Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty przy ciepłym silniku.


robertn5012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Na początku chciałbym się przywitać. Jestem Robert i jestem posiadaczem Renault Megane 1 Cabrio. Samochód został kupiony we wrześniu 2015 roku. Nie wiem którym właścicielem jestem, ale rocznik produkcji to 1998. Silnik może skromy 1.6 16V ale wystarczający.

 

Co się dzieje, że piszę?!

Problem pojawił się kiedyś z falowaniem obrotów. Okres zimowy. Zdarzył się może cztery razy, oddałem samochód na podłączenie pod komputer lecz koleś nie mógł się podłączyć dwoma komputerami i powoływał się, że sprawdzał nawet starsze samochody. Przyznam się trochę, że nie oszczędzam auta i czasami daje gazu.

Samochód oddałem do mechanika, który zajmuje się tylko silnikami i sprawdził wszystko (był to grudzień), wymienił filtry, oraz wyczyścił przepustnicę i coś wspominał o wymianie silnika krokowego, ale na fakturze brak adnotacji. Wszystko było w najlepszym porządku do czasu ostatniego poniedziałku. Przejechałem koło 20 km wyłączyłem silnik i wyszedłem na 20 minut do drukarni. Wracam a tu obroty spadają do 500 obr/min i próbuje jechać i gaśnie, więc trochę więcej gazu i jadę ale samochód przyśpiesza jak żółw, bardzo wolno rusza. Po prze-gazowaniu jest lekkie szarpnięcie i wraca do normy. Lecz po pewnym czasie to wraca. Stwierdziłem, że paliwa za mało więc skoczyłem na stację i myk do pełna. Ale dzisiaj rano pojechałem do pracy i przy zimnym silniku wszystko okej ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem się pojawia.

 

Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie?

Pozdrawiam

Robert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie jestem pewny, że to 16V. Gdzieś chyba to wyczytałem ale teraz nie mogę sobie przypomnieć gdzie jutro poszukam.

Pompa paliwa?

Jak najlepiej sprawdzić czy to pompa paliwa??

A czemu nie mogę się połączyć z żadnym komputerem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta z tego rocznika nie miały OBD, tylko CLIP lub X25, chociaż może Delphi też da sobie radę.

Pompę paliwa można sprawdzić za pomocą manometru, albo po prostu podmienić ją na inną.

Sprawdź jeszcze świece, przewody i cewki zapłonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłbym jednak o dokładniejszą instrukcję jak mogę sprawdzić cewki i świece, ponieważ jestem laikiem w tych sprawach. Nie miałem styczności od małego z autami. A dopiero kończę studia ;)

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź kable, odpal auto wieczorem jak będzie ciemno i popatrz uważnie, czy nie pojawiają się na nich iskry.

Świece najprościej jest wymienić na nowe, tym bardziej, że ich cena nie przekroczy 40 zł.

Cewki można zmierzyć omomierzem, albo podmienić na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece i przewody. Przejechałem wczoraj 40 km i Galileo na ciepłym silniku i problem znikł. Czyli wymiana mnie kosztowała 160 zł ale działa. Będę jeszcze sprawdzał i pisał.

 

Pytanie, ponieważ nie mogę znaleźć.

Czy widzieliście post do mojego drugiego pytania? Czyli co jest nie tak z komputerem pokładowym, że nie mogę się z nim połączyć?

 

Dodano: 12 kwi 2016 - 16:05

Jednak problem się znów pojawił stojąc w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy widzieliście post do mojego drugiego pytania? Czyli co jest nie tak z komputerem pokładowym, że nie mogę się z nim połączyć?

Nawet Ci odpisałem.

Auta z tego rocznika nie miały OBD, tylko CLIP lub X25, chociaż może Delphi też da sobie radę.

Jednak problem się znów pojawił stojąc w korku.

Pomierz oporności cewek, może któraś umiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umarła jedna z dwóch cewek. I powinno wszystko grać teraz :)

Tylko nadal jest problem z podłączeniem komputera do samochodu. Mechanik powiedział, że to może być problem imobilajzera. Może ktoś wie gdzie szukać tego na forum?

Dzięki za odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym chcesz zdiagnozować ten samochód?

Jak czymś innym niż oryginalnym CLIPem, albo X25, to praktycznie możesz o tym zapomnieć.

Ten samochód nie ma standardowego interfejsu OBD II, zresztą pisałem o tym kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!