniez wezyk od czujnika podcisnienia i tez nie dopatrzylem sie w nim niczego podejrzanego. tym oto sposobem jestem w kropce i zaczynam powoli dochodzic do wniosku ze nie warto bylo wrzucac mu gazu - gdyz do tego momentu wszystko gralo idealnie...

jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na silniczek krokowy. Miałem te same objawy. Przy ponownym przekręceniu kluczyka silniczek chodzi i przez to wraca do prawidłowej pozycji. Mój był na takim wyczerpaniu że czasami trzeba było kilka razy przekręcić kluczyk na zapłon i spowrotem. Mechanik powiedział mi żebym go wykręcił, podłączył pod tą wtyczke pod maską i żeby jedna osoba przekręcała kluczyk a druga patrzyła czy silniczek pracuje. Po trzeciej próbie silniczek sam się rozsypał, więc napewno wiedziałem że to on był winny hehe. Kupiłem nowy i autko pracuje idealnie. Trzyma równo obroty na granicy 750. Mam nadzieje że moja wypowiedź się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

locos, silniczek krokowy do czyszczenia nie zaszkodzi przepustnicy też dziabnąć i pontencjometru gazu najlepiej zmywaczem do gaźników w areozolu jest to środek czyszczący u mnie w meg miałem identyczny objaw po wyczyszczeniu i resecie kompa jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

locos, odłącz akumulator na 20 minut, potem podłącz odpal furę, i niech chodzi na benzynie 3 minuty na wolnych potem naciśnij gaz i trzymaj 3000 obr, przez 2 minutki potem przedmuchaj mu wygar na trasie, zgaś i zapal cała procedura....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!