Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kamera cofania parkowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie mam megi scenica z 96r. Chce zamontowac kamerke ktora juz zakupilem mam wyswietlacz lcd w lusterku i cale okablowanie. Ale rodzi sie problem po pierwsze chcialem ja zainstalowac w klapie z czym bylo by od groma roboty, lecz kuzyn doradzil mi abym ja zamontowal w zderzaku ze tak bedzie latwiej i bede wiecej widzial przy cofaniu. Wiec jak patrzylem jak ja do zderzaka przymocowac to nie moglem znalezc ktoredy przejsc kablami ze zderzaka tylnego do wnetrza bagarznika gdzie podlacze ja pod swiatla cofania. Wiec do Was pytanie jak juz to robiliscie w tym autku ktoredy jest dojscie od bagaznika do zderzaka??

PS. Jak sie naucze jak wrzucac tu zdjecia to wysle zdjecie kamerki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeszcze grosza to możesz kupić sobie coś takiego: LINK wtedy tylko kabelek z pinu zasilani żarówki światła wstecznego, plus masa do kamerki i nie musisz ciągnąć kabli przez samochód.

Tak to szukaj otworów serwisowych zaślepionych gumową zatyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustrojstwo z powyższego linka i tak nie rozwiązuje problemu przeprowadzenia kabli zasilających i transmisyjnych z wnętrza, do kamerki umieszczonej w okolicach zderzaka.

Może zastąpić tylko kabel sygnałowy biegnący z tyłu auta do przodu, gdzie jest monitor.

To jednak najłatwiejsza część roboty, pod wykładzinami nawet spawalnicze kable się zmieszczą i nie będą wyczuwalne.

Chyba nie ma sensu wywalać takiej kasy z powodu jednego cienkiego kabla długości 4m.

Co innego jakby kamera miała być na przyczepie lub naczepie... Wtedy taki przesył bezprzewodowy jest rewelacyjnym rozwiązaniem. :applause:

 

ktoredy jest dojscie od bagaznika do zderzaka??

Z tego ca pamiętam jak miałem sceniola starszego, to na środku karoserii, za zderzakiem jest kratka wentylacyjna.

Tamtędy miałem przeciągnięte przewody od czujników cofania oraz instalację do gniazda przy haku.

Wejdziesz z przewodami do wnętrza tylnego progu pod klapą.

Jak zdemontujesz plastikową osłonę tego progu, to zobaczysz 2 owalne otwory, po jednym z każdej strony, którymi możesz przewody poprowadzić.

post-2372-0-03639100-1458842792_thumb.jpg post-2372-0-07861900-1458842802_thumb.jpg

Do instalacji haka miałem dodatkowo otwór wywiercony (albo tylko rozwiercony na większy jeśli już tam był :bash: skleroza.... ) bliżej środka co ułatwiło przeciąganie przewodów. Trafić z tych skrajnych do kratki wentylacyjnej, to jest jednak trochę zabawy i czasu. (właśnie przez ten prawy skrajny, owalny wyciągałem przewody do wszystkich 4 czujników cofania)

post-2372-0-21851200-1458842813_thumb.jpg

Do tylnych lamp miałem przewody schowane pod plastikami bocznymi bagażnika.

post-2372-0-64832700-1458843154_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze musimy się zgadzać więc tutaj gojgien się z tobą nie zgodzę, rozwiązuje przede wszystkim problem przerzucenia jakichkolwiek kabli z przodu na tył a wcale nie zawsze jest to proste i łatwe dla wszystkich a znam takie osoby które nawet mają problem wymienić bezpiecznik/żarówkę w swoim samochodzie a co powiedzieć żeby coś zrobiły. W tym ustrojstwie z linka wystarczy wyjść za lampy dwoma kabelkami (jeden masowy, drugi od zasilania żarówki wstecznego), którędy to już kwestia wyboru, pod lampą lub otworem serwisowym...

Rozumiem że są osoby które nie lubią wydać nadmiarowo kasy ale są też ludzie co wolą czasem zapłacić aby ułatwić sobie życie, szczerze mówiąc około 40zł nie jest aż takim majątkiem. Czy ten użytkownik skorzysta z tego to jest jego decyzja, nie on to może kto inny.

Wolę przeczytać dany temat gdzie jest kilka sposobów rozwiązania danego problemu niż jeden, zawsze sam mogę zdecydować co mi najlepiej będzie pasować.

Sam przeciągnąłem kabel z tyłu do przodu z klapy przez harmonijkę, nad podsufitką pod lusterko i teraz ponownie bym tego nie robił a wolał dopłacić i to ustrojstwo użyć.

A co do samego miejsca montażu kamerki to ja bym sprawdził kilka miejsc zamontowania jej, podłączając ją do jakiegoś zasilacza/akumulatora wraz z ekranem i testowanie gdzie będzie najlepiej zanim zaczniemy wiercić jakieś dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam bardzo za te odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie stwierdziłem ze nie chce przyczepiać kamery w zderzaku, gdyz wyglaałdo by to nie estetycznie i przy drobnym uderzeniu w cokolwiek stracił bym ją :(. Wiec chce tak jak na początku planowałem przyczepić ją tam gdzie są żarówki oswietlające rejstracje. A dokładniej na plastiku prostokątnym umieszczonym równo na środku i lekko schowanym nad rejstracją i z tym nie mam problemu ale mam go w tym jak przeciągnąć kable z klapy do bagaznika. Tam jest ten pseudo rekawik ale jest on tak cienki jak te kable co w nim idą chyba ze proponujecie jakieś inne miejsce??

 

Dodano: 24 mar 2016 - 23:31

Dziękuje Ci bardzo karllo lecz ja chce sam puszczac te kable przez auto to akurat jest najprostrze ze wszystkiego. Mam 2 6metrowe przewody, bo to juz moja druga kamera poprzednia się zepsuła przed zamontowaniem. Zastanawiałem się nad tym systemem ale nie widze sensu, lubie grzebać przy swoim autku. Ale nie tozumiem jak wydostac sie z ten nieszczęsnej klapy do świateł

thumb_hosting_zdjec_1458863335__20160322_101601.jpg

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

post-90053-275020_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innego chyba sensowniejszego nie ma, ze względu na to aby zachować szczelność, nie wiem jak jest w SCI więc tutaj za dużo nie podpowiem, ale ja właśnie po tej kombinacji z tą harmonijką i przerzuceniem nad podsufitką, stwierdziłem że nie jest to warte mojego czasu/kombinacji z tym i następnym razem użyłbym tego z linku ale na siłę nie będę cię do tego przekonywał.

Ciężko jest przeciągnąć wtyczkę czinch przez tą harmonijkę jak są dodatkowo w niej inne kable ale też nie jest to niewykonalne... W SCII jest po drugiej stronie klapy rurka od sprysiwacza, jak podobnie jest w SCI to może obok niej spróbować, a doszczelnić izolacją/silikonem a może uda się i nic nie będzie tamtędy ciec.

 

Dodano: 24 mar 2016 - 23:44

A i jeszcze jaką masz kamerkę? Sprawdź sobie kąty widzenia (pionowe i poziome), z danego miejsca montażu, może okazać się że będziesz średnio zadowolony z efektu, dlatego sprawdź sobie to zanim ją tam zamontujesz. Ja w obecnym etapie mam ją właśnie tam gdzie ty chcesz, zamontowałem zamiast przycisku otwarcia klapy i wykorzystuję ją bardziej do dojeżdżania do przeszkód. W przyszłości może jak się dorobię to dokupię skrzydełko i w nim ją zamontuję, widok będzie wtedy jak dla mnie najlepszy, ale to już raczej przyszłość bliżej nieokreślona :mrgreen: :mrgreen:

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę przeczytać dany temat gdzie jest kilka sposobów rozwiązania danego problemu niż jeden, zawsze sam mogę zdecydować co mi najlepiej będzie pasować.

No to masz w moim zdaniu całkowicie odrębny punkt widzenia na ten temat. Chyba jesteś zadowolony z takiego postawienia sprawy i wyboru 2 przeciwstawnych opinii. Jest w czym wybierać, zarówno w pomysłach jak i ocenie ich przydatności.

I uwierz, że także nie raz, nie dwa, a nawet nie cztery razy przeciskałem się z różnymi instalacjami z przodu do tyłu i odwrotnie w swoich autach. I to zarówno dołem, wzdłuż progów, dołem środkiem auta, jak i górą, z omijaniem kurtyn powietrznych.

W moim obecnym sceniolu drugim jest chyba 6 albo 7 takich dodatkowych instalacji, jeśli wszystkie policzyłem.

Przejścia przez słupki przednie nad podsufitkę czy też przez złącza R3 także mam na swoim koncie i jeszcze nie było tak trudnego, które by mnie zniechęciło do kolejnego połączenia przewodowego. Najpewniejsze i nie siejące zakłóceń do radia czy CB.

 

Tam jest ten pseudo rekawik ale jest on tak cienki jak te kable co w nim idą chyba ze proponujecie jakieś inne miejsce??

To jednak najbardziej rozsądne przejście pomiędzy klapą, a karoserią.

Potrzebujesz tylko plus który biegnie do żarówki wstecznego, a kompletna kostkę znajdziesz za lewym boczkiem bagażnika prawie przy samej podłodze albo nad nadkolem.

Masa już jest w klapie, czy to z napędu wycieraczki, świateł przeciwmgielnych, ogrzewania szyby, oświetlenia rejestracji, czy nawet centralnego zamka z klapy.

Trzeba sprawdzić gdzie jest stale. Nie zalecam podpinania pod masę samej klapy, bo przez zawiasy nie jest ona czysta. Lepiej poszukać takiej przewodem doprowadzonej. Już masz jeden przewód mniej do przepychania przez gumowego peszla.

No i pozostaje ten nieszczęsny sygnałowy czincz.

Tu bym się nie zastanawiał tylko odciął tego jaki jest na końcu kabla i dopiero po pokonaniu przelotu i wszystkich newralgicznych miejsc, jak już będzie przy monitorze, przylutował nowy jaki w każdym sklepie z elektroniką zakupisz za mniej niż 1 zł.

Do wszystkich takich dodatkowych przelotów jakie wyżej opisałem zazwyczaj stosuję 1,5 albo 4m kawałek prostego przewodu miedzianego 1,5mm2 w izolacji (zazwyczaj białe, by lepiej je było widać) na którego początku jest zagięta w wąską pętlę końcówka, a do jego drugiego końca na zakładkę szkotem przyklejam kabel albo przewody jakie mają być docelowo. Ten "wszędobylski" drut jest na tyle cienki i sztywny, że nie ma problemu go przepychać przez ciasne miejsca i na tyle mocny na zerwanie, by za jego pomocą przeciągać te docelowe.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przemyśl jak to działa...

Choćby nawet nadajnik, ten przy kamerce był zasilany tylko czasowo jak jest zasilana kamera, to druga strona (odbiornik) już na sygnał nadawany musi być cały czas przygotowana.

No chyba, że i z przodu przy monitorze jest potrzebne tylko czasowe zasilanie z obwodu świateł cofania.

To jednak wymusza niepotrzebne targanie tej instalacji w 2 miejscach. Z tyłu do kamerki (norma) i do nadajnika, (dodatkowo) oraz z przodu (całkowicie dodatkowo) i to nieistotne gdzie odbiornik jest umiejscowiony.

Jeśli będzie bliżej fabrycznej instalacji, to masz dłuższe przewody do monitora.

Jak bliżej monitora, to masz dłuższe zasilanie.

Jak się nie schylisz zawsze dupa z tyłu....

Nie wspomnę już nawet o możliwych problemach z zestrojeniem, które w przypadku jakichś anomalii są niestety nie do wykrycia bez przyrządów mierzących wysyłany i pobierany sygnał radiowy.

(zapewne odpowiednio podpięty oscyloskop, który na 100% każdy ma w domu, a niektórzy nawet 6 szt. w zapasie)

Sorry ale moim zdaniem w osobówce to przerost formy nad treścią.Zdrowsze jest przeciągnąć 4 mb przewodu sygnałowego wzdłuż progu.

Co innego jak ciągnik z naczepą ma kilkanaście metrów i naczepa z kamerką i nadajnikiem jest często odpinana.

Tu jest to jak najbardziej przydatne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem za dużo obaw w tobie ;) nadal moim zdaniem przesadzasz a już z tym oscyloskopem to popłynąłeś :notacrook:

Ja nikogo do niczego na siłę nie będę przekonywał ale moim zdaniem za bardzo szukasz dziury w całym. Sygnał przesyłany po kablu może być lepszej jakości niż drogą radiową ale czy będzie i w jakim stopniu będzie gorzej to nie jest powiedziane, często jest niezauważalna różnica. Tutaj prędzej z samochodu będzie więcej zakłóceń szło w zestaw kamerki cofania po zasilaniu niż w drugą stronę. Ale pamiętajmy że na taki kabel 6m położony przy innych kablach też mogą mieć te kable wpływ na niego wprowadzając jakieś zakłócenia. Zasilanie ekranu i tak musisz jakoś podciągnąć więc to i tak cię nie ominie. Moim zdaniem na każdy problem znajdzie się jakieś rozwiązanie.

Nad czym mam się zastanawiać, wiem jak to działa, testowałem po zakupie. Jakoś nie zauważyłem pogorszenia jakości obrazu między kablem a radiem i nic nie trzeba zestrajać, podłączasz i działa. Z tego co kojarzę to głównym elementem zakłócającym w zasilaczach są przetwornice, sam odbiornik z siebie raczej nie generuje zakłóceń radiowych (mogę sprawdzić i potwierdzę lub zaprzeczę, mam kupiony taki zestaw z następną kamerką ale... ale... kiedy to będzie to już raczej czas bliżej nieokreślony, brak czasu a i za leniwy się ostatnio zrobiłem etc...). Czy takowe urządzonko będzie zakłócać to trzeba sprawdzić, u siebie mam włączony cały czas ekran podczas jazdy (kamerka tylko po wrzuceniu wstecznego) i nie zauważyłem pogorszenia odbioru fal radiowych etc. Efekty uboczne albo są albo ich nie ma, to i tak wychodzi po fakcie.

Ja nadal twierdzę że poręczniej i łatwiej jest zamontować taki zestaw niż ciągnąć kabel przez cały samochód, ale to już niech każdy sam sobie przekalkuluje co chce i zadecyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co... Masz rację..

I niech tak zostanie.

To genialny pomysł, jakże ułatwiający pracę i redukujący do kilku minut czas montażu.

Swoje zdanie (z którym nie musisz się zgadzać) o celu i zastosowanych środkach napisałem wcześniej, a dla samego błyszczenia przesyłem radiowym bym tego w osobówce nie zastosował.

Zbyt blachy temat, by przez kilka dni o nim pisać.

No chyba że chodzi o reklamę kolejnej chińszczyzny......

Ja odpuszczam dalszą dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha nie ma się co zastanawiać czy radiowo czy kablem. Dla mnie obojętne lecz nie chce wydawać kolejnych pieniędzy juz na tą kamere narazie sie zastanawiam jak to przepuścic bo przy wyjsciu z rekawa blachy będę musiał chyba zdjąc kawałek podsufitki. Bo nie widze jakos bezpośredniego połączenia no nic czeka mnie dużo roboty napisze jak będę sobie radził ale to powie w lany ponieďziałek zrobie

 

Dodano: 29 mar 2016 - 16:02

A nie wiecie czy możliwe jest inny sposób na dostanie się do wyjscia z gumowego rękawa łączącego klape z autem na kable niż zdejmowanie podsufitki ? Bo to kupa roboty... :(

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!